{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Har fanget en vildkattekilling ?? {{forumTopicSubject}}

Var nede ved Ringsted Station her før med min søn for at kigge på toge (Min søns næsten yndlingsting er netop dét)
Pludselig ser jeg en lille skygge pile over vejen og ind i noget buskads.
En lille gråstribet killing.. Lige midt imellem togskinnerne og en stor vej...............
Den sad bag en telefonboks så jeg sneg mig om, havde noget af min søns pølsehorn med som jeg smed ned til den. Den åd sultent.. Bøjede mig ned og hapsede ud efter den, men den vred sig ud af min hånd og pilede væk.
Stod lidt og lugten af de lune pølsestykker var åbenbart nok til at den sneg sig tilbage igen.
Denne gang fik jeg ordenligt fat og trak en hvæsende og spruttende kat op.. Den gav mig et stærkt bid i hånden og kradsede løs, men jeg fik fat så den ikke kunne få fat på mig.. Den miavede tosset og spruttede som vrede katte gør, mens jeg bar den afsted..
Gik ind i kiosken og fik en papkasse som jeg fik mast den ned i og lukket.
Nu sidder den ude i gården i kassen og afventer...

Den er ikke tynd, er 99% sikker på at det er en vildkat udfra dens voldsomme reaktion da jeg fik fat på den. Har aldrig oplevet en tam/semi-tam killing sådan..
Den er ca 12-14 uger.
Stærk, årvågen og ikke løbende øjne eller næse.


Hvad gør jeg ?
Altså i teorien så er den jo bare et vildt dyr og jeg burde vel slippe den løs. Men den kunne bare næsten ikke bo et værre sted end i det område hvor jeg fandt den..
Og kan så lille en killing overhovedet finde noget at spise i den årstid vi går i møde ?!

Jeg tvivler stærkt på at man kan gøre den tam. Jég skal i hvert fald ikke ha' flere katte og gætter på at der er masser af kattekillinger endnu på internaterne. (Tror heller ikke at de ta'r imod vildkatte, uden at vide det)

Synes måske også at det virker lidt fjollet at aflive en stærk, sund kat...




Hvad gør man ?

Har tænkt mig at putte den i hundens transportkasse i nat og fóre den med et tæppe og give den noget kyllingefilet - og så ud i skuret med kassen.. VIl ikke tage den indenfor nu den er vant til at være ude.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har fanget en vildkattekilling ??
  • #1   26. okt 2009 Du skal aflevere den på et kattehjem så afgør de havd der skal ske med den-

  • #2   26. okt 2009 Internater tager ikke vilde katte ind. Ring til dyrlægen i morgen og lad den få fred. Hvis ikke det er lavet om betaler kattens værn regningen.

  • #3   26. okt 2009 Sarah -
    Ja, de afliver den nok.

    MajaDina -
    *G* jeg vil nu gerne beholde hundens transportkasse i ét stykke!
    Tvivler også på at jægeren vil pløkke en kat der sidder i en transportkasse..

    Brug Hjernen -
    Må lige høre..


  • #4   26. okt 2009 ALtså jeg vil sige det sådan jeg samlede ebn vildkat op engang der var blevet kørt ned og den blev aflivet på dyrenes beskyttelses regning, så det tror jeg sagtens du kan.

  • #5   26. okt 2009 Vores dyrehandler fik en kasse med killinger ude foran butikken i sidste uge.. han ringede til politiet, de ville intet gøre, andet end råde ham til, at ringe til dyrenes beskyttelse. der fik han afvide, at om ikke han vidste det var krisetider, de bugnede med katte, men de tog glædeligt imod hvis han betalte 600,. pr killing.

  • #6   26. okt 2009 Hvis det koster under 100 kr hos dyrlægen at få den aflivet så betaler jeg gerne, istedet for at køre til Inges Kattehjem i en anden by.

    Jeg siger min mening -
    Hold da op, der var sørme megen forståelse hva' ..................... smiley


  • #7   26. okt 2009 Ja! Er desværre ikke klar over hvor de er henne nu...

  • #8   26. okt 2009 her ude hvor jeg bor lever der utrolig mange vildkatte, de bliver dog fodret flere gange om dagen og der er ingen der bliver aflivet eller skudt (gad vide hvor de skyder katte har jeg sku aldrig hørt om) kattens værn kommer og neutraliseret dem en gang imellem, så de ikke formere sig alt for meget. jeg ved virkelig ikke hvad du skal gøre med stakkelen, havde jeg fundet en havde jeg sat den over til de andre vild katte og håbet den faldt til i flokken, men den blir nok aflivet hvis du indlevere den nogle steder desværre. Du måske finde en gård den kan bo på, der bor jo tit vildkatte.

  • #9   26. okt 2009 Hvis du har en flink dyrlæge og forklare dem situationen, er jeg sikker på at du kan få aflivningen for en god pris..
    De fleste dyrlæger er meget klar over problemet med vildkatte i DK, og det tager jo ikke en hel konsultation at lade en mis sove ind.

    Jeg ville også få den aflivet, i stedet for at den skal sulte ihjel eller køres over. Med en vild vildkat, synes jeg ikke der er nogen grund til at prøve at domesticere den..


  • #10   26. okt 2009 Dorthe,
    jeg håber sandelig ikke der er folk der fodrer vildkatte hos dig??
    Fodrer man en kat over en vis periode, tager man et ansvar for den. Og så skal man altså sørge for at den bliver neutraliseret og vaccineret. Ellers får man et væld af killinger, og de formerer sig som ind i helvede, og har en masse sygdomme som de skal dækkes mod..

    Hvis man vil have en vildkat gående, til f.eks at fange mus, bør man sørge for at den er neutraliseret, og gerne fange den ind engang i mellem og få den vaccineret..

    Min kusine fodrede også en vildkat sidste forår. I år måtte hun få kattens værn ud og aflive omkring 15 katte. Der er stadig syv tilbage der ikke kunne fanges..


  • #11   26. okt 2009 vildkatte har vi ikke men hjemløse har vi. Få den aflivet hos en dyrlæge. Indleveres den som hjemløs betaler Kattens Værn. Og du bør have en stivkrampe vacc.

  • #12   27. okt 2009 Dorthe K
    Det med at sætte katte af ved en gård er ikke en god ide. Medmindre man har snakket med dem der bor der.
    her hvor jeg bor, tæt på sommerhus store områder.
    Hører vi nogle gang der stopper en bil ved indkørslen, døren bliver kort efter lukket og der bliver gasset op og de er væk i en fart.
    Går jeg ud i indkørslen så sidder der en lille killing eller der går en tam kat rundt.

    Vi DRUKNER i katte/ killinger og hvad skal vi med dem.


  • #13   27. okt 2009 Tak for alle jeres råd smiley


    Jeg har snakket med en dyrlæge og skal aflevere killingen kvit og frit over middag. Så kontakter de dyrenes beskyttelse og rådfører sig med dem og så bliver den nok aflivet... (Ja det gør den jo, for den er desværre ude for pædagogisk rækkevidde )

    Lille mis, har ondt af den ! Det havde været lettere om den var syg, svag, gammel eller skadet ....


    (Og jeg hár en opdateret stivkrampeinsprøjtning.. Det var også det første jeg tænkte på da den bed igår)


Kommentér på:
Har fanget en vildkattekilling ??

Annonce