{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang fodertråde
  • #1   17. dec 2009 Jeg er lige med på en lytter her smiley

• #2   17. dec 2009 syntes da man skal respektere hvad andre bruger
    jeg fortæller aldrig hvad jeg foder med for jeg syntes det er så latterligt at man skal blive uvenner om foder
    M

• #3   17. dec 2009 Synes især det er slemt med nogle BARF folk..
    De mener nærmest at vi - dem der fodrer med tørfoder - mishandler vores hunde, og giver dem dårligt foder..

Kan jeg godt blive trist over.. For giver dem et kvalitetsfoder, og ikke bare brugsens det billige

• #5   17. dec 2009 Hvis folk spørger om xxxxx er et godt foder, så siger jeg hvad jeg mener om foderet.. uanset om jeg mener det er godt eller dårligt.
    Der er jo virkelig mange gode mærker, men også en hel del i den ringere ende.
    Jeg har oplevet konsekvensen af et foder, der ikke var godt.. Ihvertfald ikke til min hund.. Og det kunne aldrig falde mig ind at købe det mærke igen.
    hvis nogen spørger ind til det mærke, så får de min mening om det og begrundelsen for det

• #6   17. dec 2009 det er jo ikke kun BARF folk der bliver mobset,det er jo også tørkost folket.
    M

• #8   17. dec 2009 tina & alex - syns også det er helt ok... ellers skal man jo ikke spørge..... men det er mere det med at folk bliver rakket ned fordi de ikke bruger det samme foder.... og flere er så forblændede af deres eget foder at der er INTET andet der duer..... syns da der er flere gode mærker derude....

T

• #9   17. dec 2009 Så længe alle fodrer med det foder deres hund trives med er jeg ligeglad ...

Og tørkostfolket og BARFfolket er lige gode om det :o)

Jeg foder med det MIN hund trives på. Det er helt sikkert at ikke alle hunde vil trives på det foder men også helt sikkert at min hund ikke vil trives på det andre fodrer med ...

Alle hunde er forskellige og man kan ikke forvente at de alle kan trives på det samme ..

• #11   17. dec 2009 jamen hvorfor bliver folk sure?

• #12   17. dec 2009 T&M:

Fordi nogle mennesker tro, at deres ord er lov... Og når det så ik går derefter så bliver man sur...

• #13   17. dec 2009 det er rigtigt som ulla skriver, at folk opretter trådene for at få gode råd, MEN det ender altid ud med at folk hidser sig op......

netop derfor fortæller vi aldrig hvad vores bliver fodret med.... for ligemeget hvad det er, vil der altid være nogen der syns at det er noget skrammel...

• #14   17. dec 2009 Jamen hvis en spørger om xxx er godt og 90 % siger nej det er det ikke og man efter mange saglige argumenter for hvorfor netop dette foder ikke er godt stadig ikke vil lytte, så kan man ( jeg) måske godt hidse mig en lille bitte smule op..... :o)

• #16   17. dec 2009 T&M: Det er det også, hvis det ikke er BARF.... ;o)

• #18   17. dec 2009 Krumme - SÅ er du gået glip af meget -tro mig smiley hehe

T & M - tjae... jeg fodre med det min mops fungere godt på - sku ligeglad om det hedder hans eller jens smiley Jeg fodre bare med hvad jeg selv føler er rigtigt mht til inhold osv. smiley
    At blive sure over det - tjae... nogle folk går i meget små sko smiley

• #19   17. dec 2009 Trine - ja der kan du selv se *GG*

• #20   17. dec 2009 Jeg er ligeglad med hvad andre fodre med, men jeg tager gerne imod råd fra andre omkring foder .... Min hund har altid spist RC .. Da hun var lille fik hun RC maxi dog (tror jeg det hed .. Nu får hun RC hypoallergenic pga. hun har foderallergi ... Og pga. hendes allergi kan BARF folk tit sige "du skal bruge barf bla bla bla" og ja, det er da meget muligt at det er "bedst" -, men nu fungere min hund super på hendes allergifoder, så hvorfor skifte ... Hmmm ..

Jeg lytter da også lige med !

• #21   17. dec 2009 præcis... vi prøvede fx Hills science plan.. det var ikke en succes... det fungerede slet ikke.....

og barf er et no go herhjemme da jesse ikke kan tåle det....

T

• #23   17. dec 2009 Som Ulla skriver længere oppe,

Er der rent faktisk nogen der læser på varedeklerationen inden de køber foder????

For at kunne anbefale et foder til andre, burde man da have læst deklarationen og vide hvad der rent faktisk er i foderet, før man anbefaler det.

Tror de fleste bare tænker, min hund ser da meget pæn ud osv. så derfor må foderet være godt.Rigtig mange tørfoder produkter er spækket med en masse i min verden mindre gode ting, fordi det skal være billigt at producere.

Der er nok ikke mange der aner hvad der er i foderet, og efter at have læst deklarationen, er der alligevel nok mange der ikke er blevet klogere på hvad der egentlig er i.

• #24   17. dec 2009 jamen hvorfor skal de rakkes ned for det?

T

• #25   17. dec 2009 T & M - Det ved jeg da heller ikke om de skal, eller bliver smiley

• #28   17. dec 2009 Ulla - præcis! Da jeg fodrede med tørfoder, købte jeg det hos dyrlægen, og skal jeg være ærlig så anede jeg ikke hvad der var i. Har da kigget på indholdfortegnelsen, men den var ikke for almindelige danskere.

I dag, har jeg mere "forstand" på at tyde "runerne" på bagsiden, og der er ikke mange foderprodukter jeg ville vælge.
    Og du har fuldstændig ret i det med majs ( og kornprodukter generalt), det er jo bare billigt fyld, men det er noget farligt med alle de allergi hunde der render rundt.

Min kæreste har en allergi hund, og jeg har søgt på så mange tørfoder produkter, at man tror det er løgn. Der var "noget galt" med stortset allesammen, da de var fyldt med kornprodukter.

• #29   17. dec 2009 Krumme - min kærestes hund, var på ZD indtil jeg kom ind i billedet smiley

Det er spaltet på en eller anden måde, så hunden ikke kan "genkende" det i kroppen....

• #31   17. dec 2009 Ulla - knap 700 for en sæk ligger den i.. så det er bestemt ikke billigt at køre på ZD

• #32   17. dec 2009 nu undrer jeg mig så også over hvor alle de allergihunde kommer fra??

(har selv haft en, og det var så en af dem, der ikke kunne føres tilbage til majs ;o)

syns det er eskaleret en del med al den allergi......?

T

• #36   17. dec 2009 Krumme - ja præcis, men jeg har det sådan lidt - hvorfor skal den have noget den faktisk ikke kan tåle?! - det er jo lidt ulogisk.

Og hvor sundt er det at få "spaltet" sin mad, så kroppen ikke genkender det, kunne det så ikke være lidt ligemeget at putte det i?

• #38   17. dec 2009 tænker også at førhen... kan jeg fx huske at folk i min famile fodrede deres schæfer med foder der faktisk udover "piller" bestod af majsflager og "puffede korn" og de hunde kørte da bare derudaf uden allergi...

T

• #40   17. dec 2009 Krumme - Vi har nu fundet et billigere og for os bedre, alternativ, til Zd'en, som ikke indeholder kornprodukter af nogen art - og gæt hvad, allergien er ikke blevet værre, tilgengæld har hun fået en lidt bedre (mere) pels.

Men i morgen, er kæresten og begge hans hunde, med på barf. Så håber det kan blive endnu bedre med allergi hunden.

T&M - Måske har de bare været heldige eller? - men når først allergien er der, og det ikke er i en mild grad. Så bliver man nødt til at få alt mad væk der kan give allergener.

• #42   17. dec 2009 mine kan desværre ikke tåle råt.....
    menokay fik jo også at vide i en fodertråd at det så var mine hunde der fejler noget *GG*

T

• #43   17. dec 2009 T& M ... *lol* men vil til dels "gi ret", fysiologisk ( hedder det ikke sådan?)burde de jo kunne tåle råt.. smiley

• #44   17. dec 2009 ja det kan vi kun blive enige om... at de fra naturens side burde være bygget til at leve af det stads-.... smiley

men nej nej... de bliver faktisk dårlige bare af et lille ben.... og DET er jeg rigtig træt af, for er af den overbevisning, at det er rigtig rigtig godt for dem at få et godt råt ben en gang imellem....
    men har kun prøvet okseben med de to vi har nu... så næste gang prøver vi en hesteknogle..... man kan jo være heldig ......

T

• #45   17. dec 2009 T&M - ellers er lammeben altså et STORT hit herhjemme, får de dårlig mave eller?

• #46   17. dec 2009 yep... i stor stil... smiley hvis det bare var lidt, kunne man nok lade den gå, men især jesse skal ud 3-4 gange om natten... og her snakker vi altså om en hund der kan holde sig i UFATTELIG lang tid, bare for at få lov til at sove længe *GG*

lammeben er da ikke så nemme at opstøve som okse & hest?

T

• #47   17. dec 2009 Hmm... Halal slagter, har dem stort set altid. men du har nok ret i at man ellers skal til slagteri eller et barfcenter af en slags.

• #48   17. dec 2009 ja det er jo det... vi har nemlig en rigtig god slagter der ligger inde med gratis ben.. både okse og hest(gode kødfyldte), men ved faktisk ikke om han har mæhlam også......

halalslagtere har vi ikke så mange af lige her omkring... (bor i landsbysamfund*GG*)

T

• #50   17. dec 2009 Ulla... det er ikke sket bare de første par gange...... vi har prøvet mange gange at give råt.... smiley
    men når de får det så dårligt af det, syns jeg ikke der er nogen grund til at presse citronen smiley
    der skal ikke ret meget til at de får for meget... men den smule de nu kan tåle, får de skam.... vi er nede på at sølle lille stykke ribben, og det kan de lige klare....
    vi har ingen intentioner om at BARFe, men mener stadig at det er sundt med råt en gang imellem smiley

• #52   17. dec 2009 Fx lige nu, har stuen en "dejlig" duft af hundeprutter...mmmm "lækkert"... det startede allerede en times tid efter deres ben..... :-S
    BVADR siger jeg bare *GG*

T

• #53   17. dec 2009 og det er IKKE duften af hundeprutter fra bonbon GG
    Michael

• #54   17. dec 2009 jeg har lidt tine under mistanke og så skyder hun bare skylden på hundene.....kender i ikke typen GG
    M

• #55   19. dec 2009 haha, gal en røver .- og så siger hun bare det er fordi de har fået ben smiley

Kommentér på:
ang fodertråde

Annonce