3.855 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777

Computerspil - køresyg Computerspil - køresyg

Jeg tænkte på om nogen herinde lider af "køresyge", når det kommer til computerspil?
Har aldrig rigtig hørt om andre med dette problem, som jeg døjer med.

Det indebære at jeg ikke kan spille 3D computerspil i stil med GTA, skydespil eller andre simple 3D spil. Har ikke det store behov for at spille disse spil, så har altid bare undgået dem.

Men har en lillebror og et par nevøer som spiller xbox og den slags, og de vil jo gerne have at jeg ser dem gennemføre en bane i et eller andet spill - men efter 5 min er jeg blevet så syg at jeg er nød til at ligge mig.

Er der andre herinde der lider af spil-køresyge - og ved I hvad man kan gøre ved dette problem, så man kan se sin nevø gennemføre en bane uden at ødelægge resten af dagen?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Computerspil - køresyg
  • #1   19. dec 2009 Min mand lider af nøjagtig det samme - desværre. Vi måtte opgive at spille Need for Speed på PS, da han blev så dårlig at han fik kvalme og blev svimmel..... Han er meget lidt interesseret i spil, så vi har ikke gjort noget ved det. Umiddelbart tænker jeg, at langsom optræning til at kunne se længere og længere på det må være en farbar vej..... Ligefrem medicin er måske lidt drastisk? Ellers er ingefær et godt naturmiddel mod kvalme. Jeg starter på akupunkturuddannelsen til februar - jeg mener også der er nogle gode punkter man kan trykke på som tager kvalme og svimmelhed.... (ikke nødvendigvis med nåle).... Jeg skal lige prøve at søge lidt om der er noget på nettet.....

• #2   19. dec 2009 Når jeg spiller f.eks first shooter spil, så kan jeg godt blive svimmel de første minutter , hvis det er lang tid siden jeg sidst spillede

• #3   19. dec 2009 Så syg bliver jeg ikke, men har problemet i mildere grad. 3D spillene kan jeg slet ikke spille og guitar-hero, der sejler det hele rundt, efter 10-15 min. Mit bedste råd, vil være at kigge en del væk
    Marianne

• #4   19. dec 2009 Jeg bliver både svimmel og får kvalme efter 5 min, og det er selv de mindste 3D spil som kan slå mig ud.
    Har tænkt på at optræning måske kunne virke, men hver gang jeg har prøvet har jeg måtte give op, fordi jeg blev så syg.

Ingefær lyder som en god ting - det er jo naturligt. Hvis det kunne hjælpe ville det være fint.

• #5   19. dec 2009 Her er lidt:
    (link fjernet)

• #6   19. dec 2009 Det ser vildt smart ud og fint hvis det virker. Det tror jeg at jeg vil prøve. Tak for linket - og er faktisk glad for at vide det ikke kun er mig der lider af det ;D

• #7   19. dec 2009 Det var da så lidt smiley Spændt på at høre om det virker...... !

Ja - godt at du ikke er "alene" - det er jo aldrig rart :-)))

• #8   19. dec 2009 seaband virkede ik på mig smiley Jeg bliver køresyg bare jeg ved at jeg ska ud og køre tit.. det har noget med ens balance at gøre..
    Har man mulighed for at sidde i en gyngestol, hængekøje eller lign skal man øve på denne måde smiley

• #9   19. dec 2009 Tumling: Ok, det er ikke godt at det ikke virkede. Så er det lidt spild af penge.
    Jeg bliver også alm køresyg, men kun hvis jeg læser eller koncentrere mig om andet.

Har hverken gyngestol eller hængekøje - hmmm, hvad filan gør man så?

• #10   19. dec 2009 brug en almindelig gynge =D
    Der kan jeg godt nok også blive dårlig så vil mene at man kan styrke sin balance på sådan en smiley

Har hørt fra mange at de har hjulpet dem de har desværre bare ik hjulpet mig..

• #11   19. dec 2009 Jeg bliver også meget køresyg af 3D-spil og kan heller ikke se dogme-film pga det er filmet med håndholdt kamera. Ekstremt dårligt optaget hjemmevideoer har samme effekt. Så du er ikke den eneste:-)

Kommentér på:
Computerspil - køresyg

Annonce