1.583 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Rengøring af ovn Rengøring af ovn

Hjælp HG. Jeg er en psyko ovn der så let som ingen ting, bliver beskidt og som aldrig rigtig vil blive ren. Hvad skal jeg gøre?
Den har et selv rense program, det skulle egentlig bare køre 1 time og så sku man ku tøre snavs lige af. SOM OM. Det har jeg ladet køre en hel dag uden held. Jeg har købt alm ovnrens, hjalp nul og en dyt.
Har smurt den ind i brun sæbe og sat rense programmet igang. Det hjalp ej heller.

HJÆLP, hvordan får jeg dog en ren ovn?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af hvepsebo 1.500 kr.
  • Opsætning af knager, lampe mm. 1.200 kr.
  • Rengøring af bad og køkken inkl. skabe. 8 skabe i køkken og tre små i badeværelset. Jeg regner med 4 timers arbejde. 1.200 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Skift af membran på vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rengøring af ovn
  • #1   8. feb 2010 Hvor er problemet? i bundet af ovnen, på glaspladen?

• #2   8. feb 2010 Jeg bruger skurrepulver hvis der er brændt noget fast i min ovn..

Men jeg har ikke en selvrensende..

Du har nogle plader der skal sættes i ovnen når du kører selvrensende program, husker du dem?

• #3   8. feb 2010 Problemet er værst på glaspladen.....

Skurre pulver som til vask og sådan??? Kan det virkelig bruges? Ridser det ikke glasset?

Uhm nai jeg har ikke rigtig nogle særlige plader jeg sætter i? Det har jeg ikke fået af vide?

• #4   8. feb 2010 Jeg har fundet ud af at en glasskraber kan tage sorte og fastbrændte plamager i bunden af ovnen, skurresvamp og skurrepulver kunne ikke tage det. Hvis man fugter det godt igennem og lader det stå lidt i blød kan man skrabe det af med en glasskraber. Men det tager altså meget lang tid. Brugte 2 timer på ovnen da vi flyttede ind i det nye hus.

men man har et dejligt resultat bagefter smiley

• #5   8. feb 2010 Jeg bruger også skraberen på glaspladen efter samme fremgangsmåde. Og bruger til sidst rensemiddel til glaskeramiske komfurer.

• #6   8. feb 2010 Det rense middel, er det det samme som du bruger oven på pladerne?

Jeg tænker også bare om det er sundt at putte det ind i ovnen de midler der... For når så man varmer mad i det så varmer man os resterne op, og det må da sætte sig i maden med smag og sådan?

• #7   8. feb 2010 Ja det samme.. hvis du bare lader være med at rense siderne i ovnen (de suger ligesom på en eller anden måde) kan du sagtens skylle det ud igen. Jeg skille ovnen helt ad når jeg renser den. Tager alle 3 lag glas ud af lågen og lågen af. og så skyller jeg ellers rigtig godt i gennem med vand. Så tænder jeg den som regel lige en time for at få alle stofferne "varmet" væk inden jeg bruger den.

• #8   8. feb 2010 Oki så skal jeg bare lige have det i pap......

Du sætter bunden af ovnen i blød med det rense middel der....

Glas pladen tager du ud og sætter i blød i....? skuremiddel?

Og så tager du begge dele med skraberen bagefter.... og så er den fin`?

• #9   8. feb 2010 i bunden bruger jeg bare lidt almindelig opvaskemiddel. Det er kun på glaspladen jeg bruger rengøringsmidlet (måske man også bare kunne bruge brun sæbe eller sæbespåner. Jeg havde dog kun opvaskemiddel og har så bare brugt det siden). Men også bare i en gang sæbevand med glaspladerne og så bruger du skraberen. Hvis der så sidder lidt tilbage på glasset kan du forsøge at tage det til sidst med det der middel.

Men du skal være lidt opmærksom når du bruger glasskraberen i bunden af ovnen, du skulle jo nødig få emaljen med. Men altså jeg har ikke så meget som lavet en ridse, vores ovn kunne sagtens tage at man bare giver den noget gas når der skal skrabes smiley

• #10   8. feb 2010 Nina, kan du huske hvad det hedder?

Ellers må jeg kaste mig ud i Camillas metode og se om jeg kan få bugt med det

• #11   8. feb 2010 Det hedder såmænd OVNRENS og kan købes i enhver dagligvareforretning.

• #12   8. feb 2010 Tyttebøvs - Som jeg skriver i mit første indlæg så har det været afprøvet. Såment af flere omgange og af flere mærker. Men det tager det ikke...... Derfor spørger jeg hvad jeg så kan bruge

• #13   8. feb 2010 Hvis du smører brun sæbe på bunde så skal det dækkes med folie og stå et døgn inden det vaskes af igen. du kan også sætte et decilitermål ind i ovnen med salmiakspiritus. Det skal også stå et døgn, men så kan alt skidtet også lige vaskes af med en grydesvamp.

• #14   8. feb 2010 Sorry, Camilla - det kniber åbenbart med evnen til at læse indenad smiley

Har du prøvet at lade ovnrensen sidde natten over? Det plejer at tage det mest genstridige her i huset.

• #15   8. feb 2010 Tyttebøvs - Ja har prøvet at lade det side en nat og dagen efter give den en ny omgang inden jeg gik igang med at forsøge at få det af. Det vil bare ikke smiley

Kennel Land...- Jeg har prøvet med brun sæbe natten over, men ikke med folie hen over....... Er det sådan noget af det der gennemsigtige livlige mad pakke papir du tænker på, eller sølv folie??

Kommentér på:
Rengøring af ovn

Annonce