Kaninavl {{forumTopicSubject}}
Hej
Mine kaniner fik igår en død unge - om den var dødfødt eller om morkaninen har "klokket" i det, ved jeg ikke. Det var hendes første kuld, så er jo forholdvis normalt, at der kan gå noget galt. Og ungen så fin og velskabt ud, men er jo ikke til at vide, om der har været noget galt indeni.
Mit spørgsmål er så hvornår det vil være forsvarligt at sætte dem sammen igen? Jeg kan simpelthen ikke huske det, men mener det er forsvarligt at få max to kuld på samme hun pr. år, så et halvt år er mit gæt? Om der så behøver gå helt så længe, når hun ikke har nogle unger at die og passe kan jeg heller ikke helt finde ud af? Hun har jo i hvert fald belastet sin krop ved at bære ungen i en måned.
Håber der er nogle kaninkendere eller nogen, der er bedre til at søge på nettet, der kan hjælpe mig
jan 2005
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 625
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
og der sker heller ikke så meget ved at du bruger den samme han igen... det kan være så mange ting der er gået galt og behøver nødvendigvis ikke havde noget med deres gener at gøre ;0)
T
jan 2005
Nej, min han har også tidligere fået rigtig mange sunde, raske og skønne unger, så man skulle ikke tro der var noget galt med ham
jan 2005
Det kunne selvfølgelig også tænkes, men begge kaniner står inde i vores stue, så tænker det ikke er så sandsynligt?
Ville det ikke tærre for meget på hende, snart at få et kuld igen?
Et andet spørgsmål: Jeg har godt nok ladet hendes redde stå, men er det ikke bedst at fjerne den, så hun ikke bliver forvirret over at der ingen unger er? Hun tilbragte meget tid i hendes reddekasse igår, efter jeg havde fjernet den døde unge.
jan 2005
Jeg vil skynde mig at få renset "hele hytten" hos hende
Kaninavl