{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Chokoldade = hund død? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg kunne godt tænke mig at høre, om nogen har oplvevet at deres hund er død af at spise chokolade?
Man siger jo at de kan dø af det.
Min labrador fik chokolade i hvert fald én gang om ugen. Og det gjorde han i 10½ år. Han blev aflivet pga voldsom gigt.

Jeg har ringet og snakket med min dyrlæge om det i dag. Og hun siger at de KAN dø af det, men at det ikke er en selvfølge. Nogle hunde kan tåle det, og andre kan ikke.

Jeg vidste ikke det var giftigt for dem, da jeg havde Rollo. Men det ved jeg nu, så nu vil jeg ikke længere give Malou det, og Chester får ikke lov til at smage.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chokoldade = hund død?
  • #1   27. nov 2009 Det er cacaoen de ikke kan tåle. I de billige chokolader er der ikke ægte cacao i, men en erstatning af en art.

mørk kvallitetschokolade med en cacao % på 80 er at lege tafat med døden for sin hund. Men billig mælkechokolade er bare usundt og vil (nok) ikke slå nogen ihjel..

• #2   27. nov 2009 mine forældres hunde har altid fået en chokolade kalender til jul og ingen af dem døde pga det men aflivet pga alderdom. selvfølgelig skal man ikke stikke dem et kg chokolade men alt med måde.. tror genneralt alle kan dø af alt på et eller andet plan.

så nej ingen døde hunde grundet chokolade

• #3   27. nov 2009 Heller ingen hunde her, der er døde af det, men det er heller ikke noget de "får".

Min gamle huskytæve stjal på et tidspunkt en hel spand med rutebiler som hun spiste, uden at tage skade. Og her fornylig stjal Qimmit en plade Marabou op af en indkøbspose i bilen, som han havde spist. Vi undrer os stadig over, at det var chokoladen der røg, for der var ellers både kød og ost i posen også....

• #4   27. nov 2009 Okay.
    Mine plejer nemlig også at få en af de billige julekaldendre hver til jul. Og det sagde jeg til dyrlægen. Men hun sagde det var lige meget om det var lys eller mørk chokolade. Jeg sagde nemlig jeg havde hørt det var mørk der var værst. Men hun sagde det var lige slemt.
    Så nu har jeg tømt dem for chokolade og fulgt dem med frolic'er og youghurt drops.

• #5   27. nov 2009 Min hund fik hapset en ritter sport da han var alene hjemme. Heldigvis fik han ikke spist den hele og der skete da heller ikke noget. Så nej, ingen død hund her smiley
    Jeg ville ikke give min hund chokolade som godbid, både fordi hunde jo altså ikke kan tåle det men også fordi det jo er menneske slik og usundt. Vil hellere gi en lerpostej mad eller noget andet godt smiley

• #6   27. nov 2009 Christina T: jeg har lige købt en hundechokolade kalender til vores i Bilka - de hænger ved hundelegetøjet... Met er et af de der hundeguf-mærker der har lavet dem. De ligner chokolader, men der er ikke kakao i når man læser i beskrivelsen...
    Men nu har du selvfølgelig selv været kreativ.

• #7   27. nov 2009 det kommer jo også an på hvor meget man giver og størrelsen af hunden ! .. er sikker på at en chihuahua fx ikke ville kunne tåle en chokolade jule kalender men at en sankt bernard nok ikke ville tage skade...

jeg kunne heller aldrig finde på at give mine chokolade, har fået af vide at 30g er nok til at dræbe en chihuahua.....

• #11   27. nov 2009 Jeg har oplevet min opdrætters ene hund have tømt en pose chokolade, den skulle til udpupning. Dyrlægen havde sagt at dens mave var ved at springe fordi den var blevet så oppustet. Og som i andre også skriver, er at give sin hund chokolade det samme som at forgifte den. Ville aldrig selv give mine hunde chokolade andet end det som er beregnet til hunde.

• #13   27. nov 2009 Det er giftigt for hunde ligegyldig størrelse. Deres lever kan ikke omsætte nogen af de enzymer der er i chokolade. Så man risikere at få en hund med leverproblemer. Til dem der siger at deres hunde aldrig har taget skade af chokolade vil jeg bare sige at hvis man havde taget en blodprøve umiddelbart efter ville levertallene sikkert have været forhøjet uden man kunne se det på hunden!
    Men hvorfor give sin hund sådan noget???-det kommer jeg aldrig til at forstå. Giv den dog en hunde kiks smiley

• #15   27. nov 2009 Maiken T
    Giftstoffet du ikke kan huske hvad hedder det er Theobromin, og skulle efter sigene ikke kunne nedbrydes i hundenes krop, eller som i følgende link nedbrydes meget langsomt.

(link fjernet)

• #17   28. nov 2009 Jeg har også hørt det med chokoladen, jeg spurgte en forsker på KVL om det var en skrøne/myte, da jeg da ofte havde "tabt" en lille rest til en af mine hunde førhen. Han sagde desvæære at det var rigtigt.
    Han sagde til gengæld at der skulle 100 gram chokolade til pr. kilo hund.
    Men så var døden også sikker!!, Han sagde endda spøjst, at det var da en let måde at slippe af med naboens møghund!!
    Hunden vil lide en voldsom død, med nyre og organsvigt osv. UFFF!!

Kommentér på:
Chokoldade = hund død?

Annonce