{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

At tage HG med på Facebook. {{forumTopicSubject}}

Ja, nu kom det så også til mig.

En bruger så sig i går SÅ sur på mig, at vedkommende blev NØDT til at svine mig til på Facebook.

Jeg fik slettet en tråd, hvor der forekom udhængning af en opdrætter hvis identitet ville være ualmindelig nem at finde, hvis man læste tråden.

OG mit standpunkt var ikke i tråd med det politisk korrekte, hvilket selvfølgelig straks for nogen blev betragtet som et Carte Blanche til at give den gas på alle tangenter.

Nu kan jeg så læse på FB, at jeg for det første er en af de "ansete" brugere på HG og at "madammens (det er så mig ;o) ) image er krakeleret.
Jeg kan læse, at andre brugere herinde ikke forventede det af mig - og at tidligere brugere, som åbenbart også kender mig, heller ikke gjorde.

Og jo - folk må jo tænke som de vil. Og jeg kan skam berolige disse personer med, at det nok ikke står så skidt til som man i sensationslystens skær gerne ville have det til at se ud ;o)

Alting handler om nuacner - vi skal skal huske på, at der ikke er ret langt fra principfasthed til fanatisme.
Og på mig virker det som en overskredet grænse, når man slæber en diskussion på HG med sig på FB - to medier, der intet har med hinanden at gøre.

Personlig udhængning - det skal jeg lige love for. Af en profil herinde, som jeg aldrig selv har haft nogen problemer med, som jeg ofte er enig med - men som tydeligvis ikke magter uenighed.

Tankevækkende - og med den lektie i baglommen er der da kommet lidt at tænke over.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At tage HG med på Facebook.
  • #1   10. mar 2010 jeg lærer aldrig at forstå hvorfor folk går sådan i selvsving over diskussioner herinde..... der bliver svinet på facebook, truet i PB over tlf, mail osv......
    oO(suuuuuk)Oo

    T


  • #6   10. mar 2010 Krumme, det er en privat profil på FB - ganske tilfældigt at jeg får nys om den ;o)



  • #8   10. mar 2010 CH: Jamen så kan du jo bare lærer at have samme mening som alle andre. Det der individ-orienteret pis med at man skal værne om egne meninger holder ikke en meter.

    smiley


  • #9   10. mar 2010 Så er det altså heller ikke værre.... Der er ingen der bliver direkte svinet til i det omtalte på FB. Folk er nok mest forarvede over stambogsføringen og ve og vel på omtalte hund..

  • #10   10. mar 2010 Krumme, ja det kommer også som en overraskelse for mig, det må jeg indrømme.

    Jeg har naturligvis skrevet til vedkommende i PB.

    Jeg er overrasket over at blive tillagt så meget ;o)


  • #11   10. mar 2010 Nogen mennesker skal være "polibetjent" syns det er for dårligt man ikek har RET til at HAVE en Mening uden man skal svines til bagefter :o(

  • #14   10. mar 2010 LInda - at overføre en diskussion fra HG til FB, der handler om mig - dog ikke ved navns nævnelse, men dog så tydeligt at det er til at se er jo HELT hen i tågerne og uden proportioner.

    Folk i den tråd diskuterer ikke tævens ve og vel, men det, at jeg kunne DRØMME om at mene, at det i dette tilfælde faktisk gav mening. Og det mener jeg sgu - og det står jeg ved.

    Og her er det så man konkluderer, at jeg finder rovdrift på tæver acceptabelt ;o)
    Noget af en fortolkning.


  • #15   10. mar 2010 Jeg kan simpelthen ikke forstå at en simpel tråd på hundegalleriet kan betyde så meget i ens liv, at man er nødt til at hive det med på andre websteder så som facebook.

    I mine øjne vidner det om at man har for meget tid...


  • #17   10. mar 2010 CH: Er det muligt at se den omtalte tråd? Evt. link... altså den der har kørt her på HG:)

  • #19   10. mar 2010 Indfør, tråden fik jeg slettet, da der var omtale af en identificerbar tæve - og dermed også en opdrætter.

    En del af det, der er faldet folk for brystet.

    Dem, der kender mig ved, at jeg ikke viger for en diskussion, men udhængning vil jeg ikke være med til - derfor skrev jeg til en HA'er.

    Meto, ja det er jo desværre hørt før. Min undren går på, hvordan man kan få de proportioner ind i meningsudvekslinger. Tænk, at du ligefrem er blevet truet!


  • #21   10. mar 2010 CH: Nå ja det skrev du jo os tidligere...

    Sys det er en mærkelig opførelse. Folk er tit meget store i munden når de sidder bag en skærm. Men kan heller ikke forstå hvorfor den skal tages på face i stedet?

    Har hun svaret din PB?


  • #22   10. mar 2010 Daisie
    - *GGG* Ja den passer jo glimrende !


  • #24   10. mar 2010 Indfør - et eller andet sted er det jo også rigtig nemt. Og det sker jo hele tiden her på HG - at en siger noget der kan tolkes imod folkestemningen på HG, og derfra er der intet, der kan stoppe korrekthedens håndhævere. Derfra er det bare desværre ikke argumentation, der bruges...

    Diskussion og uenighed er virkelig for det gode - men jeg må indrømme, at det får nogle proportioner, som er fuldstændig vanvittige, og hvor jeg faktisk undrer mig over, at voksne mennesker med deres sansers fulde brug, ryger med på den.

    Meto, nej, at synke derned hvor argumenterne ikke længere tæller, men den der råber højst er den eneste der høres, det er ikke frugtbart for noget ;o)


  • #26   10. mar 2010 Maianne - ja bølgerne går højt en gang i mellem.
    Personligt har jeg ikke det store i mod det.

    Men når tingene er unuancerede, folk bliver personlige eller der foregår direkte udhængning, så går det over grænsen.

    Og når man så ovenikøbet tager det ud fra HG, hvad der er startet på HG - det er mig en gåde.

    Men det kan være, at min holdning i den omtale sag er SÅ radikal at der lige om lidt står en repræsentant fra DB foran min dør, for så slet et menneske kan da ikke holde dyr *GGG*


  • #27   10. mar 2010 Elen - vedkommende har jeg slet ikke som ven på FB. Det er ad omveje, jeg har fået nys om, hvad der foregår.

    Jeg personligt har det slet ikke svært ved at være dybt uenig og stadig smile.
    Uenighed er det, der udvikler. At reflektere og at se verden fra mange perspektiver er faktisk en stor kvalitet i mit liv, og derfor er jeg rigtig glad for at besidde evnen til at rumme at folk har forskellige meninger.

    Jeg er klar over, at det ikke er lige let for alle - hvilket alt dette også bevidner ;o)


  • #29   10. mar 2010 LIGE præcis, Daisie :o)

    Hvor svært kan det være?


  • #31   10. mar 2010 CH: Helt enig:)

    Elsker også selv en god diskussion og bølgerne her kan også gå højt, især hvis det er noget jeg virkelig brænder for. Men kan folk med argumenter modbevise det jeg siger og virkelig argumentere for det , jamen så kan jeg sagtens bøje mig i støvet...


  • #33   10. mar 2010 Folk må virkelig gå i små sko når de overføre det til FB. Kan godt forstå at man kan komme op og diskutere om et emne og ikke blive enige meeen så er den heller ikke længere

  • #34   10. mar 2010 Jeg har aldrig rigtig fattet det med facebook.....Men hvis man kan svine sin sagsbehandler eller nabo, hvorfor så ikke noget fra hg......
    Det ender med at jeg må til at sætte mig ind i hvad face boook egentlig handler om, NOT.


  • #35   10. mar 2010 Snow, der er ellers masser af underholdning i FB, som du kan se :o)))

    Arj, det er nok både godt og skidt med det internetmedie ;o)

    Det åbner desværre for nogle muligheder, som er rigtig kedelige, men på den anden side, så er det faktisk et alletiders eksempel på, at firsernes skræk for, at internettet ville skabe en masse ensomme mennesker uden sociale relationer. For socialt, det er det - men bare desværre nogengange på en rigtig beskidt måde.


  • #36   10. mar 2010 Sikke da en rodet sætning, jeg fik lavet ;o)

    Sorry *GG* Jeg håber, man med lidt kreativ sans kan få den til at give mening :o)


  • #37   10. mar 2010 Det foregår jo også i de lukkede grupper herinde....

    Der kan man også blive svinet til i den grad smiley



  • #38   10. mar 2010 livet er sku for kort til at tage internettet så seriøst - hvis i spør mig.

    og hvad så hvis folk er uenige med hinanden? det er jo dét der gør det til et debat forum... synes mange herinde tager ting aaalt for nært. Udhængning må aldrig ske herinde no matter what!

    Udhængning er i min verden det samme som sladder - og man kan aldrig vide hvad der er sandt og falsk....

    Personligt selv vil jeg aldrig kunne lade mig gå på over folk herinde havde et personligt problem med mig, af den simple årsag at de ikke kender mig irl. Så folk der opretter grupper og fb ting for at svine andre kan jeg kun sige "få en hobby" - eller retter "få en bedre mere posetiv hobby"


  • #39   10. mar 2010 Fru A - hvis jeg skulle tage mig af alle dem, der har et problem med mig herinde, så kunne jeg ikke beskæftige mig med andet :o))

    DET gider jeg ikke, folk må tænke om mig, hvad de har lyst til, det er deres ret.

    Filmen knækker, når internetprofiler pludselig ikke længere er internetprofler men privatpersoner, som man jo er på FB.
    Der er en grænse der, som mange åbenbart ikke rigtig erkender.

    Gode eksempler på kunne være de mennesker, der har mistet deres jobs fordi de kom til at ytre sig som privatpersoner på et offentligt medie som FB er.

    I dette tilfælde kan jeg ikke lade være med at tænke på, om der er lidt jantelov ind over?
    Når det tilsyneladende er et tema, at jeg som bruger herinde skulle være "anset" og at jeg har et "image" der kan krakelere`r, så tænker jeg, at det måske i virkeligheden er det, der bærer hele lysten til at afreagere på den måde, som der sker her.
    Er det bare et udtryk for, at man har brug for at pille andre ned for på den måde at få det bedre med sig selv?
    Og så i dyrevelfærdens navn

    Jeg tror det er noget der foregår en del herinde, og uden tvivl noget, der er svært at dæmme op for.
    Man kan jo kun opfordre til, at vi alle forsøger at gennemskue det motiv, når vi ser det rundt omkring på HG :o)


  • #40   10. mar 2010 CHINE, du formår tilsyneladende ikke at holde debatten på et sobert niveau. Jeg vil foreslå, at du ikke gør tingene mere konkrete fra nu da resultatet fra min side vil være det samme som det var i går ;o)


  • #41   10. mar 2010 CHINE - mudderkastning i offentligt forum synes jeg ikke passer sig - så jeg må bede dig om at holde alt det i privaten, tak.



  • #42   10. mar 2010 Jeg skrev til alle i tråden om at stoppe med at være konkrete.

    Da I ikke stoppede, kontaktede jeg - som jeg skrev at jeg ville - en HA'er, som så den samme udhængning, som jeg så.

    Ja, jeg bragte selv tæven på banen, under den naive forestilling, at folk kunne finde ud af holde en debat på et nogenlunde sobert niveau. Men man valgte at gå efter manden = opdrætteren, og ikke bolden = temaet som blev eksemplificeret.

    Den ligger på eget bord, CHINE ;o)
    Det var dig og flere andre der gik over grænsen ikke mig. Stå da ved det.


  • #43   10. mar 2010 Gad vide hvem, der tog diskussionen med på FB?

    Denne tråd handler ikke om den ene eller den anden hund, men om den grænseløshed der ligger i at tage en diskussion fra et internetmedie til et andet.



  • #44   10. mar 2010 CHINE, som jeg har bedt dig om i PB, så beder jeg dig også her om at lade være med at gætte på, hvad jeg tænker, hvilke meninger og intentioner jeg har.

    Jeg fik ikke kolde fødder og emnet, kan jeg så korrigere dig - men jeg havde desværre skrevet på en måde der gjorde, at det stod frit for at lave grov udhængning på en opdrætter, så var der for mig ikke andet at gøre end at bede om at få enten indlæggende eller tråden slettet - eftersom ingen reagerede på at jeg pænt bedte om at få tingene væk.
    Folk kunne ikke holde skidt for sig og snot for sig, og så må tingene være sådan.

    Jeg skrev også - at jeg synes debatten var interessant og gerne ville tage den på en anden facon. Så jeg løber skam ikke fra noget - dog fortryder jeg, at tæven var identificerbar, da folk ikke kunne håndtere at tale om emnet, når det var muligt at skyde på noget konkret.

    Jeg synes nu ikke det er så meget din hovedpine, hvad du skriver på FB, når det tydeligvis står klart for dem, der bidrager i din debat, hvem der tales om
    Det blander mig ind i sagerne.

    Og her kommer vi til det grænseløse - det undrer mig, at en debat på HG kan fylde så meget, at man må tage det videre ind i privatsfæren, som HG jo er.
    For mig er den en stor grænseoverskridelse - en, der er en lille snert af, hvad der før er set på HG, hvor folk ikke kunne finde ud af at sætte grænserne.

    Jeg vil bede dig en anden god gang om at holde VORES debatter her. Vi har altid kunnet debattere på en ordentlig måde - at det denne gang kammer helt over for dig er da ærgeligt, og det giver bestemt en del stof til eftertanke.

    Noget jeg da vil håbe at andre også tager til efterretning - ingen ønsker at blive debatteret på facebook uden at have mulighed for at tage til genmæle. Og det kan vi så se her, at det kan ske, når det er dig, man debatterer med.

    Så lærte vi det ;o)


  • #45   10. mar 2010 puuha nu er jeg mere med, og ærlig talt CH så åbner du jo bare for den rådne frugt igen ved at oprette denne tråd?

    jeg forstår ik hvorfor den tråd skulle slettes, da det kun er dig der kommer med eksempler selv - og ud over det skriver at du gerne vil fortsætte diskutionen i et andet medie?

    jeg holder stadig ved at hvis andre herinde kan fare op over mine holdninger uden at kende mig - så må de om det. Jeg ville ikke oprette en tråd hvor jeg "piver" over dette.... ved mindre jeg selv godt vidste at jeg havde ytret mig uheldigt.

    Og når vi nu køre i det igen så er jeg helt paf over du kan forsvare sådan form for avl - det havde jeg godt nok aldrig regnet med!?!


  • #46   10. mar 2010
    Fru A - jeg har ikke sagt at jeg ville tage debatten på et andet medie?

    Et andet sted, end i den tråd, der var fuld af udhængning ja, men dælme ikke et andet medie.

    Om at pive - uhh, jo, jeg vil rigtig gerne pive, når mine grænser overskrides. Det gør de meget sjældent ;o)
    Så dette er min personlige pivetråd over, at folk ikke kan finde ud af at holde en debat der, hvor den er startet ;o)

    Hvad angår gårsdagens tema - lad nu være med at hoppe på den der ;o)
    Tingene er en smule mere nuanceret end CHINE ønsker det skal være.

    Omkring temaet skal vi have en anden tråd - og den er jeg med på, så kan vi diskuterer det på en ordentlig måde.
    Jeg er frisk, hvis der er en, der opretter.



  • #47   10. mar 2010 Godt du er glad, CHINE ;o)

  • #48   10. mar 2010 ch

    sorry - fik den ind forkert så smiley

    men nu fulgte jeg med i den tråd igår ude fra- og syntes det var en rigtig god tråd. Jeg personligt selv ku ikke læse mellem linjerne hvem det var der blev udhængt?

    men det er kun dig der nævner tæven som får bærget til at flyde over... så udhængningen må jo ligge på din side af bordet?

    Jeg siger ik du piver piver- men du brokker dig en smule ik? Og hvis chine har haft behov for at gasse af over dine holdninger - som højst sandsynligt er kommet lige så meget bag på hende som på mig, så lad hende dog det. Hun har jo ik nævnt nogle navne?

    smiley


  • #50   10. mar 2010 Lillen

    lige præcis!


  • #51   10. mar 2010 Til både Fru A og Lillen.

    JOW, jeg lavede en monster bommert at jeg lavede et eksempel med en tæve, som desværre var let at identificere - hvilket flere så valgte at gøre.
    Det var helt klart min store fejl - og i erkendelse af dette bad jeg om, at man stoppede med at være konkret - ellers blev jeg nødt til at henvende mig til en HA'er for at få det stoppet.

    Jeg foreslog også at vi hver især fjernede de indlæg, der kunne betragtes som udhængning - da det modsatte skete, kontaktede jeg HA'eren og bad om at få slettet enten enkelt indlæg, hvilket jeg personligt ville have foretrukket, eller hele tråden.

    Jeg fik besked om, at hun ikke kunne fjerne enkeltindlæg, men da hun var helt enig med mig i, at der var udhængning i tråden, blev den slettet.

    CHINE fik så en advarsel - det vidste jeg så ikke i går. Jeg formoder, at der har været en grund til det.

    Lillen - du har ret - og på den måde har denne oplevelse også for mig været et wake-up-call. Både i forhold til profilen CHINE, som jeg jo naturligvis nu ved, kan finde på sådan at zappe, men også helt generelt, at der er denne grænseløshed.

    Fru A - JO jeg brokker mig dælme. HØJLYDT.
    Det, der er det springende punkt er ikke den fine overskrift hun havde lavet, men det faktum at den snak der fulgte handlede om mig og den tråd - og kun det ;o).


  • #52   10. mar 2010 CHINE, du debatterer noget helt andet end jeg gør.

    OG - du har selv afsløret at det er dig alt det her handler om, ikke jeg.

    Jeg vil ikke stå til ansvar for, hvad en HA'er vælger at gøre. Det er ikke mig, der træffer valg der.
    Jeg ved ikke, hvad du fik advarsel for, hvis du ikke lavede udhængning i den tråd.

    Det kan jo aldrig blive trådstarterens ansvar at andre hænger ud i ens tråd - medmindre man selvfølgelig ikke prøver på at stoppe det.

    Men det er en helt anden diskussion.


  • #53   10. mar 2010 Som jeg spurgte dig i PB - mener du, at jeg sidder og lyver?

    Jeg har gentagende gange beskrevet overfor dig, hvorfor jeg henvendte mig til en HA'er.

    Her kan du se, hvad jeg skrev til vedkommende i går aftes:

    "Hej med dig!

    Denne tråd: http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=386421

    Har udviklet sig til noget, der kan betragtes som udhængning af en konkret opdrætter, der ved hjælp af oplysninger i tråden er meget nem at finde.

    Jeg ser rigtig gerne enten af de indlæg, der kan identificere vedkommende via *** enten bliver fjernet eller hele tråden slettet.

    Jeg vil ikke lægge navn til at folk peger fingre af en respekteret opdrætter.

    Mvh. CH.


  • #54   10. mar 2010 I øvrigt havde du vist et problem allerede før tråden blev slettet eftersom din status kom på en del før det ;o)

    Som sagt er jeg HELT frisk på at tage debatten UDEN udhængning af hverken en annoncør som nogen har set sig sur på eller andre konkrete individer.

    Så jeg ønsker bestemt at stå ved, hvad jeg siger, men så vidt jeg kan se, er der ingen der ønsker debatten, da tråden ikke dukker op.


  • #55   10. mar 2010 CHINE, jeg har som sagt skrevet til dig mange gange hvad motivet var for at henvende mig til en HA'er.

    Du vedbliver at påstå at den blev slettet fordi jeg fik kolde fødder. Jeg skriver atter til dig, at dette ikke er tilfældet.
    Da jeg har gjort det mange gange, og du postulerer det samme igen og igen, må jeg konstatere, at du mener jeg lyver.

    Linket er til den slettede tråd.


  • #56   10. mar 2010 synes det er udhængning at skrive chine har fået en advarsel? hvad rager det os andre?

    nu har jeg lige læst tråden igen og kan ikke se at nogen skriver om opdrætteren andet end du nævner nogle ting der gør at man kan regne ud hvem det er ....

    men nok om dét! Skal vi tage emnet igen uden udhængning eller skal den stå?


  • #57   10. mar 2010 Fru A - jeg beklager, der har været så meget skriveri frem og tilbage at jeg ikke længere har styr på, om infoen er kommet fra PB eller herfra.

    Kan det betrages som udhængning, vil jeg naturligvis slette indlægget. Det kræver så også, at du sletter dit ;o)


  • #58   10. mar 2010 CHINE, denne tråd handler ikke om nogen schæferhund, den handler om det faktum, at diskussioner på HG bliver taget med på FB.

    Det er faktisk kun dig, der bringer det op ;o)

    Det er i øvrigt første gang nogen har beskyldt mig for at bakke ud i en diskussion - jeg får ofte skyld for det modsatte.

    Temaet som jeg tog op i går var, om der var rimelighed i, at man dømte et menneske når man kun har oplysninger fra en annonce.
    Jeg har ikke talt om noget racespecifikt, det må du have misforstået. Faktisk var min anke præcis det, jeg selv senere blev udsat for ;o)


  • #60   10. mar 2010 CHINE, jeg har skam læst alle indlæggene ;o)

    Mig behøver du ikke at servicere.

    Det står helt klart og tydeligt at dem der debatterer er mennesker, der kender tråden og det er den, de debatterer.

    Nå - flueknepperi, CHINE. Jeg har lært en lektie om HG, om dig om at man aldrig helt kan vide, hvordan folk opfører sig. At folk kan vende som en lyn fra en klar himmel - eller at man blot aldrig helt kan regne med, at man kan regne med det man tror, man kan regne med ;o)

    Det er lidt ærgeligt, for det er jo den slags, der hæmmer debatten. Men sådan er det.


  • #61   10. mar 2010 Daisie, ja man må sige der er et behov for at vende tråden rundt... :o)

  • #62   10. mar 2010 Ja, det er ret tydeligt, at du ikke helt forstå, hvordan det er grænseløst at rykke en debat på et forum ind på et andet, hvor man ikke selv har muligheden for at deltage.

    Nu er du jo en principfast dame, så det kan være, at du forstår det, hvis jeg siger at det er princippet i sig selv, jeg finder fuldstændig uacceptabelt :o)


  • #63   10. mar 2010 Jeg skal jo lige pointere, at debatten der er rykket ind på FB ikke er den om rovdrift på tæver, men om personer, der efter din beskrivelse accepterer det. Og i dette tilfælde mente du jo så, at jeg faldt under den gruppe.

    Og her er den fine linje mellem ok og ikke-ok skåret op.


  • #65   10. mar 2010 CHINE, latterliggørelse er en rigtig god måde at lave en afsporing og dermed en ansvarsfralæggelse.

    Det virker desværre ikke, når modparten får øje på det.

    Faktum er, at du ikke formåede at være ikke-personlig, og du blev nødt til at dele det med andre. Om det er ti eller to, det er jeg ligeglad med, det er din handling, jeg anfægter.



  • #66   10. mar 2010 Ok, nu bliver det da HELT sort *GG*

  • #68   10. mar 2010 Daisie, ja det må du sgu nok sige *GG*

  • #70   10. mar 2010 Daisie - lige præcis. Det samme som jeg foreslog både i går og så flere gange i dag.

    Men det ser ud til, at når alt kommer til alt, så betyder selve temaet vist ikke særlig meget ;o)

    CHINE - det fremgår vist af sætningen, det var skrevet i...


  • #72   10. mar 2010 Gad vide, hvad det spørgsmål var...

  • #74   10. mar 2010 Daisi. Det var ikke chine der skrev om den pågældende tæve.
    Det kan vel aldrig være andres skyld at en person forskriver sig. Og fortæller om en bestemt tæve for bagefter og kalde det udhængning, at denne tæve diskuteres.


  • #75   10. mar 2010 Brug hjernen - det var skam ikke mig, der udhængte. Folk valgte at lave et lille stykke detektivarbejde og derefter massivt udhænge ;o)

    Og det på trods af min opfordring til at lade være, således at vi kunne diskutere videre.

    Det var folk ikke interesseret i - derfor endte det som det gjorde.

    Dog - og det er jo det denne tråd handler om, havde jeg ikke set komme, at jeg skulle læse om det på FB.


Kommentér på:
At tage HG med på Facebook.

Annonce