{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.972 visninger | Oprettet:

P-pille stop. (Kvindetråd). {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Jeg vil lige lave en tråd, da jeg undre mig ekstremt over min krop...
Jeg har været på p-piller i rigtigt mange år efterhånden, og stoppede med dem i sidste uge, da mig og kæresten gerne snart vil have børn...
Min mens stoppede søndag, som den plejer.
MEN, derefter er jeg begyndt at få ondt i underlivet/maven, som når man har mens. Oppustet mave, en smule kvalme, pletblødning, osv.
- Er det normalt når man lige er stoppet med p-piller?

Jeg har mailet til min læge, men hun er jo gået hjem for i dag, så hører først fra hende i morgen.
Så ville lige høre om andre har været ude for det samme...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  P-pille stop. (Kvindetråd).
  • #2   7. okt 2009 Det er ikke unomalt i hvert fald. Kender til flere der har oplevet det samme. Mon ikke det er hormonerne der lige skal ud af kroppen

• #3   7. okt 2009 Okay...
    Vil jeg håbe smiley

Man bliver lige lidt nervøs når kroppen ikke er ved sig selv i hvert fald.
    Men når det er i forbindelse med at jeg netop lige er stoppet med pillerne, kan det vel næsten kun have noget med dem at gøre.

• #4   7. okt 2009 Og til jer der fulgte med i min tråd om forældre med psykiske lidelser forleden, så har min læge givet grønt lys :O)
    Jeg har gået hjemme det sidste års tid, og mærker ekstrem bedring af det.. (Har altid gået meget langt ned, når jeg har haft skole og lign at passe dagligt).
    Så min læge råder mig til at finde en livsstil der fungerer til mig. - Dvs IKKE fuldtids arb og lign.

Jeg er ved at trappe ud af mine lykkepiller, og i næste uge er jeg færdig med dem. Har fået en lavere dosis, så min krop ikke får et "chok" inden jeg vinker helt farvel til dem, i næste uge smiley

Så vi er glade! Ss

• #5   7. okt 2009 det er ganske normalt at kroppen reagerer på forandringer, som et p-pille stop er.
    de 2 gange jeg har stoppet for at få mine guldklumper, gik der også lidt koks i blødningerne i starten, ondt i maven, kvalme osv. ..men maveknebene kan også skyldes at du trapper medicinen ned, særligt hvis du har fået det i lang tid, så er det blevet en del af din daglige "diæt" og skal lige ud af systemet, no worries smiley
    -held og lykke med projektet iøvrigt smiley

• #6   7. okt 2009 Karen, okay.. Ja ved ikke hvorfor jeg ikke lige har været forberedt på det. Ss.
    Jeg har taget p-pillerne i omkring 8 år snart, og min medicin mod angst og dep, har jeg taget i et år. Og begge dele bliver droppet helt indenfor 14 dage, så ja det er vel meget normalt at kroppen reagerer :O)

Men håber da at kroppen snart bliver sig selv igen.. Ville være rart smiley
    Og mange tak. Smiler

• #7   7. okt 2009 Da jeg stoppede med p-pillerne fik jeg vildt ømme bryster og spurgte lægen, som sagde at det var helt normalt. Kroppen skal jo lige justere sig efter at være blevet holdt "kunstigt" igang. Vil tro det er noget af det samme du oplever nu smiley

• #8   7. okt 2009 **K&B* *, jeg gik meget langt ned sidste år, da jeg var under uddannelse.. Jeg kan stadig døje med dårlig koncentration den dag i dag, og dårlig hukommelse. Og så har jeg haft nogle angst anfald.
    Men jeg mærker en utrolig bedring.

(Jeg har lidt af dep og angst i perioder, siden 6 års alderen.. Det er altid kommet i forbindelse med skole).

Sidste år blev det rigtigt slemt, og derfor valgte jeg at få medicin... Synes dog ikke den gjorde en forskel.
    Men jeg har kæmpet mig op igen, og har fundet en balance.

• #9   7. okt 2009 Gg, ja jeg synes maven er mest præget. :O)
    Dog ikke konstant.. Det kommer og går engang imellem.

• #10   7. okt 2009 Kan kun sige held og lykke til jer med det hele, håber det hele kommer til at gå glat.

• #11   7. okt 2009 ***Eddie og Jackie*** elsker jer vapser. M, Mange tak :O)

• #12   7. okt 2009 Pia N * Sammy's moar<3 : så lidt.

• #13   7. okt 2009 **K&B* *, ja... det har været længe under overvejelse :O)
    Men synes heller ikke at pillerne har haft en virkning jeg har mærket noget til, så tror ikke der kommer til at være nogle problemmer med det.
    De skulle "kvikke" mig lidt op, i en tid hvor jeg ikke bestilte andet end at sove.. (Vinter dep, og derefter en kraftig omgang angst anfald m.m, da jeg kom længere og længere ned i forbindelse med skolegang).
    Her i sommers havde jeg det modsatte prob.. - søvnbesvær og mareridt. - mareridt har jeg stadig, men synes jeg har fået en rimelig normal søvn-rytme efterhånden. smiley

Og mange tak... smiley

Det lyder spændende? Ss.

• #15   7. okt 2009
    Pinky Babs ., Godt at høre.. :O)
    Man bliver bare så opmærksom og tror der er noget galt, når det er noget i det område. Gg.

Godt det kun er en periode. smiley

• #17   7. okt 2009 Altså, så kunne jeg jo godt have undladet at maile til min læge og spørge. Griner.
    Men så er man da på den sikre side :O)

Det er første gang jeg stopper med pillerne, så har ikke prøvet det før nu. Men ja, øv det er irriterende smiley
    Især fordi det så bliver lidt sværre at holde øje med om der er tegn på graviditet, hvis man får uregelmæssig mens og lign.
    Har overvejet at købe nogle tests, og have liggende.

• #18   8. okt 2009 Nu vil jeg natte :O)
    Tak for alle jeres svar.

Tjekker tråden i morgen igen.
    Sov godt. Ss

Kommentér på:
P-pille stop. (Kvindetråd).

Annonce