714 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Spørgsmål til x-rygerne Spørgsmål til x-rygerne

Hejsa

Jeg har i dag været røgfri i 15 dage ved hjælp af nikotintyggegummi.

Det undrer mig, at jeg ikke kan mærke nogen "helbredsmæssige" forbedringer ved rygestoppet.
Min smags- og lugtesans er ikke blevet anderledes. Jeg har stadig en prikkende fornemmelse i lungerne nogen gange. Jeg har ikke fået en sundere kulør og har heller ikke fået mere energi.

Er det normalt at man ikke oplever nogen fordele ved et rygestop udover at man sparer penge?

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Lagt klikgulv 4kvm 900 kr.
  • Samling af 2 stk. metalreoler 2.000 kr.
  • Klipning af ca. 28 m hæk inkl. bortkørsel 1.950 kr.
  • Stigereol samlet 400 kr.
  • Montering af 2 klædeskab og en sofabord 70x40 1.100 kr.
  • Maling af entre 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål til x-rygerne
  • #1   8. mar 2010 Det er fordi du bruger nikotintyggegummi. Så får du jo stadig nikotinen *S*

Jeg fik min lugtesans og smagssans tilbage. Selvom jeg ikke var klar over at den var væk. Men det var vist ikke efter 2 uger.. Så giv det noget tid *S*

• #2   8. mar 2010 Jeg tog 5 kg på første gang. Røg i et halvt års tid, stoppede igen og har ikke røget siden. Det er vel en 13 år nu.

• #3   8. mar 2010 Nå ja tog 15 kg på i 2. omgang *G* Tabte de sidste 6-7 kg da jeg fik Luna smiley

• #4   8. mar 2010 Jeanette og Luna:
    Hmm.. okay. Troede det var tobakken der lavede ged i ens smags- og lugtesans. Troede kun nikotinen var tilsat for afhængighedens skyld.

• #5   8. mar 2010 Åh nej.. hvor jeg dog frygter det med vægten smiley

• #6   8. mar 2010 Jeg holdte op med at ryge i sommers, og har taget max 1 kg på smiley

• #7   8. mar 2010 du skal holde dig fra tyggegummi og plaster der er neko i hehe men der går jo lige nogen uger inden alt giften er ude af dig krop for kan du ikke mærke forskel på og være ryger og ikk ryger...

• #9   8. mar 2010 Jeg røg i 10 år, og holdte op her 2 november 09 - har dog smugrøget lidt til en fest bare for at prøve smiley

Jeg synes ikke jeg kan mærke noget ang. heldbredet, og heller ikke smagen - men lugte, det kan jeg i hvert fald. smiley

Jeg brugte nikotin tyggegummi i 1½-2 mdr og stoppede fra den ene dag til den anden med det også - min vægt snakker vi ikke om :o)

• #11   8. mar 2010 Anniesofie A - Lige da jeg stoppede var det intet problem af den grund at jeg gnaskede tyggegummi hele tiden .... men derefter så har smøgerne manglet ... selvom jeg lige har spist, kan jeg spise igen - af den grund at jeg ikke har "afsluttet" måltidet med en smøg ... i pauserne på skolen går jeg ikke ud og ryger, men i kantinen med de andre osv osv. smiley
    Jeg håber på at finde en måde, så den vane også kan smutte hehe,

• #12   8. mar 2010 Aner det ikke. For har faktisk altid spist mange søde ting. Og da jeg stoppede levede jeg mere eller mindre af gulerødder skåret i skiver..

• #14   8. mar 2010 Plus at ens stofskifte tit er højere når man ryger.

Jeg tog 18 kg da jeg stoppede og her i marts er det faktisk 4 år siden jeg stoppede med at ryge, havde så også røget siden jeg var 11 så det var vidst på tide.

Men jeg er faktisk blevet syg efter jeg er stoppet med at ryge 1 år efter jeg var stoppet fik jeg konstateret astma og det har jeg ellers aldrig haft så nu går jeg til kontrol hver 6 måned.

Selv om jeg savner det næsten hver dag, så er jeg virkelig glad for at har kunne holde den ; o )

• #15   8. mar 2010 J T --->>>>

Så flot er du er stoppet med at ryge.....jeg selv er "gammel ryger".....og nøøøj hvor jeg elskede at ryge......det var lig med hygge og godt samvær.....

Dine forskellige sanser kommer lige pludselig tilbage....en dag vil du pludselig ligge mærke til det....og smage og dufte mere end du aner...! :).

Jeg tog ingenting på efter mit rygestop....jeg stoppede fra den ene dag til den anden...(uden hjælpe middeler)....og det er helt sikkert noget af det bedste, som jeg har gjort for mig selv.....så pøj pøj med det...... smiley

• #16   8. mar 2010 Jeg ved godt, at det er bedst at tage en kold tyrker i stedet for at bruge nikotintyggegummo, men det kan jeg simpelthen ikke. Har ikke lyst til at blive deprimeret og alt muligt.

De første 2 dage tyggede jeg 10 stk. nikotintyggegummi om dagen. Nu er det nede på max 5 stk. om dagen - nogle dage kun 3 stk. Indtil videre har det været "latterligt" nemt at stoppe, men det bliver nok slemt på et tidspunkt. Har røget i 13 år, så det er jo en ret indgroet vane.

Håber og krydser fingre for at der ikke kommer ekstra kilo til pga. rygestoppet.

• #17   8. mar 2010 Henriette:
    Mange tak:) Dejligt at høre fra nogen, der ikke har taget på i vægt:)

• #18   8. mar 2010 J L - med min ( som også brugte tyggegummi) var der kun få dage hvor det var slemt, ellers var det også utrolig nemt her. smiley

• #19   8. mar 2010 Nikotintyggegummi er bedre en smøger...... smiley

• #20   8. mar 2010 Henriette - og det smager også bedre. smiley

• #21   8. mar 2010 tror det er meget forskelligt... da jeg stoppede, gik der under en uge før jeg ku mærke forskel ;0)

T

• #22   8. mar 2010 natascha F - Jeg tror ikke der er så meget nikotin i tyggegummi, som der er i en smøg .... jeg havde i hvert fald ikke behov for det lige pludselig.
    Det kan også være det bare er noget psykisk, men det er jo også ligegyldigt, bare det virker. smiley

• #23   8. mar 2010 natascha F - Det gør det måske også for nogle, men ikke hos mig i hvert fald - det er nemlig også prøvet.
    som sagt er det nok noget psykisk.

Selvfølgelig er det billigere, men det er nikotintyggegummi jo i princippet også i forhold til smøgerne .... hvis man kigger på længere sigt ... tror jeg har brugt max 400 kr på nikotintyggegummi siden nov .... og jeg tør ikke tælle sammen hvad jeg kunne have brugt på smøger i stedet. smiley

• #24   9. mar 2010 Natascha:
    Er du ryger eller x-ryger?

Ved at droppe cigaretter slipper man for de 4000 giftstoffer, der er i hver eneste cigaret. Nikotinen er et vanedannende giftstof, men det kan slet ikke sammenlignes med de mega farlige giftstoffer, der er i cigaretter. Så.. derfor er nikotintyggegummi en genial løsning for mig.

• #25   9. mar 2010 C K H : Har lige kigget på din profil, hvorfor har du ikke et foto af din dejlige hund på, i stedet for et af dig selv ?? Det er dejligt at man lige i trådene med det samme kan se folks hund synes Jeg - eller er det noget pjat ?? smiley

• #26   9. mar 2010 sanne K - Fordi hende har jeg massere af billeder af på min profil smiley

• #27   9. mar 2010 Jeg har læst den bog der hedder endelig ikke ryger af allen care og har ikke røget siden, jeg har ikke haft lyst til det og har heller ikke taget et gam på. Jeg kender mange der er holdt pga den bog så jeg synes den er fantastisk. Jeg har nu været ikke ryger i 2 år og tænker aldrig over det heller ikke når jeg er sammen med folk der ryger, det rør mig ikke og det bedste ved den bog er, at den ikke gør en til en sippet ikke ryger, man får et helt naturligt forhold til det ikke at ryge uden, at man føler man skal disse de folk der stadig ryger.

• #28   9. mar 2010 mandau!!! Tror det er individuelt hvordan man bliver bagefter, man behøver jo heller ikke blive en sippet ikke-ryger uden bogen .... og man kan også risikere at blive det med bogen. smiley
    Jeg kender godt bogen, har dog ikke læst den færdigt - kun hans endelig slank bog.

• #29   9. mar 2010 C K H ... Uhhh Haaa skrev jeg noget forkert der..???? Jeg fortæller nu bare ud fra de erfarringer jeg og mine venner/ bekendte har haft med bogen ikke andet. ikke ment som et angreb på andre ikke ryger smiler, jeg er i princippet ligeglad med om folk ryger eller hvordan de holder op eller har det efterfølgende.

• #30   9. mar 2010 Mandau !!! - nej, du skrev ikke noget forkert, jeg svarede blot på dit indlæg. smiley

• #31   9. mar 2010 Tog en kold tyrker og blev bestemt ikke deprimeret af det smiley

• #32   9. mar 2010 Mandau:
    Jeg har læst bogen, men den gjorde intet for mig. Så et rygestop er meget individuelt:)

Kommentér på:
Spørgsmål til x-rygerne

Annonce