Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Morten og Peter :)
  • #1   23. feb 2010 Oh elsker de programmer - de er så livsbekræftigende smiley

• #2   23. feb 2010 Nægter at se de programmer - vil ikke more mig på de handicappedes bekostning

• #3   23. feb 2010 Jeg synes nemlig også at det er livsbekræftende... Jeg griner jo ikke af at de er handicappede, men af at de har så mange meninger og har så mange sjove måder at gøre tingene på og udtrykke sig på.. Synes det er fedt de er nået så langt selvom de har et handicap..

• #4   23. feb 2010 Christina : Der er mange der siger at de er ihh og åhh så søde, men det irriterer mig voldsomt at man ikke ser bagsiden af fx downs syndrom. Hvad med følgesygdomme? Den ene af Morten og Peter er død af hans sygdomme, men det er jo ikke nær så livsbekræftende....

• #5   23. feb 2010 Du har ret i at der er en bagside ved sygdommen, og det er langt fra guld og grønne skove det hele. Men synes alligevel er det er sjovt at se, hvad de har opnået, og man får et indblik i, hvordan de lever deres liv mht. venner, kærester, familie, flytte hjemmefra osv.

• #6   23. feb 2010 Betina : Det kan jeg sagtens følge dig i - det er jo ligesom Årgang 0", bare i handicappet udgave. Men jeg synes der er for meget fokus og lalleri og slet ingenting omkring hvad der er svært i deres liv. Så jeg er gået i "så-kan-det-også-bare-være-ligemeget"-mode smiley

• #7   23. feb 2010 Christina : Men tror du ikke det er meget udvalgt hvad vi hører de siger? Må jo sige at jeg ikke har set ret meget af de programmer, men hvad jeg kan huske, så blir der ikke nævnt noget om hvad der er svært, hvad der gør ondt, statistikker på antal downs ramte eller hvad det måtte være.

• #9   23. feb 2010 Det forstår jeg også godt smiley Det ville være rart og lidt mere "dokumentar-agtigt" hvis de viste flere sider af sagen.. Men manglen på det, gør nu ikke, at jeg ikke synes det de viser er underholdende smiley

• #10   23. feb 2010 Hunden: Nu ved jeg ikke det helt vilde om downs syndromet, men kan de ikke godt selv se konsekvenserne af at deltage i sådan et program? Ellers må deres forældre jo være deres beslutningstager og talerør i sådan en situation, for de kan da i hvert fald tænke klart, og vil deres børn det bedste..

• #13   23. feb 2010 Synes stadig der er forskel.. Folk fra Paradise og diverse andre reality shows som udstiller sig selv, VED at de bliver udstillet på en negativ måde, enten som snot dum, arrogant eller snobbet. Det synes jeg ikke de gør i det program, der synes jeg de bliver fremstillet positivt og man griner ikke af dem på nogen ond måde, men fordi man bare godt kan li dem smiley

• #15   23. feb 2010 Det er ikke underholdende at de lever med en sygdom som den. Men det er underholdende, at de stadig har mod på livet, har interesser, venner, familie og rent faktisk lever et liv i stedet for at lukke sig inde fordi man er syg. Det synes jeg er livsbekræftende og sætter alting i et andet perspektiv..

• #17   23. feb 2010 Jeg synes stadig at der er noget glædeligt over at se dem sådan (altså ikke med sygdommen, men med deres måde at håndtere den på)
    Jeg tvivler på, at samtlige med downs tackler verden og sygdommen på samme måde, det gør vi "almindelig" jo heller ikke..

• #19   23. feb 2010 Så er det nok forskelligheden i vores opfattelse af verden der gør os uenige smiley

• #22   23. feb 2010 Er helt enig i, at de ikke får alle persepktiver med i de programmer, men synes ikke de bliver gjort til grin. I mine øjne er man ikke gjort til grin, når folk griner af dem i en god mening, og snakker godt om dem bagefter.. Det er noget andet hvis man f.eks. hedder Sidney Lee og mange folk rent faktisk ikke kan tåle synet at en, og griner på den negative måde. Man kan grine AF nogen og man kan grine MED nogen

• #23   23. feb 2010 * Krigsministeren *

Hvem af dem er død?? Så er det da fornylig er det ikke?

• #24   23. feb 2010 Hunden

Som jeg ser de udsendelser, er det lige præcis for at vise, at de IKKE kun "er" deres handicap, men mennesker af kød og blod som alle os andre og med deres egne personligheder, meninger, håb, bekymringer, venskaber, glæder osv osv. At begynde at gøre sådan en udsendelsesrække til faktaprogrammer om Downs syndrom synes jeg ville være fuldstændig forfejlet, det er jo ikke det, det handler om.

At du kalder det "tabt liv" er selvfølgelig din mening, men støder mig faktisk lidt. Jeg har et familiemedlem med Downs og er overhovedet ikke blind for de vanskeligheder det medfører dels for ham selv men i høj grad også for hans forældre, men tabt er hans liv sgu ikke.

• #25   23. feb 2010 Fuldstændig enig med Jens og Marianne! smiley

• #27   23. feb 2010 M&R : Aner det ikke, som sagt følger jeg ikke med i det og kan heller ikke kende forskel på dem... Måske google?

• #28   23. feb 2010 Underholdning har i mine ører ikke negativ klang. Men du har da helt ret i, at programmet er lavet fordi underholdningsværdien er høj. Jeg ser bare mere positivt på det end du gør..

• #30   23. feb 2010 Skal vi ikke bare være enige om at være uenige? smiley

• #31   23. feb 2010 Tror det er en and, ikke længe siden de var på tv i forbindelse med kvali til VM i fodbold... Og sådan som de har været en del af DK i mange år, ville det nok blive slået lidt mere op, i hvertfald igennem tv2

• #32   23. feb 2010 Krigs...- Hvem er død af morten og peter??

Der er jo nogen forældre der ved hvad de siger ja til. De bliver jo ikke bare filmet og vist i tv uden overvejelse fra familie kan jeg ikke forstille mig..

• #33   23. feb 2010 Hunden

Jeg tror jo netop IKKE, det har været meningen at give en dybere indsigt i sygdommen. Og ja, folk griner, men jeg ved da fra min egen omgangskreds, at en del faktisk er blevet overraskede over, hvor meget de to egentlig tænker over tingene og nogle af de overvejelser de gør sig. Så på den måde, har udsendelsen i mine øjne opfyldt sit formål; den har givet nogle folk et mere nuanceret billede af nogle mennesker med et handicap, som de ellers ikke kendte så meget til og drengene har fået lov at vise, at de ikke bare er helt gak.

• #34   23. feb 2010 Fandt dette:

Jeg tror du blander noget sammen.
    Hvis I kan huske Lars Von Triers "Riget" fra 1994? Der var 2 opvaskere nede under rigshospitalet, 2 mongoler, den ene spillet af Vita Jensen, og den anden Morten Rotne Leffers.
    Morten døde i 1998, 30 år gammel.

• #36   23. feb 2010 Hunden: Hvordan ville du så stykke sådan en dokumentar sammen uden at det udelukkende fresmtiller det negative ved sygdommen?

• #37   23. feb 2010 Så vist jeg kan læse på google er ingen af dem døde.. Det er da noget underlig noget at skrive når der ikke er hold i det!!

• #38   23. feb 2010 M&R : Det har jeg læst et eller andet sted... Det har også været her på hg i en anden tråd for lang tid siden.

Steffen : Jeg sidder ikke og finder på sådan noget af mig selv, så stop dine insinuationer.

• #39   23. feb 2010 * Krigsministeren *

Men det er ikke Morten fra denne serie, det er en Morten der har været med i "Riget"

Nå, men et sidespring fra jeres emne, hopper ud igen:o)

• #40   23. feb 2010 Det må da komme et sted fra... : ) Sant tror jeg i hvert fald ikke det er.. det ville man høre lidt mere om..

• #41   24. feb 2010 Hvis man ikke bare kan nyde at de har en dejigt liv, på godt og ondt, som alle vi andre, så må man da gå i små sko. De er da på ingen måde til grin - dem der siger det, må da have en dårlig smag i munden, for det viser netop deres egen berøringsangst ,uvidenhed og arrogance overfor mennesker med et handicap.
    Mon ikke Peter og Mortens familie har tænkt sig godt om og har godkendt udsendelserne ? tænk på hvor gode ambassadør de er for andre handicappede mennesker. De piller ved vores berøringsangst og gør det mere ok at være anderledes.

• #42   24. feb 2010 Fuldstændig enig med Platugler....

• #43   24. feb 2010 ja jeg er også enig.. Deres familie står jo bag..

• #44   24. feb 2010 Det er da så livsbekræftende de programmer...Det er de børn man " bevist" fjerner under graviviteten, fordi alt skal være så perfekt og nemt at have børn.
    Hvis man sidder med følelsen af forargelse over at de bliver " vist frem" må være fordi de selv har et problem... Jeg har endnu aldrig mødt en mongol som var flov over sig selv, deres væremåde o.logn.

• #45   24. feb 2010 Gu sidder du da og finder på det krigsminister. Peter palland er sat til at skulle være DJ i juni og så sent som i december havde ekstra bladet en artikel om dem begge i forbindelse med VM, så det kan kun være morten jensen der skulle være død efter december, helt uden medierne har hørt om det ? sikkert..

• #46   24. feb 2010 har arbejdet med mongoler, og faktisk alle de pårørende jeg havde kontakt med, synes det var en rigtig god dokumentar serie, det havde gjort at deres børn blev accepteret på en helt anden måde, og folk kiggede ikke bare mere, de kom over og hilste på og spurgte til dem, hvilket jo er et enormt fremskridt i DK, hvor mange folk plejer at nedstirre og nedgøre handicappede.

lige et par guldkorn fra serien:

Du ved du elsker Morten og Peter hvis du genkender disse citater:

1. Peter: "Jeg er helt tosset med sport! Er du? Jeg er helt tosset med sbasketball og volleyball og..... Hvad hedder det bræt der? (svinger lidt med armen)
    Og med en bold...
    Og håndbold og badminton og dennis og fodbold. Jeg er helt tosset med det."

2. Peter: "Hvis jeg får 100 bånd..sså optager jeg helt sport..ssnyt. Og det blir ik' slettet."

3. Morten: "Så kom her Peter. Kom her."

4. Peter: "Jeg sover hernede, og Morten sover nede på gulvet. Har jeg regnet med. Og hvis han
    bliver snavset, så må han gå i bad jo"

5. Morten: "Jeg tror, bronzen kommer!"

6. Morten: "han stjal min pige" Peter: "ja, skål på det!"

7. Morten: "Det er Pirs Brosnan fra Die another Day, som på dansk betyder Dø en anden dag!"

8. Morten: "Justitsmord"

9. "Fucking Måge" (og sparker ud efter en due...)

10. Morten: "Så schön, så schön"

11. (Morten sidder og driker lidt for mange colaer i bussen og beder om en ny...) Nick: "Skal du ha' en til" Morten: "Ja, det feder ikke - hmp hmp hmp!"

12. Morten: Det er ikke den der vi skal ned af, vel?" Nick: "Jo" Morten: (rigtig hurtigt efter) "Pis!"

13. "Dø Kåååårs"

14. Morten: "Næste gang der er stævne , så får han fandme tæv .."

15. Morten: "Mafioso!!"

16. Morten: "Thorninger.. store klovn man!! står bare sover.. hmnhmhnhmh"

17. Morten: "Du stal it sige noet ondt om noen mensker fra Sorø, så kan du godt skide."

18. Peter: "Det har jeg lige dort"

19. Morten: "Det det falske sted... det det falske sted på kortet!"

20. "KOM NU THORNINGER FOR HELVEDE MAND!"

21. "Det er mafiaen"

22. Morten: "du har kysset min kæreste" Peter: "Ja, men du var der jo ikke!"

23. "Socialdemokraterne, det er S som i stærk arbejde og R som i svineri"

24. "JUSTITSMORD"

25. Peter: "Av av av, ik for hårdt... Jeg er i byen!!"

26. "Det er korruptd"

27. Morten: "Jeg har 72 cd'er, rundt regnet"

28. "Hils Zuma når du kommer til Afrika!"

29. Peter: "Jeg kan godt lide at bestemme, men ikke her, jeg er på skiferie"

30. "Jeg arbejder for politiet - men jeg vil ikke fortælle min hemmelige kode!"

31. "Poul Rip-Rap-Rup Rasmussen"

32. Peter: "Jeg elsker fobå - og bromby"

33. "Poul NY-Rap rasmussen"

34. "Marianne Helved"

35. "Tal pænt for helvedet, jeg er kongelig"

36. "DET ER SMUGLERVARE!"

• #47   24. feb 2010 Karin J... Ja de er bare så skønne og impulsive :o))))))

• #48   24. feb 2010 Hihi gode citater smiley

Kommentér på:
Morten og Peter :)

Annonce