26. feb 2007 Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.040
Jeg synes det er ærgeligt {{forumTopicSubject}}
Ja jeg ville bare lige lave et indlæg om hvor ærgerligt det er folk ikke kan se, at det kan være en kæmpe omvæltning at få børn og man derfor skal starte et næsten nyt liv.
Mange steder ser jeg at folk de siger, knap så pænt, om de ikke sku ha tænkt over det før de fik hund osv osv..
Men der er bare nogle ting man ikke kan forudsige, og det er da bedre at hunden kommer til personerne med tid og overskud, end den skal blive hos en familie, som har travlt med at være forældre....
Der er især et par stykker som bliver ved med at komme med disse meninger. Enten har I ikke børm, eller har glemt hvor stor en omvæltning det kan være eller i har et bedre overskud end nogle andre.
Der er jo forskel på hvad børn kræver og hvad man kan tilbyde.
Jeg ville egentlig skabe en debat om hvorfor disse kommentare kommer og hvorfor man måske burde tænke eller i det mindste spørger før man taler:-)
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.040
Altså selvfølgelig er der brodne kar imellem der virkelig ikke hhar fattet at hundehvalp og baby ikke hænger så godt sammen.
Dem jeg snakker om, er dem der går af med en hund de har haft en længere tid, fordi de har fået barn. Det er virkelig en stor omvæltning.
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
Men jeg synes det er fint, man ser i øjnene, at man ikke magter opgaven!
feb 2007
Da jeg fik barn for halvandet år siden, magtede jeg ikke Chopper overhovedet. Og der er stadig op og nedture hvor jeg tænker om han ville have det bedre et andet sted.
Men jeg kan godt forstå at nogle giver op. Det er virkelig hårdere end man regner med og havde jeg f.eks. fået et kolikbarn havde jeg ikke haft hund den dag i dag.
Det er ærger mig er at folk skriver før de taler... ´Man kan i det mindste spørger om hvorfor de ikke mener de kan overskue det.
Irene: Den annonce så jeg os og jeg tænbkte præcis det samme som dig. Der mener jeg IKKE det er okay. Men igen, jeg tænker på folk der har haft et liv med en hund, lige pludselig skal have omtanke for et lille barn og altså ikke bare kan gøre som det passer en mere...
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
Det med at kunne forestille sig hvordan det vil være inden barnet er der kommer sikkert også an på om man selv har haft mindre søskende, eller har passet børn efter skoletid og alt det der-----
Endelig handler det også om hvilken standard man har for sin egen indsats----Hvis man kræver meget af sig selv---kan det måske være endnu vanskeligere at få enderne til at nå sammen.
feb 2007
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
feb 2007
feb 2007
feb 2007
feb 2007
Men jeg mener bare at man skal huske at spørge inden man dømmer nogle gange og især med hensyn til det at få børn.
Jeg oprettede på et tidspunkt selv en tråd omkring mine frustrationer omkring hund og barn og der kom flere kommentare omrkring det med at hvorfor man ikke kunne have barn og hund samtidig.
Ingen spurgte hvorfor jeg faktisk havde det sådan...
feb 2007
Udover det, er der rigtig mange der ikke har fattet at det er levende væsner med følelser vi har med at gøre...
Men folk burde bare tænke før de taler nogle gange, for der er faktisk nogle der holder ekstremt meget af deres hunde, men bare ikke kan give dem det bedste...
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
For så bliver hunden måske igen smidt ud derfra også.
Ser ofte unge der anskaffer sig 3-4 hunde, og ja så forstår jeg godt de ikke har overskud til det barn de får. Men igen hundene har jo ikke bedt om og blive anskaffet.
Måske man slet ikke skulle anskaffe sig hund før man havde fået de børn man ville have.
Jeg har ikke nogen endegyldig svar, men det skader ikke hunden man vender sit overskud en ekstra gang før man anskaffer den.
Ja, det er nemlig et levende væsen man anskaffer sig.
Jeg synes det er ærgeligt