Hvad er det venskab værd?... {{forumTopicSubject}}
Ja, syns jeg trænger til en mening, set udefra...
Jeg har haft en meget tæt veninde gennem de sidste 10 år.. Vi har stortset altid kunne snakke om tingene, og støtte hinanden i alt.
Men, sidste år fik hun en ny kæreste.. Denne kæreste er sygeligt jaloux. (Og da min veninde for ca 6 mdr siden var denne kæreste utro, gik det selvf helt galt)..
Jeg kan ikke skrive med min veninde, uden hendes kæreste vil vide alle emner vi har haft oppe..
Min veninde har ikke besøgt mig i over et år, fordi kæresten ikke har været tryg ved det. Hendes kæreste logger sågar på min venindes profiler på nettet og msn, for at tjekke hvem hun har skrevet hvad med..
Og så er det jeg sætter bremsen i, og fortæller min veninde at jeg ikke vil ha at andre skal se mine private samtaler. Og dét går hun så i forsvar over, og flipper ud.
Det er så langt ude, at min veninde har droppet sine andre tætte veninder, hvis hendes kæreste føler de har fornærmet hende det mindste. (Yes, de er lesbiske).
Hvad er sådan et venskab værd?
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Hvis det var mig, så tror jeg, at jeg ville sige til hende, at jeg var her for hende, men at jeg ikke magtede det, som det er pt. Men en skønne dag, hvis hun blev "klogere" - for sådan er ægte venner vel også - at man så er der for hinanden?
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 513 Svar: 4.887
Min veninde mener selv at alt er godt, og at hun aldrig har haft så godt et liv som nu... Men hendes handlinger siger det stikmodsatte.
Hun har næsten droppet kontakten til alle i sit liv.. Selv hendes forældre. (Jeg kender ikke helt grunden).
Prøver jeg at sige hvordan jeg ser tingene, og at jeg er bekymret for hende, får jeg at vide at jeg er nedladende og går over stregen.
Men ja, kan ikke se mig selv i sådan et venskab. Det virker egentlig ikke som om hun kan/vil andet end sit forhold efterhånden.
aug 2008
Hvis hun nu havde haft en mandlig kæreste, så havde man nok også stukket følehornene til sig, når hun har så meget NOK i forholdet.. Tænker lidt, at du også er nødt til at tænke på dig selv, beskytte dig selv fra at blive såret...
Jeg må ærligt indrømme, at jeg nok ville trække mig.. og så måske håbe, at hun kom på et senere tidspunkt. Så må man så se, om der ville være "plads" til hende til den tid
feb 2007
Jeg er ligeglad med hvordan andre får deres forhold til at fungere, men idet ens eget privatliv skal blottes for fremmede, så står jeg simpelthen bare af. Jeg vil gerne selv vælge hvor private ting andre skal se/høre om en. Visse ting bør forblive mellem venner
Hun begyndte så også at sidde og nægte at kæresten læste vores samtaler, men den hopper jeg nu ikke sådan lige på, når jeg ved at min veninde sidder og fortæller hvilke emner vi har haft oppe, hver gang.
og så at kæresten afslører sig selv ved at logge på msn og spørge efter vores log-fil. (Men nej nej det findes der jo også forklaring for, for hun plejer "kun" at tjekke HVEM min veninde har skrevet med, hun læser det ikke). Amen herre gud da...
Jeg har svært ved at se at dette kunne blive hvad der lignte et normalt venskab igen. Så ja, tror netop også det ender med at jeg trækker mig
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
Jeg synes det er smadder flot, at du kan snakke med hende om det:) Selvfølgelig er hendes reaktion ikke ok.
Jeg tænke lidt på, om hun måske er igang med at opbygge hendes forhold igen. Hvis det er tilfældet kan det jo være både hårdt og tidskrævende.
Men jeg mener dog aldrig, at det skal gå ud over familie eller venner.
Synes hun selv det er ok at kæresten tjekker hendes beskeder? Der ville jeg også personligt også slå bremserne i.
feb 2007
Hun går i forsvar, idet man siger det mindste til det.. Hun forsvarer både sig selv og kæresten.
Og jep, hun synes selv det er helt ok, og naturligt at kæresten skal vide hvad hun snakker med sine veninder om, hele tiden.
aug 2008
aug 2006
Helt ærlig så ved jeg ikke hvordan jeg selv ville reagere. Men tror heller ik jeg kender nogen der nogensinde ville indrømme, at deres kæreste læste deres beskeder.
Men for at droppe en veninde gennem 10 år ville jeg skulle føle, at mine grænser virkelig var voldsom overskredet.
Fint nok at hun siger, at hun lige skrev med dig, men ligefrem at læse beskederne er skisme at gå over grænsen.
feb 2007
Det begriber jeg så heller ikke. Jeg synes ikke hun er for god af sig, jeg vil næsten kalde det direkte dumhed. Og at man vælger at risikere så mange venskaber pga et så usundt forhold, kan jeg virkeligt ikke forholde mig til.
aug 2006
feb 2007
Min veninde har heller ikke bevidst indrømmet at kæresten får lov at læse alt.. Men det har jeg efterhånden lagt 2 og 2 nok sammen til at vide
Og selvom hvis jeg skulle tage fejl, så ville det jo slet ikke være nødvendigt for kæresten at læse vores samtaler, eftersom min veninde sidder og nævner alle de emner vi har haft oppe..
I går morges vågnede jeg af en besked fra hende, hvor hun skrev :
"Hey smukke. Hjælp mig lige.. Hvilke emner snakkede vi om i går udover: Simone, tandlæge, børn...og?".
Jøsses!
Det gjorde det ikke bedre den dag jeg fik en besked på msn med teksten "har du logfil fra den samtale vi havde tidligere?.. min computer har ikke gemt den".. Det svarede jeg nej til.. Og fik så at vide det var hendes kæreste der skrev, og hun ville gerne lige SE hvad mig og min veninde havde snakket om.
Jamen tadaaa?
aug 2006
feb 2007
- Så derfor kan hun ikke se at jeg har grund til at blive irriteret.
Man skulle da tro jeg var komplet idiot.
feb 2007
Og da min veninde så var hende utro for ca et halvt år siden, blev det meget mere ekstremt, jep.
aug 2006
Det gør jo at du skal tænke vildt meget over hvad du skriver.
feb 2007
Nu er det så jeg tænker: Aha, derfor det kun er mig der har besøgt dig, det sidste års tid?.. - Derfor du har aflyst vores aftaler, på meget mærkelig vis, når du skulle ha besøgt mig?
feb 2007
aug 2006
Jeg vil nok være ret ligeglad med hvis mine veninder nævnte overfor deres kærester hvad vi havde snakket om, men gider da bestemt ikke have, at de skal kende alle detaljerne. Men det tror jeg nu heller ik der er den store chance for at mænd gider høre på:)
aug 2006
feb 2007
Hun er blevet så ekstremt fjendtlig overfor alle.. - Men ikke kæresten.
Hehe neeej, jeg er sku glad for at være til det modsatte køn så! hvis det skal være så dramatisk at være til sit eget. Gg
aug 2006
feb 2007
Men der burde min kære veninde jo nok også selv have bremset tingene.
Det må blive deres eget problem nu, for jeg har ikke meget godt tilovers at sige til det hele mere, desværre.
Tror det er bedst man kommer "videre" i tilværelsen, og lægger hinanden på is.
aug 2006
Du kan ikke gøre så meget mere. Du har jo snakket med hende og hun er afvisende, så gi det lidt tid og se om hun måske kommer til dig
feb 2007
Hun føler de mindste ting er angreb, uanset hvor pænt man siger dem.
Nu plejer jeg at sige tingene så de kan forstås, men stadig på en pæn måde. Og selv det, bliver hun fjendtlig over.
Så et eller andet sted virker det håbløst at redde den ud pt i hvert fald.
feb 2007
Tak for jeres svar. Dejligt at vide man ikke er helt galt på den. Gg
Sov gooodt
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 7.192
og de ting gan gør tillader hun ham jo at gøre, altså hun lader ham jo forbyde at hun besøger dig og hun tillader ham også at logge på hendes profiler hun kan jo bare skifte password hvis hun ikke vil have det
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.211
NÅ ??? Siden hvornår ?
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Når et par er kendetegnende ved, at de isolerer sig, at der er meget kontrol, at der er et stort behov for at forsvare, så er det for mig et tegn på, at forholdet er præget af enten fysisk eller psykisk vold.
Som veninde ville jeg være MEGET bekymret.
Jeg ville ikke selv trække mig - for det kan meget vel være, at din veninde NETOP har brug for dig. Men hun kan ikke bruge dig, når DU er klar, men når HUN er klar...
At det er et lesbisk par finder jeg irrelevant medmindre I har haft et romantisk forhold - du og din veninde.
Hvad er det venskab værd?...