{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Hva skal jeg gøre.? {{forumTopicSubject}}

Jeg købte en lille pomeranien hvalp lørdag d. 2 januar og jeg gav 7000 kr for en hund der skulle være sund og rask, chipet og det. Vi skrev under på en købskontrakt og jeg blev lovet en sund og rask hund. Men på de 9 dage vi har haft lille Tim har han haft 7 anfald hvor han tisser og ryster. Vi tog med det samme til dyrlægen efter det første anfald og de kunne ikk se noget så vi skulle bare holde øje med ham. Efter han fik flere anfald tog vi så til dyrlægen igen og fik afvide at lille Tim har elipesi smiley I morgen skal vi så til dyrlægen igen hvor han skal have medicin. Vi har så kontaktet den tidligere ejer og sagde at vi syns ikk det var fair vi skulle betale så mange penge for en hund som var syg. Hun lovede at hun ville finde ud af noget. Men nu kan vi så ikk få fat i hende. Hverken på sms eller hvis man ringer. Det hun har gjort er et brud i kontrakten. Er der nogen som ved hva jeg skal gøre i denne her situation.?
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva skal jeg gøre.?
  • #1   11. jan 2010 hvis det var min hund.. ville jeg tage ud til opdrætteren med det SAMME.! om det så var i jylland.... men hvis i har lavet en købskontrakt så kan du vel melde det til politiet. og fortælle at du har købt en hvalp af en dame som sagde at den var sund og rask (og at i har lavet købskontrakt) og at i så nogle dage efter i fik den hjem fik konstateret hos dyrelægen at den havde elipesi....



  • #2   11. jan 2010 Det gør mig meget ondt at læse om din situation og bestemt ikke mindst for lille Tim.

    Når I har underskrevet en købskontrakt og der står at han er sund og rask ville jeg tage kontakt til forbrugerstyrrelsen og give dem alle oplysninger på sælger, som derfra kan stilling til sagen for såvidt jeg ved har man 14 dages reklamationsret hvor man kan få pengene tilbage mod at aflevere hunden tilbage.

    Du må gøre op med dig selv hvad du vil med Tim og hvad der føles mest rigtig for dig ....Der fældes mange tåre når man har en kronisk syg hund, som jeg desværre taler af erfaring - vi tog et valg som vi aldrig vil fortryde, vores øjesten skulle naturligvis bo hos os hvor der blev gjort alt for hende.


  • #3   11. jan 2010 plus du politianmelde sælger som Rikke skriver

  • #4   11. jan 2010 men du må os tænke på at du kommer til at ofre rigtig rigtig mange penge på ham den lille skid <3...

    for de hunde jeg har hørt om med elipise holder ikke ret længe. også fordi det tilsidst er så syndt for den at den lægger og kramper hele tiden og det er jo ikke noget hundeliv...

    men håber ihvertfalde at du får det hele til at løse sig ! (:


  • #5   11. jan 2010 Det sidste vi har lyst til er jo og skal af med lille Tim. For nu har vi jo vænnet oz til han er der.

  • #6   11. jan 2010 Det er da så ærgerligt at den lille fyr skal døje med så skrækkelig en sygdom.

    Hvis I gør det, så får I at vide at hun tager hvalpen tilbage, og så får I en erstatningshvalp på et senere tidspunkt. Men det er de færreste der afleverer den tilbage, fordi man allerede har knyttet sig til den.

    Dvs. I kan måske være heldig at få en kompensation for "fejlen". Det er sælger der har bevis retten for at den er sund og rask indtil det halve år, derefter er det jer. Sådan er det i hvert fald i DKK.

    Da den ikke har DKK stamtavle, så kan I ikke få råd og vejledning, men forhold jer til at det er købeloven der gælder. Der er vel 14 dages returret, hvis I ellers vil af med den igen. Ærgerlig situation I er kommet I. Jeg håber I finder en løsning der passer til jer.


  • #7   11. jan 2010 Men dyrlægen siger at når han får medicin så får han jo ik de anfald..

  • #8   11. jan 2010 I skal da stadig have en økonomisk kompensation - uanset om han bliver symptomfri eller ej. Hvis I altså vil beholde ham, men det fornemmer jeg nu, at I helst vil

  • #9   11. jan 2010 prøv at googe sygdommen så kan du læse lid om den,,der er mange tilfælde af den noget lever længe andre ikke
    Jeg har selv mistet en buller han fik et anfald som han var i over 20minutter før vi nåede frem til dyrlægen og han blev aflivet da han ikke kom til sig selv igen

    Jeg ville hvis det var mig skrive hende et brev hvori du forlanger en stor del af pengene tilbage og fortæller du vil give ham et godt hjem,,,men men men dte bliver også hårdt man elsker jo den lille og skal leve med sygdommen hvor er det bare så synd for jer

    jeg kan simpelthen ikke forstå at opdrætter bare gør sig usynlig jeg kan huske en af mine solgte hvalpe blev syg 10 dage efter han var rejst med forstoppelse jeg græd med han nye ejer og vi ringede sammen flere gang om dagen tænkte simpelthen ikke på andet desværre døde han og selvom det ikke var min fejl fik hun en ny hvalp da vi fik vores kuld derefter

    aLT MULIG HELD OG LYKKE


  • #10   11. jan 2010 google :-))

    Glemte lige at skrive med det brev at du skal give hende en frist til at svare eller går i til forburgerklage nævnet og hendes navn kommer ud


  • #11   11. jan 2010 Godt forslag
    men send endelig brevet anbefalet


  • #12   11. jan 2010 Vi har nu fået kontakt til hendes far hvor hundene var. og han mener ar TIm VAR sund og rask da vi fik ham men allerede 1 nat hjemme ved mig fik han det første anfald. Men han vil snakke med en anden dyrlæge med hva der kunne være galt men de kan jo ik sige hva der er galt med Tim når de ikk har ham.. Men han må endelig ringe til min dyrlæge så han kan fortælle at det er sandt nok..

    Vi vil jpo helst beholde tim og give ham et godt hjem for syns ikk han skal flytte hjem igen. Og jeg elsker jo min lille Tim smiley


  • #13   11. jan 2010 Du skal ikke tage dig af hvad hendes far siger for det er ikke ham du har handlet med og jeg kan da se at hun har været logget ind her over middag, så jeg synes du skal skrive til hende.
    Men tænk dig nu rigtig godt om hvorvidt du skal beholde ham for har han så mange anfald allerede nu er det slemt og det er ikke sikkert at han bliver ret gammel. Det vil tage tid at finde den mængde han skal ha´ for at være symtomfri og du har ikke haft ham i ret mange dage.


  • #14   11. jan 2010 Ja det er rigtig.. Er rigtig glad for hjælpen jeg har fået af jer.. Men ville være knust hvis jeg skal af men Tim. Men nu må vi se hva der sker og hva dyrlægen siger i morgen.

  • #15   11. jan 2010 Janni... Alt mulig held og lykke med bette Tim...


  • #16   11. jan 2010 Mange tusinde tak Lena smiley

  • #17   11. jan 2010 Hvis der er tavle på ham kan du ringe til klubben og bede om hjælp. Er det DKK vil de føre sagen for dig og betale evt omkostninger hvis i skal i retten!

  • #18   11. jan 2010 Håber du opdaterer tråden når du har fundet ud af hvad der skal ske

  • #19   13. jan 2010 Der er ingen tavle på ham. Men nu har jeg kontaktet hendes far fordi det er åbenbart umuligt at komme til at snakke med hende, og de bliver ved med at sige la oz nu se tiden an fordi tim skal til dyrlægen på tirsdag igen. Men jeg har skrevet en besked til hende og hendes far og til hende herinde på HG så lige hun var online. Men skrev at nu gad vi ikk mere. enten ville vi have nogen af vores penge tilbage eller så måtte de tage tim tilbage men vi ville have vores 7000 og de skulle betale dyrlægeregningerne og havde jeg ikk hørt noget inden for en uge dvs så onsdag d. 20 januar så gik vi videre med det. Men ingen svar. Fatter ikk hvordan folk kan være såen nogle idioter.. Er virkelig sur over hvordan det skal være såen men skal det meldes til politiet først inden man melder det til forbrugerråds styrelsen?

  • #20   13. jan 2010 Er der ikk nogen man kan kontakte ang alt det her man kan spørge om råds til??

  • #21   13. jan 2010 Der er noget der hedder advokatvagten i alle kommuner, spørg dem, det vil være det bedste for dig.

  • #22   13. jan 2010 Tag hurtigst muligt kontakt til Forbrugerklagenævnet enten pr tlf eller endnu beder før om du ved om du har en sag 'Klagerådgiveren'.

    Hos Forbrugerklagenævnet behandler de sager om husdyr og meget andet.

    Hvis man vil have en sag behandlet i Forbrugerklagenævnet koster det 160kr. som betales af den erhversdrivende hvis man får medhold i sin sag, hvis ikke betaler man selv.

    På nedenstående link kan du finde Deres elektroniske 'Klagerådgiver' hvor du kan se om du har en sag eller ej.

    http://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintType.aspx?complaintId=285

    Nedenstående finde du Deres kontaktoplysninger:

    Forbrugerstyrelsen
    Amagerfælledvej 56
    2300 København S
    70 13 13 30 - kl. 9-12, torsdag tillige 15-19


    Du må endelig fortælle hvad udfaldet bliver.


Kommentér på:
Hva skal jeg gøre.?

Annonce