991 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Brokke-tråd! = MUS Brokke-tråd! = MUS

For fanden og sku da også hvor er vi bare uheldige!
Unskyld mit sprog.. Sidste år boede vi i et hus som var slemt ramt af rotter... Nu bor vi i et hus som åbebart er ramt af mus.. (Håber ikke det er rotter denne gang!).

Vi har tit hørt dem pusle rundt om aftenen, men troede ikke de havde adgang helt herind til.. For 5 min siden ser jeg noget bevæge sig på køkkenbordet, og der sad den så! MIDT i vores opvask!
Føj for satan...
Hvordan slipper man af med dem, når de er i køkkenet?? Er jo ikke smart med fælder, på køkkenbordet :S Og på gulvet går hundene...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brokke-tråd! = MUS
  • #1   3. jan 2010 Ikke så vidt vi kan se... Det må være bag skabene de befinder sig. Men kan ingen huller se.

• #2   3. jan 2010 Du kan sagtens købe en lukket fælde som hundene ikke kan komme til skade ved

• #3   3. jan 2010 Fælder er vejen frem og så skal alt i skabene lukkes i lufttætte beholdere og skraldespanden skal altid tømmes så der ikke står noget som kan lokke musene til, heller ikke opvask. Jeg vil ikke turde at ligge gift ud når man har hunde da det ikke er sikkert om hunde og katte kan blive forgiftet af at snuppe sig en mus som har spist gift.

• #4   3. jan 2010 Ja, suk hvor jeg bare ikke gider det "sjov" igen... Synes det er modbydeligt

• #5   3. jan 2010 Jeg havde selv en mus for noget tid siden....Den lille lort er forsvundet pist væk inden jeg nåede at købe en fælde.
    Med mindre jeg finder en kornfed mus sidde og glo på mig næste gang jeg åbner mit skab LOL
    Prøver bare på at sige at det jo ikke behøver være fordi i nu bliver overrendt af mus:)

• #6   3. jan 2010 Ja, fælder er den eneste måde at slippe af med dem på.

• #7   3. jan 2010 Gg.
    Vi har tit ku høre dem.. Og enzo har lugtet dem for længst. Men er første gang jeg ser en herinde.

• #8   3. jan 2010 Hov overså lige at du havde skrevet at i kan høre DEM:o)

• #9   3. jan 2010 Puds hundene på dem hvis i ser nogen på gulvet:o)

• #10   3. jan 2010 Hihi. Tjaa det kan selvf også bare være en.. Det tvivler jeg dog lidt på, siden det larmer så meget, nogle aftener.
    For et par uger siden, hørte vi også lyde da vi kom hjem om aftenen.. Jeg var så sikker på at det lød som om en eller flere mus løb henaf køkkengulvet.. Nu er jeg rimeligt sikker på at jeg hørte rigtigt.
    Men hvor de kommer ind henne, er mig en gåde.

Nu vil jeg ind i soveværelset og få mig lidt søvn, og håbe der ikke kommer flere chok i nat :O) Og så må vi i gang med at undersøge køkkenet i morgen, godt og grundigt.
    Sov godt folkens.

• #11   3. jan 2010 Maria, Enzo kan desværre ikke sammen med katte smiley Ville ellers gerne.

• #12   3. jan 2010 Du må bare have en lille jack russel terrier - så er de væk på nul komma fem smiley

• #13   3. jan 2010 Nåååh........en lidelsesfælde.....!
    Jeg har osse mus ind imellem, og måske er der én eller flere inde i huset nu. Tro mig - jeg har haft tømt skabe allevegne - osse i mit soveværelse - så dér kan du heller ikke føle dig sikker.....smiler..!
    Har både set og hørt dem - og sat fælder flere steder.......et par stykker er da osse gået i ..! Du kan sagtens sætte fælder i dine skabe - der kan hundene jo ikke komme....
    I perioder er der musestille - men pludselig hører jeg den/dem igen - så jeg tar det nu helt roligt og lever med dem, forstået på dén måde, at jeg selvfølgelig sørger for ikke at servere mad for dem, og jeg har osse fælderne stående.
    Mine to newfoundlændere morer sig kongeligt, når der er musejagt - de tror, vi leger......ha haa.......duer ikke, at de farer rundt som tosser herinde.....
    Jeg kan heller ikke ha´ kat, da den ene af hundene går amok, når han ser sådan én.......
    God jagt.....!!!

• #14   3. jan 2010 Flyt ind til byen på 4 sal. Der kommer der sjældent mus.

• #15   3. jan 2010 Tjaaaa........4. sal i byen - det har jeg prøvet, og du har ret - ingen mus..
    Men jeg foretrækker nu alligevel at bo her - så må edderkopper, mus og lignende bare være en del af flokken.....!

• #16   3. jan 2010 Jeg havde pludselig en mus i mit soveværelse, for et par uger siden.
    Jeg hørte den pusle om natten, men så den ikke selvom jeg tændte lys.
    Næste dag, kom min Dina stolt spankulerende med en død mus i munden.
    Dejligt, at den blev snuppet så hurtigt.
    Jeg havde allerede nået at tænke om natten, at det med garanti var en højdrægtig hunmus og der så lige pludselig ville være masser af mus...uh..et mareridt

• #17   3. jan 2010 ¨Vi havde også problemer med mus og i sær på loftet og i vores drivhus. vi satte et par fælder op og anskafede os en PestClear2000 (musealarm) vi fangede en mus og har ikke set elller hørt dem siden. Alarmen er en der udgiver lyder som kun mus og rotter kan høre, også bliver de iretteret og forsvinder. Den kan ikke høre af hunde!
    Det er den nederst på dette link som koster næsten 500kr.
    http://www.musforsvind.nu/prodtype.asp?cookiecheck=yes&PT_ID=158&strPageHistory=cat&gclid=CKzh_IGSzp0CFdQq3god12S7sA

• #18   3. jan 2010 hvis man bor på landet kommer de jo ind nu,,det kan simpelhen ikke undgås..og de mindste huller kan de jo komme ind af

Vi havde forrige år voldsomt med mus i køkkenskabe osv,,,vi købte de der plastik fælder hvor der er mad i,,de ser kedelig ud men de virker super,,jeg lyver ikke når jeg siger at de første dage sagde det,,,klap,,,klap klap,,,vi fangede 33 mus den første dag..AD!!!

men vi har ikke set nogen siden,,,

vi havde for ca 5 år siden rotter også,,der sad en på vores gulv en morgen,,,der satte vi også fælder op vi fangede 3 og siden har de også været væk

held og lykke med jagten...

• #19   3. jan 2010 Takker :O)

Ja er ærgeligt vores ene hund ikke kan sammen med katte.
    Men vi må jo få sat fælder op i skabe osv. Kæresten er ved at undersøge hvor de kommer ind henne.

Brug hjernen, før du køber hund. S, Nej så lever jeg hellere med mus i perioder. Gg.
    Min golden er ikke så meget for trapper.. Og jeg er egentlig heller ikke så meget for at han skal bruge trapper særligt tit :O) Hihi.

Kommentér på:
Brokke-tråd! = MUS

Annonce