Forfølge en drøm/sadle om {{forumTopicSubject}}
Hej,
Kom til at tænke på, om nogen af Jer herinde på et tidspunkt i jeres liv har sadlet helt om for at forfølge en drøm?
Hvilke ændringer foretog I og hvad er/var Jeres drøm?
Jeg drømmer om mere tid til "sjove"/vigtige ting i hverdagen (fremfor at det hele går op i arbejde), og jeg arbejder stille og roligt (men dog målrettet) på at nå dertil.
Som det ser ud nu har jeg dét, de fleste vil kalde en normal arbejdsdag (dvs. 8 timer) - dertil kommer dog jævnligt overarbejde, så en arbejdsuge er nok oftere på 40 end 37 timer. Jeg har så mellem 3 kvarter og 1 times transport hver vej - dvs. at jeg tilbringer ca. 10 timer væk fra hjemmet langt de fleste hverdage - igen ikke synderligt unormalt men dog for meget til min smag.
Jeg håber at få mere tid ved dels at blive selvstændig og dels at flytte (tilbage) til jylland, hvor huse er noget billigere end her i nærheden af Storkøbenhavn.
I første omgang er jeg derfor i gang med at spare sammen til et ApS. (jeg ved godt, at man skal knokle en del, når man er selvstændig, men jeg ser frem til den uafhægighed, jeg kan opnå, så jeg i højere grad selv kan planlægge min tid).
Flytningen kommer formentlig til at ske i foråret 2011 - alt afhængig af hvor længe det tager at sælge min lejlighed - og jeg glæder mig helt enormt.
Håber mine drømme komme til at lykkes - og håber at dét, I nu engang går og drømmer om også kommer til at lykkes for Jer
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 56 Svar: 810
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Jeg har i mange år drømt om at blive revisor... Men grundet nogle ting i livet blev jeg nødt til at gå en anden vej, da revisoruddannelsen er ekstremt hård, og eg ik var sikker på jeg psykisk kunne klare det pres....
Startede i stedet som finanselev... Men fandt hurtigt ud af at jeg ik brændte for det - jeg kunne godt lide arbejdet, men brændte bare ik for det....... Så da jeg blev færdig tog jeg springet og er nu igang som revisor i stedet :O)))))
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Det er sådanset en drøm både jeg og min bedre halvdel har sammen, og i og med vi begge har/får i forbindelse med uddannelse, nogle forskellige kvaliteter som kan hjælpe os på vej håber vi meget på at kunne realisere drømmen om en 3-4 år.
Men hold op hvor er det hårdt at vente på *G*
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Helt almindelig hundetosset .
Ej hvor lyder det bare lækkert! Totalt drømmeagtigt!
nov 2008
Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
Danielle - Hvil i fred Hemingway< 3 > Min drøm om ar blive selvstændig er også i samarbejde med min mand, så det lyder meget ens på det tidspunkt. Meningen er, at vi i allerførste omgang skal arbejde nogle måneder ved siden af vores "rigtige" jobs, derefter skal jeg tage springet og arbejde fuldtids med vores eget, og hvis det fortsat går som vi håber, skal han så følge efter...
Helt almindelig hundetosset . > Det lyder rigtig godt. Er glad på dine vegne over, at det er lykkes for dig
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Jeg har altid gerne ville være selvstændig, og regner også med at blive det en dag :O) Om det bliver indenfor hundenes verden el indenfor revisorbranchen må tiden dog vise.... Uanset om jeg er selvstændig el ansat ska jeg forvente at ligge mere end 37 timer om ugen på arbejdet - også ka det lige så godt være for mit eget firma, og dermed for egen vindings skyld fremfor en andens ;O) Derudover så tror jeg det er befriende selv at kunne træffe alle beslutningerne, og bare det at vide man arbejder for noget man selv har bygget op el er ved at bygge op :O)
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 903
Har tænkt på at starte et eller andet herhjemme på freelance basis når jeg er hjemme, men det er noget jeg stadig tænker over. Lige nu nyder jeg at have tid til at renovere mit hus og hygge med hundene.
nov 2008
Jeg tror, det kommer meegt an på, hvordan ens nuværende arbejdssituation er, om det bliver hårdere eller ej. Hos mig har vi f.eks. intet der hedder overarbejsbetaling, intet der hedder flekstid, læge skal så vidt muligt lægges uden for arbejdstiden og hvis man en dag får brug for at gå kl. 13, så skal man bruge en halv feriedag osv., osv. Dertil kommer, at vi er 4 i min afdeling og der skal mindst være 2 på arbejde samtidig i ferierne, så det er lidt af et puslespil at til at gå op.
Sascha **Ja til mundkurv, Nej til ansvar *
> Nærmere mere frihed, men eftersom min drøm er at lave noget jeg synes om, så bliver det jo en "gevinst" uanset hvad
nov 2008
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
problemet er bare økonomien i at gå i lære igen når man sidder i hus og bil,og min helt store drøm er at åbne en resturant,meeeen det bliver jo nok kun ved drømmen.
mvh Michael
nov 2008
Jeg synes selv, jeg har en fornuftig ballast med mig i bagagen, og det er naturligvis altid vigtigt at have nogle erfaringer at trække på. Men derudover synes jeg, at det er en myte, at man skal være villig til at satse hus og hjem for at blive selvstændig. Det er en af grundene til at jeg gerne vil spare op til et ApS først. Heldigvis er jeg næsten ved at være der, og jeg forventer at kunne etablere det i februar.
Jeg har heldigvis flere i min omgangskreds, der er slevstændige (alt lige fra makeup-artister over butiksejere til revisorer), så jeg ved godt, hvad det indebærer. Men jeg ved også godt, at der er KÆMPEstor forskel fra branche til branche, da det, som du netop beskriver, afhænger meget af ens kundegrundlag.
Jeg glæder mig til at give mig i kast med det - BÅDE fordi jeg brænder for det og fordi jeg er overbevist om, at det vil give mig en langt større frihedsgrad. Dertil kommer, at det er mig selv, det går udover (både positivt og negativt), når jeg træffer de rigtige/forkerte beslutninger, og det bliver da fantastisk, at der ikke er andre til at tage "æren"
nov 2008
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
M
Forfølge en drøm/sadle om