{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.546 visninger | Oprettet:

dom i.f.m. flexjob>førtidspension:-) {{forumTopicSubject}}

Så er der endelig faldet dom i en sag om kommunernes svigt over for syge borgere, der ikke kan få pension fordi de er raske og ikke flexjob fordi de er for syge.

Kommunen er blevet dømt til at betale en erstatning på knap ½ mio. fordi hun ikke fik hverken det ene eller andet, men som mange andre endte på kontanthjælp, måtte leve af 'friværdien' eller helt mistede indtægt.

Dette er da dagens gode nyhed, da jeg ved at vi er mange herinde, som sidder mellem 2 stole i systemet, så nu håber jeg at alle vil tage deres sager op igen, og få hvad de er berettiget til:-))

ha' en god dag!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dom i.f.m. flexjob>førtidspension:-)
  • #1   3. nov 2009 Hvor er det dog en god nyhed. Jeg håber, det vil komme rigtig mange til gode, for systemet har godt nok svigtet en lang række mennesker smiley

• #2   3. nov 2009 Tror også du er en af de heldige:-) jeg har siddet mellem 2 stole i 7 år, men pga en arbejdsskadesag er jeg blevet reddet på målstregen, da de ikke måtte lukke kassen så længe sagen kørte, men der sidder rigtig mange i lort til halsen, pga. kommunens måde at behandle sagerne på:-(

• #3   3. nov 2009 åhh,,det er da rigtig godt :o)
    Jeg stod i samme klemme, fik at vide at jeg ikke var syg nok til pension og at hvis jeg ikke kunne arbejde de 18-20 timer om ugen , så kunne jeg ikke komme i flexjob. Så måtte jeg jo på kontanthjælp hvor jeg ville blive sendt ud i 37 timers arbejde,,og da jeg så sagde at det kunne jeg ikke,,tjaa,,så var jeg jo ikke berettiget til kontanthjælp.
    Da jeg så spurgte hvad jeg så skulle leve af,,jamen så kunne de ikke hjælpe mig !!!!
    Jeg var så gal og skuffet,,var blevet arbejdsprøvet til ca. 1 time om dagen og så bød de mig det her,,,
    Tak for hjælpen Danmark's sygesystem...

• #5   3. nov 2009 Jeg er også rigtig glad for at læse om den dom.

Jeg tør dog ikke klappe alt for meget i mine små hænder, for der er stadig et ton af fortolkningsmuligheder og desværre også årelange processer i forbindelse med afklaring af arbejdsevne.

Jeg selv står lige nu og betragtes som værende for syg til revalidering og for rask til fleks. Sandheden er, at jeg ikke kan arbejde uden at æde mig vind og skæv i stærk smertestillende medicin.
    Og som stående syg mellem to stole er jeg end af dem, der nu i over et år ikke har fået en krone.

Så jeg glæder mig over denne modige dommer, der tør skabe præcedens som kommuner og ankestyrelse er NØDT til at følge.

Det er en landevinding!

TAK for indsatsen til Ilja!!

• #7   3. nov 2009 charlotte kender situationen alt for godt:-( jeg tog advokat på efter 4 års tovtrækkeri med div læger og kommunen, først der skete der noget i min sag. så snart de så et advokatstempel, gik der 3 uger før der var skred i min sag. Jeg går dog stadig og er usikker på situationen, da jeg havde et flexjob, som blev skræddersyet til mig, så jeg kunne arbejde hjemmefra og så kun være på kontoret 4-5 timer om ugen, men blev fyret sammen med 9 andre pga krisen, og de jobs er ikke nemme at få:-( så jeg venter på at jeg skal starte forfra på udredning om det bliver et nyt job eller pension.

• #9   3. nov 2009 det har været dyrt, men nødvendigt, jeg kunne ikke få det anerkendt hos arbejdsskadestyrelsen, som mente at jeg havde en nedsat arbejdsevne med 30% selv om jeg var igennem div arbejdsprøvninger, og fik det værre og værre, så hørte jeg om en god advokat og besluttede mig for at kontakte ham, og han så min sag igennem gratis og sagde at den var klokkeklar, og de kunne ikke komme uden om. så lige pludselig kunne de godt se at den måtte være på 65% i stedet for,og det var jo pludselig en anden situation jeg så var i, for kommunen mente jo at jeg sagtens kunne arbejde fuld tid bare med skånehensyn, så jeg har været rigtig glad for at vi tog beslutningen og betalte, og i den sidste ende er det jo en god 'investering' da det jo stiller en meget bedre i fremtiden, når det bliver lavet rigtigt:-)

Kommentér på:
dom i.f.m. flexjob>førtidspension:-)

Annonce