2.261 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Galdeanfald, mennesker Galdeanfald, mennesker

Jeg blev i søndags udskrevet fra hvidovre hospital og har været sygemeldt siden. Jeg fik stillet diagnosen Galdesten, men nu er lægerne blevet lidt i tvivl om, om det er den sten de kan se på scanningen der forårsager de kraftige smerter. smerten er konstant, men i mild grad det meste af tiden. når jeg skal sove, ligger mig på siden eller i andre helt tilfældige situationer bliver smerterne kraftigere og helt uudholdelige og varer i nogle timer!!

Er det nogle af jer der har oplevet det samme, eller selv har galdesten?

Jeg er 18 år, og på ingen måde overvægtig, så jeg ligger ikke i "målgruppen" for det. Til gengæld ligger det til min familie at få galdestensanfald i en ung alder.

Jeg skal opereres for det på tirsdag, men vil jo helst ikke ud i en unødvendig operation - og jeg har googlet mig frem til at anfaldende skulle vare mellem 1 og 24 timer for derefter at gå helt væk, og at man ofte har kvalme ( hos min er det konstant, og har ikke kvalme)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Galdeanfald, mennesker
  • #1   18. dec 2009 Galdesten har da ikke nok med overvægt at gøre.
    Jeg fik selv fjernet min galdeblære, da jeg var 18 år.

Hvis du er i tvivl om du vil opereres, så tror jeg ikke på, at du har haft et rigtigt anfald...........for så ville du tvinge dem til at rykke den ud, uden bedøvelse!!!!!!

• #3   18. dec 2009 tak for hurtigt svar ..!

Jeg er ikke i tvivl om jeg vil opereres - det er ulidelige smerter, det gør så ondt at man som i siger har lyst til at flå den ud. Det der bekymrer mig er, at jeg imellem anfalene har konstante mindre kraftige smerter samme sted. Det har stået på nu i en uge!
    Lægerne har fundet en sten i min galdeblære, og konstanterede i søndags at det var det der forårsagede smerterne. Men nu er de blevet i tvivl, om det måske kan være noget andet. Dog hælder de stadig meget/mest til at det er galdesten! Havde i også konstante smerter imellem anfalene, som dog ikke var lige så kraftige som dem ved anfaldene?

• #4   18. dec 2009 Jeg er selv blevet opereret og fået fjernet min galdeblære og jeg vil håbe for dig at hvis det er det at du får gjort det samme, for smerterne er ulidelige, jeg var på morfin, bare for at kunne ånde, så mange smerter havde jeg.
    Jeg havde heller ikke smerter hele tiden, det kom i "anfald" og jeg kravlede rundt på gulvet imens det stod på, indtil vagtlægen havde givet mig en indsprøjtning morfin, så kunne jeg lige holde det ud.

• #6   18. dec 2009 Jeg er bestemt heller ikke overvægtig og jeg fik fjernet min galdeblære for 8 år siden. Og jeg var slet ikke i tvivl om operation.

De smerter er ulidelige. Ved mit første anfald, var jeg sikker på at nu døde jeg..

• #7   18. dec 2009 Hov fik trykket send for hurtigt *S*

Jeg fik også vejrtrækningsproblemer og i det hele taget var det bare ekstremt smertefuldt. Det ville jeg ikke ønske for min værste fjende

• #8   18. dec 2009 Hej,
    Jeg har døjet med disse smerter gennem et par år - lægerne troede det var galdesten, men der var ikke rigtig nogen på scanningerne eller under kikkertundersøgelserne. Jeg fik foretaget en scanning med kontrastvæske (den kom først i brug for et par år siden i forbindelse med mave-tarm problemer), hvilken konstaterede at min galdeblære var inaktiv. Der var altså ingen galdesten, men en galdeblære, som ikke optog eller udskilte noget. Jeg havde meget voldsomme smerter og var ofte indlagt pga. dem.
    Det behøver altså ikke være galdesten, men kan sagtens vedrøre noget andet i det område, så få hellere foretaget en masse undersøgelser end en operation i første omgang. Jeg har ingen mén efter operationen, men har da fire grimme år, som jeg gerne ville være foruden..

Mvh. Pernille

• #9   18. dec 2009 TIne, der står ÅR ikke SÅR *SS*

• #10   18. dec 2009 Hej,

Jeg har fået en kikkert ned gennem halsen tre gange, hvor de så nogle meget små sten. Stort set alle mennesker har bittesmå galdesten - man mærker dem bare ikke.

• #12   18. dec 2009 Jeg har aldrig hørt de skulle være farlige - kun smertefulde og trælse. Hvis man får et anfald, får man da vist bare opereret dem væk, og så går det? Hvilken fare udgør de?..

• #14   18. dec 2009 Okay, jeg tror ikke man skal være nervøs, men blot sørge for at få de nødvendige undersøgelser og evt. operationer. smiley Men ja, hvor gør det smadderondt - og især i denne juletid med al den fede mad!

Kommentér på:
Galdeanfald, mennesker

Annonce