{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

Katten hvæsser klør {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået ny sofa og sørmeom ikke kattene har været henne og teste den med klørne.. Desuden bruger de det ene hjørne på min seng som efterhånden er fuldstændig revet op.. Nu må det altså snart få ende er jeg blevet enig med mig selv om.. Det er da p***** irriterende at de skal have lov til at ødelægge mine ting..

Så er der noget jeg kan smøre eller sprøjte på - og hvad virker bedst??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katten hvæsser klør
  • #1   12. okt 2009 jeg går ud fra at de har noget som de må kradse i ??
    Ellers må du sidde på lur med en vandpistol og gi et sprøjt når de hvæsser klør i sofaen/sengen...

• #2   12. okt 2009 du kan enten sprøjte stederne med "kat-gå-væk" eller sidee klar og skælde dem ud når de hvæsser der.
    hvis de kender nej, kan du også bare sige nej, og evt. løfte katten hen på kradsebrættet, så den ved hvor den gerne må kradse..

• #3   12. okt 2009 ...hehe...sådan så mine møbler også ud (da jeg havde indekatte) - også selvom jeg havde et kradsetræ.....

Jeg lærte at leve med det tilsidst.....

• #4   12. okt 2009 giv den et kradsetræ og så dup baldriandråber på (købes i dyrehandel eller matas). så 'hænger' den på det i stedet for;-)

• #5   12. okt 2009 Det er udekatte.. Men det er Rex katte så her om vinteren gider de ikke være ude da det er for koldt.. De bliver fyldt med energi og fuldstændig uden for pædagoisk rækkevidde her i vinterperioden..
    Jeg har nok bestemt mig for ikke at vill lære og leve med det.. De har så småt kradset en 6000 krs seng istykker.. Jeg er da ked af at de gør det samme med den nye sofa...
    Havde nok ikke lige det store ønske om at få et kradsebræt indendøre.. OG står naturligvis klar med at tude ørerne fulde pådem når jeg tager dem i det - men det preller ligesom af igen...

Vil da undersøge Feliway

• #6   12. okt 2009 Du er nødt til at give dem et kradsetræ.. De skal da have lov til at hvæsse kløer.. Du klipper måske ikke negle på dig selv?

• #7   12. okt 2009 Har de ikke et kradsetræ???

Hvis ikke de har det, synes jeg da bare de skal slå sig løs på sofaen. De skal jo have et passende sted at hvæsse kløer, og vil du ikke punge ud til et krasebræt, må du forære dem sofaen..

• #9   12. okt 2009 Nej kattene har ikke kradsetræ og det er jeg heller ikke så sikker på de får - ikke fordi jeg ikke vil punge ud - men fordi jeg er forfængelig og ikk synes de er pæne.. De er i deres fulde ret til at komme ud i den fri natur og kradse løs der... De fanger mus og fugle uden for og trives fint med det.. I og med at de kan komme ud hele døgnet hele året anser jeg ikke kradsebrædtet som værende et must..b

• #10   12. okt 2009 Søster,
    jeg kunne aldrig finde på at have katte uden et kradsebræt!.. det er ligeså essentielt som en vandskål.
    Katte har et stort behov for at kradse og hvæsse kløer, og det behov skal dækkes. De har mange kradsesteder udenfor, men skal også have nogle indenfor.

Det første katte gør når de vågner, er jo som regel at strække sig, og hvæsse deres kløer.. Hvis du ikke vil have et kradsebræt, må du jo bare leve med at de kradser i sofa og seng..

• #11   12. okt 2009 Katte elsker grene fra hyldebær. Dem bruger vi, og de kan da stå i et bryggers eller en gang.

Kommentér på:
Katten hvæsser klør

Annonce