909 visninger
|
Oprettet:
Til folk med ønsket om at tabe sig.... {{forumTopicSubject}}
og som mangler input til det! Tag jeg "tiden"($) og søg efter en god diaetist! Det er guld værd! Selv i den sidste perioede på 14 dage hvor jeg ikke har fået trænet pga. stress på arbejdet. Så har jeg tabt mig!
Gør det for dig selv! Det virker, og man køre ikke surt i det, fordi der er så meget man faktisk MÅ. Så man kan ALTID veksle mellem forskellig spise.
Så gør det før folk ikke fatter en meter og ringer til peter!
Eller wupti pede har bagt kage
/Jeppe
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.980
Det, jeg fik ud af det var - bevares et vægttab på omtrent 7 kilo - men også en overdreven fokus på mad, der opslugte mine tanker.
Jeg købte mig noget, der ligner en spiseforstyrrelse. Så jeg må indrømme, at jeg personligt er lidt påholdende med at besøge en diætist...
apr 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 274 Svar: 1.224
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.473
Jeg tabte mig 16 kilo på 3 måneder bare alene fordi jeg skiftede spise vaner, jeg har ikke dyrket motion ud over det hanniabl og jeg laver...
At jeg så har taget ihverfald de 10 kilo på igen er fordi jeg er næd til at have en rytme at følge og det har jeg ikke rigtig når jeg går hjemme...
Hva ulla kommer du i hundeskoven i dag?
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 948 Svar: 8.823
apr 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 274 Svar: 1.224
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 948 Svar: 8.823
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.682
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Nu har jeg tabt mig knap 15 kg. siden august ved hjælp af sund fornuft, og så får jeg noget medicin for min leddegigt som gør at jeg ingen appetit har. Kan mærke så meget at jeg har fået det bedre, men at der skulle sp skrappe midler til havde jeg ikke lige set komme. Der gik flere måneder, hvor jeg ikke vidste at jeg tabte mig, og gik selvfølgelig til lægen. Svaret lå i medicinen, som jeg nok desværre ikke lige kommer af med. Men selvom man ingen appetit har, så kan man spise usundt og så ikke tabe sig. Jeg har spist meget sundere end jeg plejer, og det har ændret mine spisevaner helt.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
aug 2006
At veje hver en stykke rugrød, hver en kartoffel og spise nærmest på klokkeslet hver dag - det var mentalt umuligt for mig at kontrollere.
Det blev så tvangspræget at tage føde til mig, at jeg til sidst blev helt bims af det.
Og det var det dælme ikke værd.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.682
Alt ting er svært og besværligt, sådan hvde jeg det osse i starten, tænkte over en masse..
Men efterhåden blev det bare en vane, men selføllig har det jo osse noget med den diatist som man har, hvordan der bliver fulgt op på hvordan det kan gøres.
Jeg troede osse at nu må jeg ikke spise det som man havde lyst til, men sådan var det bare ikke, det eneste jeg skulle tænke over var fedtet, alser ingen smør under brødet, spise lidt frugt og så en del mere grøntsager,
Kødet blev skåret ned fra 2 til 1 stykke. så det var ikke så svært, når man først er kommet ind i det..
I dag kan jeg godt snyde lidt, især når der er fester mv. her holder jeg mig ikke tilbage..
aug 2008
Jeg har så heller ikke skullet tabe mig, måske det er derfor, jeg ikke har skullet veje maden? Eller har du været hos en særlig emsig én af slagsen?
Jeg husker også min ungdoms slankekure, hvor jeg blev fuldstændig besat af mad og ikke tænkte på andet alle døgnets vågne timer.. Så jeg har ingen besvær med at følge dig..
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.323
Nu siger jeg "bare", men sukker er et vanedannende stof - mere end narkotika, og er uendeligt meget sværere at helt fravælge fordi det er i nærmest alt hvad man køber, men det er SÅ givende når man først er kommet over "crashet".
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 211 Svar: 1.238
aug 2006
Starten var ikke svær for mig, det var der, det var lettest. Det kom snigende ind på mig henover måneder, at mit fokus blev på mad 24 timer i døgnet. Og så ringede alarmklokkerne.
Jeg tabte mig siden rigtig mange kilo på en helt anden facon, der ikke gjorde mig vanvittig i kasketten..
aug 2006
Dog VAR det nok måden at gøre det på på det tidspunkt, tror jeg.
Og dybest set kan man jo også se, at utrolig mange kure går på at føre totalt regnskab med alt indtag. Jeg må indrømme, at jeg ikke synes det lyder så sundt - og også svært at holde ved i mange år, som det jo er nødvendigt.
Det værste var næsten at overvægt ikke var mit hovedproblem, men derimod rådgivning i forhold til kost og sygdom.. Det måtte jeg mange år senere få andet sted fra.
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 2.393
Jeg kom hjem med et skema, kan stadig huske det.
Morgenmad: 1 skive rugbrød, 1 skive ost, 4 glas vand
frokost: 2 skiver rugbrød med skinke på
aftensmad: 2 dl ris, 400 gram kogte grønsager og 100 gram kylling.
Jeg måtte spise alt det grønt jeg ville mellem måltiderne, kun 3 stk frugt om dagen og så skulle jeg drikke 3 liter kogt vand som havde stuetemperatur.
De første 4 dage var det fint, men så begyndte det at være døden, og det endte med at ikke gad spise aftensmad, for der var for meget, det var for kedeligt, og smagen, ja den var ikke lækker!
aug 2006
Men bestemt skal man være kritisk med hvilke folk, man går til.
Den diætisk jeg gik til dengang var en, min læge anbefalede mig.
aug 2006
Og det handler om, at der er et ensidigt fokus på at formidle sundhedsstyrelsens anbefalinger til sund kost, og at man endnu ikke i det etablerede system anerkender at sundhed er forskelligt fra menneske til menneske - og dermed også sund kost.
Men det er dejligt, at der nu forskes mere i sagen og man erkender, at folk reagerer forskelligt på forskellige næringsstoffer. Det giver håb for fremtiden ;o)
aug 2006
Forskningen må lige arbejde lidt mere i det ;o)
aug 2006
Det er lettere at skrive hvad der ikke er godt for mig.
Meget fiberrigt mad
Rugbrød er helt tosset
Kartofler
peberfrugt
hvede i alle former og afskygninger
mælkeprodukter
rå grøntsager
Og så en bunke andre ting - det er ret omfattende at skrive her *GG*
Min kost skal bestå af temmelig meget protein, kun lidt fiber og så lidt korn som muligt.
Grøntsager er fine, de skal bare være tilberedte.
Fedt er fint.
Den kost giver mig vægttab og velbefindende.
aug 2006
Tørrede frugter dog tip top.
aug 2006
Jeg fik som sagt rådgivning af en alternativ behandler og blev testet i henhold til en metode, jeg har tillid til.
Det er en længere historie.
Disse ting bliver jævnligt bekræftet fordi min krop siger fra temmelig tydeligt, når jeg gør ting, der ikke behager den ;o)
aug 2006
Jeg har hele mit liv haft tendens til at få for lavt blodsukker - heldigvis aldrig for højt.
Men når jeg gør som jeg skal, så har jeg bare ikke de problemer... Så er jeg bare et skarn ikke altid at gøre som jeg skal - og det må jeg så pænt betale prisen for.
aug 2006
aug 2006
For mig har det ikke været vægtbetinget. Jeg har altid haft det - men i perioder, hvor jeg har spist mere stabilt, har jeg ikke nået at mærke så meget til det.
Mit blodsukker ligger ofte og roder nede omkring 1½ .
aug 2008
aug 2006
Men det pudsige er, at jeg altid har været vant til det. Og først for et par år siden fik jeg bekræftet at mit blodsukker tog styrtdyk. Før det har jeg faktisk følt mig en smule hypokonderagtig, når jeg har følt mig utilpas af sult.
Jeg opdagede det fordi jeg skulle indlægges til prednisolonbehandling, og der har blodsukkeret jo det med at stige, så det skulle monitoreres. Jeg ankom til hospitalet med en værdi på 1,2 - og var da lidt mat i sokkerne, men ikke noget, jeg ikke havde prøvet et utal af gange før. Men der blev straks serveret juice og yoghurt *GG*
Siden har jeg selv haft tjekket det ind i mellem og det er kun, når jeg lige har spist at blodsukkeret ligger pænt oppe i normalen. Medmindre jeg har givet den gas med slik el. lign, så ligger den naturligvis i den høje ende - men jeg har aldrig oplevet at den har ligget over normalen.
aug 2008
Så usædvanligt, ja - umuligt, nej.
aug 2006
Jeg er enig med dig i, at det er en læge, der skal hitte ud af hvordan det hænger sammen i mit tilfælde. Ikke at der kan gøres så hulens meget ved det.
aug 2008
aug 2006
Jeg regner med, at det er noget reaktivt der gør, at jeg får de dyk - det er kostbetinget på den måde, at kulhydrater sandsynligvis får bugspytkirtlen til at pumpe mængder af insulin i blodet, hvilket efter nogle timer dræner for sukker.
Det, der måske er lidt usædvanligt er, at det ikke behøver at være store mængder hurtige kulhydrater, der udløser reaktionen.
Det bedste jeg kan gøre er at have en grundkost, der ikke baserer sig på kulhydrat, men på protein.
Til folk med ønsket om at tabe sig....