{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.809 visninger | Oprettet:

jeg kan ikke trække vejret ordenligt ! {{forumTopicSubject}}

Hej alle - ja, jeg er typen der IKKE er glad for at besøge lægen, men nu har jeg store problemer med at få vejret ordenligt - jeg kan godt trække vejret normalt - men jeg går og hvordan forklare man det, skal hive efter vejret for at føle det er nok - men det virker ikke, jeg prøver også at gabe konstant men det dutter ikke ! Hvad er grunden ? Er det pjat at ringe til vagtlægen ? Jeg har haft det nogle dage nu - men det er helt slemt lige nu ! Jeg bliver helt svimmel af at hive sådan efter vejret !

pfh tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeg kan ikke trække vejret ordenligt !
  • #1   7. okt 2009 Er det svært at få vejret ind eller at få det ud igen?

• #2   7. okt 2009 ind - det er som om det ikke kommer ordenligt ned i lungerne !

• #3   7. okt 2009 JA vel ska du ringe til lægevagten....i første omgang taler de jo blot med én.
    God bedring - håber ikke det er alvorligt !

• #4   7. okt 2009 Kontakt lægen, måske du har fået bronkittis eller lungebetændelse og så skal du have pencelin for begge dele.

• #5   7. okt 2009 Kender det godt, så ubehageligt. Men jo mere panisk man bliver jo sværere er det... Prøv at trække vejret igennem en pose (helst papir) Det hjælper nogen gange. Ellers burde du altså gå til lægen.
    God bedring

• #6   7. okt 2009 Sus m sakki - jamen det er jo ikke sådan astma noget - åhh det er svært at forklare det ! jeg er også bange for at besvære dem for ingenting !

• #7   7. okt 2009 Jeg genkender det fra mig selv - hos mig er det en stress-ting, som helt klart er psykisk betinget.

Det er ikke sikkert, det et tilfældet hos dig, så følg din intuition. Er du nervøs, så snak med en læge.

• #8   7. okt 2009 Du besværger ikke nogen, ring til lægen og måske lade dem lytte, det kan være så meget. Der er så mange i danmark der har lungebetændelse for tiden og det SKAL behandles. God bedring

• #9   7. okt 2009 CH - det er også det jeg mistænker det for at være ! men er ski ikke sikker - det plejer at gå over efter et par dage - men nu er det helt slemt !

• #10   7. okt 2009 Man får helt ondt i brystmuskulaturen ;o)

For mig hjælper det, når jeg bliver afledt...

• #11   7. okt 2009 Jamen endda når jeg sover er det der - burde lungebetændelse ikke gøre ondt ?

• #12   7. okt 2009 Hoster du?

• #13   7. okt 2009 Da jeg havde lungebetændelse havde jeg ikke ondt. Når jeg stod i badet med dampen fik jeg lettere ved at trække vejret.

• #14   7. okt 2009 Afsted til lægen med dig.
    Det lyder ikke for godt smiley

Go bedring

• #15   7. okt 2009 Sandie....det er da din ret og det manglede da bare smiley

• #16   7. okt 2009 Nej jeg hoster ikke, men rømmer mig ! Jeg prøver at give lægen et kald når hunden er luftet smiley Tusind tak for alle jeres svar - endnu engang viser hg sig som et super dejlig sted at være !

• #17   7. okt 2009 Du beskriver nøjagtigt som jeg har det når jeg får et anfald (har astmabronkitis). Jeg føler der ikke er ilt nok i det luft jeg får ind, uanset hvor dybt jeg trækker vejret - det er værst når jeg ligger ned. Man kan blive helt skør af det og har lyst til bare at ligge sig til at dø, når anfaldet er der!

Jeg får det, når jeg er i stressede perioder af mit liv. Desværre duer intet astmamedicin - har prøvet alle slags. Det kommer og går som det passer sig.

Men derfor kan dit jo godt skyldes noget helt andet - derfor kontakt din læge imorgen. God bedring.

• #18   7. okt 2009 Lyder fornuftigt med et opkald til lægen ;o)

Melder du tilbage?

• #19   7. okt 2009 Maiken - jeg har også astmatisk broniktis, det har dog ikke vist sig i mange år ! Og derfor tror jeg ikke det er det ?!

Kan evt. lige give besked når lægen er kontaktet smiley

• #20   7. okt 2009 CH - selvfølgelig smiley

• #21   7. okt 2009 Jamen der kan også gå år i mellem mine anfald kommer, andre gange måneder eller uger... Som sagt kommer der i stressede perioder i mit liv. Og har haft det siden jeg var helt lille....

• #22   7. okt 2009 Det ku da sagtens lyde som asmatisk bronchitis og mon ikke ud over stress, at fx fugtigt vejr kan fremkalde eller forværre ?

Ja meld endeligt tilbage for det lyder til at være meget ubehageligt og vi må da vide, hvordan det går smiley

• #23   7. okt 2009 Jeg kunne pludselig ikke trække vejret, og der var det søndag nat kl. halv to. Resultatet var at min mand ringede direkte til 112 og jeg blev kørt på hospitalet i ambulance.

Det er snart 5 år siden, og dengang anede jeg ikke at jeg havde astma. Det havde jeg så og kom i behandling og er det den dag i dag også. Det kan opstå på mange mulige måder og altså også akut.

Så hvis du vil vente til du slet ikke kan trække vejret, så kan du da være helt sikker på en tur på hospitalet. Så hellere ringe til vagtlægen eller gå til lægen i morgen, det kunne jeg ikke nå, for det ville have været for sent.

God bedring.

• #25   7. okt 2009 Nå, ham lægen mente jeg skulle have fat på min egen læge i morgen !

Men tusind tak for hjælpen !

• #26   7. okt 2009 Blev indlagt på lungemedicinsk afdeling, fordi jeg havde de samme symptomer som dig - dog var jeg tæt på at besvime flere dage forud for indlæggelsen, fordi jeg simpelthen ikke kunne få luft i lungerne... Imidlertid havde det intet at gøre med lungerne... Det var reflux (mavesyre i spiserøret, som kan få halsen til at føles som om den trækker sig sammen) Blandet med stress blev det en meget ubehagelig kombination, der udløste større anfald, fordi man netop går i panik, når man få det sådan - hyperventilerer lidt, bliver svimmel og føler sig lidt desorienteret.

Synes også du skal gå til læge. Bare for at berolige, så er det ikke nødvendigvis så slemt, som man kan frygte (og ja...jeg FRYGTEDE da jerg blev indlagt på lungemedicinsk)

Nu får jeg blot nogle piller, som forhindrer syren i at løbe op i spiserøret, når jeg får disse anfald!

• #27   7. okt 2009 Men, hvis det bliver værre, tager jeg derop senere - så må de sq se på mig ! For det er ikke til at holde ud, er totalt svimmel og mine skulder gør helt ondt smiley

• #28   7. okt 2009 Som astmatiker kan man altid tage på sygehuset og få en maske hvis akut medicinen ikke hjælper. Men det er jo heldigvis ikke dagligdag det sker, med mindre man har temmelig svær astma.

• #29   7. okt 2009 Sandie, har du også ondt i brystet,

Ikke for at sætte en skræk i livet på dig,
    men har lige fået konen hjem fra sygehuset, hun har astma,
    i Torsdags fik hun ondt i brystet og ud i venstre arm, Fredag formiddag var vi en smut forbi lægen, 2 timer sener var hun indlagt på Viborg sygehus, lille blodprop i hjertet, en tur til Ålborg hvor de fik lavet hul igennem.

Så hvis det bare er noget som er kommet af ingenting, så ville jeg en tur forbi vagtlægen.

• #30   7. okt 2009 Uha - lad os endelig høre hvordan det går med dig - lyder ikke rart! På mig lyder det meget som astma - det kan sagtens "komme igen".

God bedring!

• #32   7. okt 2009 jeg har det sådan for tiden ... gik så til lægen i mandags , har en meget slem kold lungebetændelse , har været på penicillin men føler ikke det hjælper ordenligt.... så vil til lægen igen i morgen ,

• #33   8. okt 2009 Puha der er mange der har det sådan smiley Det er slet ikke sjovt, anton - har heldigvis ikke ondt i brystet - men ondt i den ene arm, men det er kun fordi jeg skal anstrenge mig for at få vejret ! Men god bedring til hende, det lyder ikke sjovt ! Og god bedring til alle jer andre også da smiley

Angst, jeg er ikke bange for noget ? - såe det kan vel ikke være det - jeg må lige hive fat i min egen læge, dog er det ikke så slemt lige nu - det kommer gerne oppe af dagen !

• #34   8. okt 2009 Det jo din krops måde at sige der er noget ivejen på,så få det for din egen skyld undersøgt.Du besvære bestemt ingen,lægerne er der altså for borgerne.Tænk nu hvis,du gik med noget som nemt kunne have været helbredt,men fordi du trak det ud,tog meget længere tid at kurerer.Håber du er ok nu.

Kommentér på:
jeg kan ikke trække vejret ordenligt !

Annonce