{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

hmm havregryn (ikke hund) {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg er begyndt at spise havregryn med lidt mælk... Har aldrig gjort det før...
Har nu spist det i går og i dag, men synes det begynder at klø i halsen (ca. mellem brysterne),så jeg hoster let, efter jeg har spist det... Både i går og i dag...
Er det normalt?
Er der andre der har prøvet det?
Kan jeg evt. ikke tåle det?
Eller er det bare rent psykisk?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hmm havregryn (ikke hund)
  • #2   28. okt 2009 nej puha... havregrød kan jeg slet ikke få ned smiley

Så det er havregryn eller ingen gryn smiley

• #3   28. okt 2009 Mere mælk på, så grynene bliver blødere. Det vil være mit forslag til en "løsning" :o)

• #5   28. okt 2009 Hvis det klør i hals/mund, så ville jeg skyde på en allergisk reaktion.

Sådan får jeg det selv ved ting jeg ikke kan tåle

• #6   28. okt 2009 kan du li risengrød med kanel og sukker
    for så kan du prøve at drysse det på havergrøden
    det bruger jeg en gang imellem for at få en ny smag smager skønt smiley

• #7   28. okt 2009 Hvis det ikke er rart at spise, så er løsningen vel at lade være - om ikke andet i en periode?

Min første tanke er allergi..

• #8   28. okt 2009 Jeg kan generelt ikke lide grød smiley

Og nu fandt jeg ud af at det starter stort set lige efter jeg har spist dem, og begynder at fortag sig når der er gået en times tid.

Har ingen allergier ellers.... Men tror lige jeg vil tage en snak med doktorkvinden.
    Grunden til at jeg ville spise det, er fordi det er godt for kolesteroltallet, og har lige fået konstateret at mit er for højt. Og jo jeg vil godt spise det... Smager ikke så slemt som jeg troede smiley

• #9   28. okt 2009 Det kan jo være, det er mælken, der laver numre med dig ;o)

Det er ikke en usædvanlig reaktion for mælkeallergikere.

• #10   28. okt 2009 det er sjovt du siger det...min mand der altid har spist havregryn som barn erfarer at det kradser som du beskriver det hver gang han spiser det nu......det lyder lidt mærkeligt:O)

• #11   28. okt 2009 Hmm mælk? Det har jeg drukket en gang i mellem, men bruger det da tit i sovs osv....
    Tror mere det er havregrynene

• #12   28. okt 2009 Du kunne evt. prøve at spise havrefras (hovedpuder) i et par dage, og se om du også reagerer på det. De indeholder 70 % havre.
    (Smager iøvrigt rigtig godt, og blev af I Form testet som noget af det sundeste morgenmad, hvis man ser bort fra havregryn)

• #13   28. okt 2009 hmm ja det kunne jeg prøve... må lige se om jeg kan finde ud af hvad det er smiley

• #14   28. okt 2009 Hold kæft hvor er I gode.... kom da lige til at tænke på at når jeg spiser det, så får jeg ik rigtig spist mælken.... Og putter kun lige på så det dækker, så de kan blive lidt bløde. Men får sådan en underlig fornemmelse i ganen, indtil jeg drikker det væk... altså en slags hinde der ligger sig der, så det kan det jo også gøre i halsen....

Og derudover er jeg lige kommer i tanke om at da jeg gik hos diætist for nogle år siden og absolut ikke ville spise havregryn, så for alligevel at få lidt, så puttede jeg dem ned i youghurt (A38 er simpelthen for surt til jeg kan spise det)... Og dengang havde jeg ikke nogen problemer...

Det er så godt nok nogle andre havregryn. Så prøver lige at købe de havre igen, og så lidt mere mælk på, og ellers må jeg hopper over på at putte det i yougurten.... tusind tak smiley

• #15   28. okt 2009 Jeg kan iøvrigt fortælle at engang for MAAAANGE år siden, da jeg gik i folkeskole, var der en dreng i klassen, som meget ofte fik ondt i maven i løbet af 1. eller 2. time.
    Min lærer spurgte så, hvad han fik til morgenmad: havregryn med mælk og sukker.
    Så sagde læreren: Hæld alt for meget mælk på havregrynen, pak din taske og gå tilbage til tallerkenen: Var der så stadig mælk på havregrynen?
    Drengen rystede på hovedet og sagde: kun lidt.
    Så fik han at vide at : Det er fordi havregrynen suger mælken, fordi det er tørt. Og hvis det ikke kan suge mælk inden du spiser det, suger det saften ud af din mave, så du får ondt i maven......

Faktisk en meget pædagogsk lærer jeg havde der tilbage i beg. af 70'erne *GG*

• #16   28. okt 2009 Hehe smiley I hører hvordan det går i morgen tidlig smiley

• #18   28. okt 2009 ja og æbler er også gode for kolesterolen smiley Har lige købt æbler i dag....

Og så putter jeg 25gram rosiner i (anbefalet af min tidligere diætist)

Men blåbær.... ved jeg ikke om jeg kan li.... Men de har ikke så stort udvalg i min netto smiley

Kommentér på:
hmm havregryn (ikke hund)

Annonce