1.546 visninger
|
Oprettet:
dom i.f.m. flexjob>førtidspension:-) {{forumTopicSubject}}
Så er der endelig faldet dom i en sag om kommunernes svigt over for syge borgere, der ikke kan få pension fordi de er raske og ikke flexjob fordi de er for syge.
Kommunen er blevet dømt til at betale en erstatning på knap ½ mio. fordi hun ikke fik hverken det ene eller andet, men som mange andre endte på kontanthjælp, måtte leve af 'friværdien' eller helt mistede indtægt.
Dette er da dagens gode nyhed, da jeg ved at vi er mange herinde, som sidder mellem 2 stole i systemet, så nu håber jeg at alle vil tage deres sager op igen, og få hvad de er berettiget til:-))
ha' en god dag!!
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.085
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Annoncer: 2 Emner: 53 Svar: 1.883
Jeg stod i samme klemme, fik at vide at jeg ikke var syg nok til pension og at hvis jeg ikke kunne arbejde de 18-20 timer om ugen , så kunne jeg ikke komme i flexjob. Så måtte jeg jo på kontanthjælp hvor jeg ville blive sendt ud i 37 timers arbejde,,og da jeg så sagde at det kunne jeg ikke,,tjaa,,så var jeg jo ikke berettiget til kontanthjælp.
Da jeg så spurgte hvad jeg så skulle leve af,,jamen så kunne de ikke hjælpe mig !!!!
Jeg var så gal og skuffet,,var blevet arbejdsprøvet til ca. 1 time om dagen og så bød de mig det her,,,
Tak for hjælpen Danmark's sygesystem...
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Jeg tør dog ikke klappe alt for meget i mine små hænder, for der er stadig et ton af fortolkningsmuligheder og desværre også årelange processer i forbindelse med afklaring af arbejdsevne.
Jeg selv står lige nu og betragtes som værende for syg til revalidering og for rask til fleks. Sandheden er, at jeg ikke kan arbejde uden at æde mig vind og skæv i stærk smertestillende medicin.
Og som stående syg mellem to stole er jeg end af dem, der nu i over et år ikke har fået en krone.
Så jeg glæder mig over denne modige dommer, der tør skabe præcedens som kommuner og ankestyrelse er NØDT til at følge.
Det er en landevinding!
TAK for indsatsen til Ilja!!
jan 2008
jan 2008
dom i.f.m. flexjob>førtidspension:-)