9.457 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hvor meget mad til killing? Hvor meget mad til killing?

Hej

Jeg har en alm huskat på næsten 6 mdr, jeg synes han spiser ret meget... Skal jeg give ham hvad han kan spise eller? Tror godt han kan spise mere end det han får nu, han er på ingen måder tyk, men han er nu også ret aktiv. Han er heller ikke mager

Fodrer med royal canin baby kitten. (en lyserød en) Kan ikke huske hva mere den hedder.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget mad til killing?
  • #1   8. feb 2010 Der skal altid være tørkost i skålen, store killinger spiser meget , du skal regne med ca 100gr. om dagen + det løse

Jeg har 2 store killinger og 2 voksne bruger ca 600 gr foder om dagen, de store killinger spiser godt

• #2   8. feb 2010 jeg har alt tid haft tør foder til at så og fylder bare op når den er tom
    de fleste katte kan godt lige at gå og så spise,
    det kan give lidt poblemer når en han kat bliver kastreret men de fleste katte kan godt finde ud af ikke at spise sig for tykke

• #3   8. feb 2010 I øjeblikket spiser han mere end 100 gram. Vil tro han ca får 200, delt ud på 2. Og nogle dage får han også vådkost

• #5   8. feb 2010 Indtil den er mindst et år, al det foder den kan spise, derefter 100 gr, fordelt over 2 gange.
    Bliver katten steriliseret eller kastreret skæres en 1/3 del af maden væk eller gå til ligth foder.

• #6   8. feb 2010 de fleste katte spiser kun det de har brug for, jeg har altid ladet mine katte og også som killing, spise hvad de kan, så længe de ikke er overvægtige :o) det er kun hvis de ikke kan styre det man behøver at regulere det.

jeg fylder tit bare en go portion i skålen og fylder op når den er tom.

det har jeg gjort fra min ene kat var helt lille (den er fra eget avl) og til nu hvor hun er 1 år og hun har altid bare haft fri adgang og hun har aldrig været overvægtig :o)

• #7   8. feb 2010 mange katte bliver grådige hvis man deler deres mad op, så kommer de tit til at grovæde hvilket ikke er smart da de så tit kaster op, eller tager voldsomt på..

der er også forskel på foder, hvis ens kat er neutraliseret så skal man vælge noget foder der så passer til ens kat nye behov :o) jeg har lige fundet noget andet foder også fra royal canin (bruger aldrig andet) som passer ¨perfekt til mine to efter de er neutraliseret så nu tager de ikke på længere :o)

• #8   9. feb 2010 Jeg har 2 han-kastrater, en på 9 mdr. og en på 3 år, og de har fri adgang til maden, og det volder ingen problemer, heller ikke overvægt.

• #9   9. feb 2010 Mine kate, både killinger og voksne har haft foder stående fremme hele tiden. Jeg har faktisk aldrig målt af men igget på om de er for tykke eller for tynde. Det har så aldrig været tilfælde, da de selv regulerer det. Måske lige bortset fra min nuværende, som er indekat og bor hos min kæreste. Han får vist bare for mange ekstra godbidder, og for lidt motion.

Men lad killingen selv justere det. Når den ved, der altid er mad, finder den sikkert ud af, at den ikke behøver spise op med det samme.

• Roland I
    Roland I Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #10   5. jan 2018 Hvor meget råd kød skal jeg give mine katte pr. gr.??
    De får kun rådt kød.
    MVH. ROLAND INGWES

• #13   5. jan 2018 Ved råfodring skal de have følgende om dagen:

0-6 måneder - 10% af deres kropsvægt
    7-12 måneder - 5% af deres kropsvægt
    over 1 år - 2% af deres kropsvægt

Kommentér på:
Hvor meget mad til killing?

Annonce