Øv.... {{forumTopicSubject}}
Er taget til Geneve for at bo og arbejde og sidder lige nu og synes det hele er rigtig surt.
Her er ekstremt dyrt og boligerne er sindssyge. Mit arbejde havde fået mig overbevist om at selvom det er svært ville jeg godt kunne finde en bolig, også til den løn jeg får (selvom jeg bad om mere efter at have lagt et budget og ikke mente det kunne hænge sammen)...
De har betalt hotel her de første 14 dage og nu er jeg så "on my own"... For at finde et sted jeg kunne være hele den næste måned for at hunden ikke skal flytte for meget rundt følte jeg mig nødsaget til at sige ja til et værelse til 10.000 DKK.... Jeg kom så i går, men køkkenet var møgbeskidt og flød med opvask, der er larm og åbenbart også et problem med myrer. Da jeg havde givet Oda hendes mad gik der en halv time og så var den bare over-indvaderet af myrer. Jeg føler mig slet ikke hjemme her og sad og tudede i går. Nu pakker jeg mit grej og tager tilbage til hotellet men ham jeg har lejet værelset af var selvfølgelig lidt muggen over det...
Puha, ville ønske det var lidt mindre svært at finde en bolig her. Det viser sig desværre også at den løn jeg får ikke vil kunne skaffe mig mere end en 1v'er da de selskaber der administrerer boliger hernede ikke mener huslejen må overstige mere end 1/3 af ens løn.... Der gik lige en masse ting op for mig og under alle omstændigheder skal jeg have mig en alvorlig snak med mit arbejde på mandag....
Ja sidder lige og haver lidt ondt af mig selv så det var jo herligt at slippe af med her
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Jeg kan huske, da du skrev herinde og spurgte om for og imod.. Jeg havde håbet at dit arbejde ville have været mere hjælpsom med at finde noget til dig..
Jeg håber det hele lykkes.. Og ja, nogle gang er det godt at få læsset af..
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Jeg forhandlede løn med dem og havde lavet et budget de gik en smule op i løn men igen overbeviste de mig om at jeg sagtens kunne leve for den løn...
Det er så bare slet slet ikke tilfældet. Den eneste mulighed jeg har for at finde en lejlighed herned vil være via fremleje og dermed vil jeg jo så også skulle betale meget mere i husleje og have mindre til mig selv... Så er det pludselig ikke meget mere fordelagtigt at flytte til et andet land hvor man ovenikøbet forlader familie og venner hjemme....
AK ak
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.328
mar 2009
Hjemme er jeg rejst fra en totalt nyrenoveret lejlighed og hernede skal man finde den der er mindst "crappy"... det er godt nok lidt surt.
Glemte også lige at nævne at der var en edderkop på værelset så stor at jeg nærmest måtte bruge Odas sele til at fange den med og desuden kan døren til toilettet ikke lukkes ordentligt hvilket selvfølgelig også er super ufedt når man deler lejlighed med en anden...
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.328
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
mar 2009
Har boet i Paris og New York før, men der var der styr på bolig. Det er bare så træls ikke at vide hvor jeg skal bo osv. Mine ting er pakket ned i DK og har jo kun lige en kuffert med så har ikke tøj nok og ingen udsigt til hvornår jeg får mine ting...
Der er også grænser for hvor meget "et hul" jeg vil bo i - jeg har trods alt fået en permanent kontrakt og har regnet med ihvertfald at bliver her nogle år så det kræver da man har et ordentligt hjem....
suk suk
Øv....