{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Til folk med ønsket om at tabe sig.... {{forumTopicSubject}}

og som mangler input til det! Tag jeg "tiden"($) og søg efter en god diaetist! Det er guld værd! Selv i den sidste perioede på 14 dage hvor jeg ikke har fået trænet pga. stress på arbejdet. Så har jeg tabt mig!

Gør det for dig selv! Det virker, og man køre ikke surt i det, fordi der er så meget man faktisk MÅ. Så man kan ALTID veksle mellem forskellig spise.

Så gør det før folk ikke fatter en meter og ringer til peter! smiley Eller wupti pede har bagt kage smiley

/Jeppe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskinens hovedafbryder virker ikke og dermed kan den ikke tændes 810 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.590 kr.
  • Kun udevndig vinduespudsning på 1. sal 300 kr.
  • Opsætning af gips på lille område af skråvæg. 2.000 kr.
  • Vvs-installatører 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til at få hængt 2 lamper op 375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til folk med ønsket om at tabe sig....
  • #1   25. feb 2010 Det er egentligt underligt at folk som regel vil investere SÅ lidt i sig selv at de ikke søger hjælp til feks vægttab ( mig selv inclusive )

• #2   25. feb 2010 Jeg konsulterede en lang overgang en diætist i forbindelse med at jeg dels skulle have hjælp til vægttab og dels skulle have råd i forhold til en kost der ville afhjælpe symptomer på noget sygdom.

Det, jeg fik ud af det var - bevares et vægttab på omtrent 7 kilo - men også en overdreven fokus på mad, der opslugte mine tanker.

Jeg købte mig noget, der ligner en spiseforstyrrelse. Så jeg må indrømme, at jeg personligt er lidt påholdende med at besøge en diætist...

• #3   25. feb 2010 CH ... det er jeg ked af at høre. Jeg har bare fået nogle gode leve regler til hvilken type brød og sådan.

• #5   25. feb 2010 Jeg gik til vejning hos en sygeplejeske i det lokale lægehus, hun vejlede mig lidt i kost og så vejede hun mig hver 14 dag.

Jeg tabte mig 16 kilo på 3 måneder bare alene fordi jeg skiftede spise vaner, jeg har ikke dyrket motion ud over det hanniabl og jeg laver...

At jeg så har taget ihverfald de 10 kilo på igen er fordi jeg er næd til at have en rytme at følge og det har jeg ikke rigtig når jeg går hjemme...

Hva ulla kommer du i hundeskoven i dag?

• #6   25. feb 2010 Jeppe: Så nu bliver du dum telemand og dum diætist der sulter folk smiley

• #7   25. feb 2010 Tumling... hehe ja de vælger jo den lette løsning og skære alle over en kam ikke smiley

• #8   25. feb 2010 JO lige præcis haha.. Jeg er ret så skuffet.. Jeg ska vente i lang tid tsk tsk.. Uduelige folk haha

• #9   25. feb 2010 For ca. 3 år siden, blev jeg hjertesyg, og her kom so diatisten ind, og jeg må da indreømme, at det har hjulpet mig utroligt meget, hele min kost blev omlagt, og jeg tabte ca. 26 kg, kun ved kostomlægning.. så jeg er kun positiv for denne hjælpe jeg fik..

• #10   25. feb 2010 Har gået til diætist for flere år siden, og havde nok forventet noget helt andet. Fik bare en gennemgang af hvad jeg måtte spise, og det gentog sig igennem et stykke tid, hvor jeg blev vejet med et meget lille vægttab.

Nu har jeg tabt mig knap 15 kg. siden august ved hjælp af sund fornuft, og så får jeg noget medicin for min leddegigt som gør at jeg ingen appetit har. Kan mærke så meget at jeg har fået det bedre, men at der skulle sp skrappe midler til havde jeg ikke lige set komme. Der gik flere måneder, hvor jeg ikke vidste at jeg tabte mig, og gik selvfølgelig til lægen. Svaret lå i medicinen, som jeg nok desværre ikke lige kommer af med. Men selvom man ingen appetit har, så kan man spise usundt og så ikke tabe sig. Jeg har spist meget sundere end jeg plejer, og det har ændret mine spisevaner helt.

• #11   25. feb 2010 Jeg har også fået rigtig god hjælp af en diætist. Jeg var så gået lidt i den anden grøft og var nærmest blevet fanatisk med min kost. Hos diætisten lærte jeg at slappe lidt af ;o) Jeg fået rigtig mange gode brugbare råd, så jeg kan også kun anbefale det!

• #12   25. feb 2010 For mig blev det sådan, at jeg, så snart jeg havde indtaget et måltid, begyndte at planlægge det næste.

At veje hver en stykke rugrød, hver en kartoffel og spise nærmest på klokkeslet hver dag - det var mentalt umuligt for mig at kontrollere.

Det blev så tvangspræget at tage føde til mig, at jeg til sidst blev helt bims af det.
    Og det var det dælme ikke værd.

• #13   25. feb 2010 *CH* Tavlemafioso !

Alt ting er svært og besværligt, sådan hvde jeg det osse i starten, tænkte over en masse..

Men efterhåden blev det bare en vane, men selføllig har det jo osse noget med den diatist som man har, hvordan der bliver fulgt op på hvordan det kan gøres.

Jeg troede osse at nu må jeg ikke spise det som man havde lyst til, men sådan var det bare ikke, det eneste jeg skulle tænke over var fedtet, alser ingen smør under brødet, spise lidt frugt og så en del mere grøntsager,
    Kødet blev skåret ned fra 2 til 1 stykke. så det var ikke så svært, når man først er kommet ind i det..

I dag kan jeg godt snyde lidt, især når der er fester mv. her holder jeg mig ikke tilbage..

• #14   25. feb 2010 CH: Det kan jeg dælme godt forstå - det ville jeg heller ikke kunne leve med! Jeg har aldrig vejet min mad og er på ingen måde blevet tilskyndet til det. Faktisk har diætisten aldrig nævnt det med et ord. Der har mere været "sund fornuft" og så har jeg fået noget info omkring fx mælk, - at jeg ikke må drikke mere end et glas til et måltid, da det får blodsukkeret til at stige ret voldsomt. Fordele min frugt mere over døgnet osv. Givet gode "erstatningsråd" til de federe ting. Og så i øvrigt har godkendt min kostplan.

Jeg har så heller ikke skullet tabe mig, måske det er derfor, jeg ikke har skullet veje maden? Eller har du været hos en særlig emsig én af slagsen?

Jeg husker også min ungdoms slankekure, hvor jeg blev fuldstændig besat af mad og ikke tænkte på andet alle døgnets vågne timer.. Så jeg har ingen besvær med at følge dig..

• #15   25. feb 2010 Jeg droppede "bare" sukker i min daglige kost - så kom det af sig selv. Trangen forsvinder også efter et stykke tid og man får mere <i>lyst</i> til sund mad og mindre portioner.

Nu siger jeg "bare", men sukker er et vanedannende stof - mere end narkotika, og er uendeligt meget sværere at helt fravælge fordi det er i nærmest alt hvad man køber, men det er SÅ givende når man først er kommet over "crashet".

• #16   25. feb 2010 Jeg er igang med en kostomlægning, på helt egen regning, og efter hvad min egen vægt siger, så har jeg tabt mig 5 kg på 4 uger, bare ved at spise fiberrigt, skære ned på mine portioner, en masse grønt osv smiley

• #17   25. feb 2010 Babett - du skriver at det er svært i starten.

Starten var ikke svær for mig, det var der, det var lettest. Det kom snigende ind på mig henover måneder, at mit fokus blev på mad 24 timer i døgnet. Og så ringede alarmklokkerne.

Jeg tabte mig siden rigtig mange kilo på en helt anden facon, der ikke gjorde mig vanvittig i kasketten..

• #18   25. feb 2010 Bente, jeg har kun mødt den samme, så det kan godt være, hun har været lidt på tæerne.
    Dog VAR det nok måden at gøre det på på det tidspunkt, tror jeg.

Og dybest set kan man jo også se, at utrolig mange kure går på at føre totalt regnskab med alt indtag. Jeg må indrømme, at jeg ikke synes det lyder så sundt - og også svært at holde ved i mange år, som det jo er nødvendigt.

Det værste var næsten at overvægt ikke var mit hovedproblem, men derimod rådgivning i forhold til kost og sygdom.. Det måtte jeg mange år senere få andet sted fra.

• #19   25. feb 2010 For 6 år siden, lige efter jeg havde født, gik jeg til en diætist for at få lagt en god og sund madplan..

Jeg kom hjem med et skema, kan stadig huske det.

Morgenmad: 1 skive rugbrød, 1 skive ost, 4 glas vand

frokost: 2 skiver rugbrød med skinke på

aftensmad: 2 dl ris, 400 gram kogte grønsager og 100 gram kylling.

Jeg måtte spise alt det grønt jeg ville mellem måltiderne, kun 3 stk frugt om dagen og så skulle jeg drikke 3 liter kogt vand som havde stuetemperatur.

De første 4 dage var det fint, men så begyndte det at være døden, og det endte med at ikke gad spise aftensmad, for der var for meget, det var for kedeligt, og smagen, ja den var ikke lækker!

• #20   25. feb 2010 Skægt.. de bedste kostråd jeg har modtaget kom fra en alternativ behandler uden evidensbaseret forskning i ryggen :o)

Men bestemt skal man være kritisk med hvilke folk, man går til.

Den diætisk jeg gik til dengang var en, min læge anbefalede mig.

• #21   26. feb 2010 Hos mig var problemet, at vedkommende ganske enkelt tog fejl af, hvad jeg ville tabe mig af og ikke tabe mig af.

Og det handler om, at der er et ensidigt fokus på at formidle sundhedsstyrelsens anbefalinger til sund kost, og at man endnu ikke i det etablerede system anerkender at sundhed er forskelligt fra menneske til menneske - og dermed også sund kost.

Men det er dejligt, at der nu forskes mere i sagen og man erkender, at folk reagerer forskelligt på forskellige næringsstoffer. Det giver håb for fremtiden ;o)

• #22   26. feb 2010 Britta - sund kost for mig er ikke det samme som sund kost for dig... Men jeg ved godt, at det ikke er den officielle holdning - endnu.

Forskningen må lige arbejde lidt mere i det ;o)

• #24   26. feb 2010 Hunden, det var sgu et stort spørgsmål *GGG*

Det er lettere at skrive hvad der ikke er godt for mig.

Meget fiberrigt mad
    Rugbrød er helt tosset
    Kartofler
    peberfrugt
    hvede i alle former og afskygninger
    mælkeprodukter
    rå grøntsager
    Og så en bunke andre ting - det er ret omfattende at skrive her *GG*

Min kost skal bestå af temmelig meget protein, kun lidt fiber og så lidt korn som muligt.
    Grøntsager er fine, de skal bare være tilberedte.
    Fedt er fint.

Den kost giver mig vægttab og velbefindende.

• #25   26. feb 2010 Hov - glemte frugt med måde ;o)
    Tørrede frugter dog tip top.

• #27   26. feb 2010 Både/og.
    Jeg fik som sagt rådgivning af en alternativ behandler og blev testet i henhold til en metode, jeg har tillid til.

Det er en længere historie.

Disse ting bliver jævnligt bekræftet fordi min krop siger fra temmelig tydeligt, når jeg gør ting, der ikke behager den ;o)

• #29   26. feb 2010 Hunden, det samme problem har jeg faktisk.

Jeg har hele mit liv haft tendens til at få for lavt blodsukker - heldigvis aldrig for højt.

Men når jeg gør som jeg skal, så har jeg bare ikke de problemer... Så er jeg bare et skarn ikke altid at gøre som jeg skal - og det må jeg så pænt betale prisen for.

• #30   26. feb 2010 Ok, der var jeg nok lidt hård ved mig selv tror jeg... der er lige en bunke medicin indover, som desværre har enorm indflydelse også.... ret skal være ret - men jeg kunne godt opføre mig pænere mod mig selv end jeg gør pt rent kostmæssigt ;o)

• #32   26. feb 2010 Hunden, det kender jo jeg så alt for godt ;o)

For mig har det ikke været vægtbetinget. Jeg har altid haft det - men i perioder, hvor jeg har spist mere stabilt, har jeg ikke nået at mærke så meget til det.

Mit blodsukker ligger ofte og roder nede omkring 1½ .

• #34   26. feb 2010 Uha CH, det er godt nok lavt. Får du det ikke ekstremt dårligt? Det er selvfølgelig noget individuelt, men jeg får det rigtig dårligt ved blodsukre på 3-4 mmol.

• #35   26. feb 2010 Bente, jo jeg bliver noget sært tilpas, når den stryger derned.

Men det pudsige er, at jeg altid har været vant til det. Og først for et par år siden fik jeg bekræftet at mit blodsukker tog styrtdyk. Før det har jeg faktisk følt mig en smule hypokonderagtig, når jeg har følt mig utilpas af sult.

Jeg opdagede det fordi jeg skulle indlægges til prednisolonbehandling, og der har blodsukkeret jo det med at stige, så det skulle monitoreres. Jeg ankom til hospitalet med en værdi på 1,2 - og var da lidt mat i sokkerne, men ikke noget, jeg ikke havde prøvet et utal af gange før. Men der blev straks serveret juice og yoghurt *GG*

Siden har jeg selv haft tjekket det ind i mellem og det er kun, når jeg lige har spist at blodsukkeret ligger pænt oppe i normalen. Medmindre jeg har givet den gas med slik el. lign, så ligger den naturligvis i den høje ende - men jeg har aldrig oplevet at den har ligget over normalen.

• #37   26. feb 2010 Britta: Det er ikke helt sandt - de fleste vil nok gøre det, men bestemt ikke alle. Der er masser af diabetespatienter, der kommer derned og stadig er ved fuld bevidsthed og endda også er i stand til at indtage føde (eller en brik æblejuice). Hvorimod andre får føling langt før og ikke engang er i stand til at tage noget ind i munden - hvor de er afhængige af, at andre handler på deres vegne. Og hvis ikke der bliver handlet kan man blive bevidstløs.
    Så usædvanligt, ja - umuligt, nej.

• #38   26. feb 2010 Britta, jeg er ked af, at jeg falder uden for normen - jeg besvimer ikke, når jeg er under to. Jeg er mat, har kvalme og er lidt svimmel. Men at besvime har jeg aldrig formået.

Jeg er enig med dig i, at det er en læge, der skal hitte ud af hvordan det hænger sammen i mit tilfælde. Ikke at der kan gøres så hulens meget ved det.

• #39   26. feb 2010 Britta: Jeg er helt enig ;o) Jeg ville bare gøre opmærksom på, at flere diabetekere rent faktisk oplever så lave blodsukre uden at dejse om.. Og som type 2'er opleves disse "anfald" ekstremt, ekstremt sjældent og da kun hvis man er i Glimeperid-behandling eller insulinbehandling.

• #40   26. feb 2010 Britta, jeg har ikke skrevet nogen steder, at det kunne løses med kost. Jeg har skrevet, at jeg selv mærker lidt mindre til de dyk, når jeg er bedre til at spise rigtigt. Og det kan da godt være du finder det irrelevant, men jeg forholder mig retten til at udveklse erfaringer om lavt blodsukker med Hunden alligevel.

Jeg regner med, at det er noget reaktivt der gør, at jeg får de dyk - det er kostbetinget på den måde, at kulhydrater sandsynligvis får bugspytkirtlen til at pumpe mængder af insulin i blodet, hvilket efter nogle timer dræner for sukker.
    Det, der måske er lidt usædvanligt er, at det ikke behøver at være store mængder hurtige kulhydrater, der udløser reaktionen.

Det bedste jeg kan gøre er at have en grundkost, der ikke baserer sig på kulhydrat, men på protein.

Kommentér på:
Til folk med ønsket om at tabe sig....

Annonce