{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.662 visninger | Oprettet:

Islænder?? D: {{forumTopicSubject}}

Jeg bor lige i nærdheden af en gård med en masse islænder og jeg har tænkt mig at sætte en seddel deroppe om at jeg søger part på en islænder smiley
Sagen er den at jeg faktis aldrig har redet tølt (eller redet på en islænder) Er det meget dumt???
Min veninde siger at på islændere traver man ikke specilt meget og laver ikke letridning + hun siger det gør ondt i ryggen at ride trav?? smiley
Er det rigtig??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Islænder?? D:
  • #1   30. sep 2009 Det er rigtigt at mange ikke rigtig bruger traven når de rider islænder. men vil man ride bare en smule seriøst, så skal islænderen skam trænes i alle gangarter, ikke kun tølt.

Jeg synes ikke det er dumt, men du skal nok forvente at skulle have en del undervisning/hjælp i begyndelsen, for der ER forskel på at ride islænder og ride "almindelige" heste.
    Den skal self osse samles, osse gymnasticeres osv. Men det tager lidt tid at få styr på det med at ride alle 4/5 gangarter ordentligt.

• #2   30. sep 2009 jeg synes det lyder som en god ide, og du kan jo lære at tölte, det vil ejeren sikkert rigtig gerne hjælpe med. Den islænder jeg rider på somme tider traver jeg tit på, men mange foretrækker nok tölt da det er lettere at sidde i (:
    Islændere er rigtig skønne, pøj pøj med det (:

• #4   30. sep 2009 Pia -det er vel ikke hesten benlængde der afgør om man kan ride letridning;o)

Jeg har en 3'erpony på 125 i stg -hende kan man altså fint ride letridning på.

Det handler vel mere om at med de ekstra gangarter, så er den "uro" i forhold til rytterens vægtplacering osv, ikke så hensigtsmæssig.

• #5   30. sep 2009 Lyder da som en fin idé - jeg har redet mange år som barn/ung og først prøvet islændere som voksen. Synes det er dejlige heste som er nemme at ride. Og min oplevelse var, at islænderne slet ikke havde det samme bøvl med at være tæt på hinanden som alle andre ponyer/heste jeg har redet på. De står afslappet helt tæt på hinanden. Har heller ikke oplevet at nogle er løbet løbsk - men har nu heller ikke redet SÅ mange gange på dem ;o)

• #6   30. sep 2009 Da jeg arbejded på stutteri med islænder, red vi lige så meget trav som tølt eller pas, traven er lige så vigtigt og ride på en islænder, fordi mange af dem kan have svært ved og skelen imellem gangarterne, og så ender man med en islænder der kun kan gå i en mellem ting mellem trav og tølt, de skal lære og skelne gangarterne fra hindanden..

Og som skrevet før ikke alle islænder kan tølt eller pas for den sags skyld...

Men ja kast dig ud i det, og du vil aldrig fortryde du har sat dig på ryggen af en islænder, en super lille hest...

• #7   30. sep 2009 Men hvis jeg nu skal have part tror i så det er et krav at jeg tøltet?? (:

• #8   30. sep 2009 may jeg har så oplevet et par gange af de har løbet løbsk, især en vi havde på stutteriet, han var sku ikke nogen nem islænder, men viste man hvordan man skulle ride ham og havde det man kalder islænder bid på så kunne man da have nogenlunde krontrol over ham..

Men ja dette er en hest som er meget mere rolige i omgang med mange andre heste, der hvor jeg var red vi også med turister og en flok islænder på 25, der var aldrig problemer mellem dem... Vi havde dem også i store flokke på folden med 25-50 sammen uden nogen problemer...

• #9   30. sep 2009 Anna : om det er et krav kan kun den personen svare på som har hestene, men tro mig du vil nyde at prøve at ride det og nogen islænder kan gå tølt uden man skal gøre ret meget for det, og har man først prøvet det så vil man gerne lære det...

• #10   30. sep 2009 Er de så mest rolige når man rider sammen med nogle andre? smiley

• #11   30. sep 2009 ikke nødvendigtvis, men har de altid gået flere sammen på tur er det nok ikke så nemt at ride alene ud, men har de lært at gå på tur alene så er det ikke noget problem, de er altså som andre heste.. :o)))

Kommentér på:
Islænder?? D:

Annonce