1.081 visninger
|
Oprettet:
Chokoldade = hund død? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg kunne godt tænke mig at høre, om nogen har oplvevet at deres hund er død af at spise chokolade?
Man siger jo at de kan dø af det.
Min labrador fik chokolade i hvert fald én gang om ugen. Og det gjorde han i 10½ år. Han blev aflivet pga voldsom gigt.
Jeg har ringet og snakket med min dyrlæge om det i dag. Og hun siger at de KAN dø af det, men at det ikke er en selvfølge. Nogle hunde kan tåle det, og andre kan ikke.
Jeg vidste ikke det var giftigt for dem, da jeg havde Rollo. Men det ved jeg nu, så nu vil jeg ikke længere give Malou det, og Chester får ikke lov til at smage.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
mørk kvallitetschokolade med en cacao % på 80 er at lege tafat med døden for sin hund. Men billig mælkechokolade er bare usundt og vil (nok) ikke slå nogen ihjel..
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 74 Svar: 985
så nej ingen døde hunde grundet chokolade
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 83 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.720
Min gamle huskytæve stjal på et tidspunkt en hel spand med rutebiler som hun spiste, uden at tage skade. Og her fornylig stjal Qimmit en plade Marabou op af en indkøbspose i bilen, som han havde spist. Vi undrer os stadig over, at det var chokoladen der røg, for der var ellers både kød og ost i posen også....
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 956
Mine plejer nemlig også at få en af de billige julekaldendre hver til jul. Og det sagde jeg til dyrlægen. Men hun sagde det var lige meget om det var lys eller mørk chokolade. Jeg sagde nemlig jeg havde hørt det var mørk der var værst. Men hun sagde det var lige slemt.
Så nu har jeg tømt dem for chokolade og fulgt dem med frolic'er og youghurt drops.
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 5 Svar: 66
Jeg ville ikke give min hund chokolade som godbid, både fordi hunde jo altså ikke kan tåle det men også fordi det jo er menneske slik og usundt. Vil hellere gi en lerpostej mad eller noget andet godt
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
Men nu har du selvfølgelig selv været kreativ.
nov 2007
Følger: 85 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 108 Svar: 869
jeg kunne heller aldrig finde på at give mine chokolade, har fået af vide at 30g er nok til at dræbe en chihuahua.....
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=329861
sep 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 97
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 130
Men hvorfor give sin hund sådan noget???-det kommer jeg aldrig til at forstå. Giv den dog en hunde kiks
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 638
Giftstoffet du ikke kan huske hvad hedder det er Theobromin, og skulle efter sigene ikke kunne nedbrydes i hundenes krop, eller som i følgende link nedbrydes meget langsomt.
(link fjernet)
sep 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 95
Han sagde til gengæld at der skulle 100 gram chokolade til pr. kilo hund.
Men så var døden også sikker!!, Han sagde endda spøjst, at det var da en let måde at slippe af med naboens møghund!!
Hunden vil lide en voldsom død, med nyre og organsvigt osv. UFFF!!
Chokoldade = hund død?