{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.675 visninger | Oprettet:

Cocio
Cocio
Tilmeldt:
13. nov 2008
Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402

Gravid - at fortælle det til familien {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er i den heldige situation, at jeg er blevet gravid.
I weekenden skal vi besøge mine forældre og i den forbindelse skal de have overbragt nyheden.
Jeg havde først tænkt, at de skulle have en stor buket blomster med et "Vi ses til okotober. Hilsen Jeres kommende barnebarn"-kort, men efter at have tænklt lidt videre, så ser sådan en buket nok ikke speciel fiks ud efter en togtur på knap 3 timer... smiley

Jeg vil derfor høre, om nogle af Jer, har en god idé til at overbringe det glade budskab (noget der kan nåes til på fredag)?
Jeg synes, jeg kan huske at have læst en tilsvarende tråd om det herinde for 2-3 måneder siden, men jeg kan ikke finde den smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravid - at fortælle det til familien
  • #1   10. mar 2010 Du kan sende buketten i forvejen med Interflora, så den ankommer samme dag som jer smiley

  • #2   10. mar 2010 Syntes ideen med at købe en sut og så sende den med et brev,brevet er fra babyen, og noget med at de skal passe på den indtil "jeg" kommer til verdenen.. Var rigtig sød.. (husker også den tråd) ;o)

  • #3   10. mar 2010 Jeg fik samme glædelige nyhed fra min niece i går. Hun sendte os allesammen en mms med et scannings-foto, og beskeden "Jeg plnalægger at få fødselsdag d. ..... og glæder mig til at møde jer allesammen".

    Så hvis du allerede har været til scanning, kan du måske lave et kort med billedet på?


  • #5   10. mar 2010 Hvad med at skrive et brev ala:

    Hej Mormor/morfar/farmor/farfar:)

    Jeg er lige nu en lille spire i min mors mave. Mor har lige fundet ud af at jeg kommer til ... og jeg ville bare sige at jeg glæder mig til at se jer<3

    Mange kys og knus jeres barnebarn, Spiren.

    Ellers kan du lave et billed af den positive test og skrive "I skal være bedsteforældre!"

    Eller du kan købe et lille sæt neutralt babytøj og pakke det ind som gave og så selv lade dem regne det ud?

    Vi fortalte det bare over en middag så der var ikke så eget hurlumhej. Men ville ønske jeg havde gjort noget specielt ud af det:)


  • #6   10. mar 2010 Et krus eller andet hvor der står "mormor" og "morfar" på.

  • #7   10. mar 2010 min familie fik krus hvor der stod bedste osv på med en sut i og så kunne de selv regne ud hvad der skete jo tihi
    og min egen bedste er stadig meget stolt over hendes krus med OLDE på


  • Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
    #9   10. mar 2010 Waauv, sikke mange svar allerede. Ej, hvor fedt smiley

    Astrid A> Det havde vi faktisk overvejet, men vi ankommer først kl. 21, og vi vil gerne se reaktionen (det er deres første barnebarn) og vi tror ikke på, at vi kan vente "helt" til lørdag smiley

    MMJ & NALA J> Synes selv det er en meget sød idé og den er bestemt i vores overvejelser (den var også nævnt i den gamle "forsvundne" tråd, som M&R . nævner).

    Karina og Møghundene- halvt medlem af tavlemafiaen > Jeg har desværre ikke et scanningsbillede endnu, for ellers så havde det været en supergod måde at fortælle det på (jeg regner dog med at sende et kort til dem efterfølgende, når jeg har et billede - mest for hyggens skyld så de har noget at kigge på frem til oktober)

    Indfør forbud mod sex med dyr nu !> Rigtig søde idéer.. Dte kunne godt ende med en kombi af den og så den med sutten smiley

    Raceist. > Også en sød idé. Jeg er bare ikke sikker på, jeg kan nå forbi sådan en butik til på fredag... smiley


  • Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
    #10   10. mar 2010 mopsejer R> Jeg har desværre ikke selv nogle bedsteforældre mere, men jeg glæder mig helt vildt til at overbringe nyheden til min mands farmor, som når at fylde 99 år, inden babyen kommer til verden smiley Jeg tror, hun bliver SÅ rørt smiley

  • #11   10. mar 2010 HOV og selvfølgelig MANGE gange tillykke med det:) Hvornår er du sat til?

  • Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
    #12   10. mar 2010 Hehe, det er helt i orden smiley Jeg er sat til d. 16. oktober, så det er lidt tid til endnu... Men da vi bor lidt langt fra mine forældre, ser vi dem kun hver 2.-3. måned, så hvis ikke de skulle have det at vide her i weekenden, ville jeg være 4.-5. måneder henne, når de fik nyheden (hvis de skal have nyheden "face-to-face" som vi synes, de skal), og SÅ længe ville jeg slet ikke kunne vente, hehe smiley

  • Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
    #13   10. mar 2010 Og mange tak selvfølgelig smiley

  • #14   10. mar 2010 Her er lidt flere ideer:

    Tag ud os spis og få restauranten til at sætte bordkort med de nye titler på bordet smiley Fx Mormor, Onkel mv.

    Bestil mad udefra og få restauranten til at notere de nye titler på madens indpakning smiley


  • Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
    #15   10. mar 2010 MMJ & NALA J> Supersøde idéer - især den med puslespillet smiley Desværre har jeg ikke et scanningsbillede endnu.


  • Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
    #16   10. mar 2010 Nicolai & Malene H> Også rigtig gode idéer smiley Vi kommer dog på et lidt "åndssavgt" tidspunkt, da vi først skal på arbejde og dereefter sidde i et tog 3 timer, så vi er først fremme kl. 21, så der plejer vi bare at få en bolle eller et stykke kage eller lign.
    Alternativt, kunne det være lørdag med vi er begge enige om, at vi ikke ville kunne holde ud at vente "helt" til lørdag....


  • Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
    #17   10. mar 2010 Apropos kage, så kunne man jo egentlig også selv medbringe en sådan og så skrive noget med "Mormor og morfar" eller lign. på.. Bom bom... Skulle man give sig i kast med det..? Og endnu bedre.. Ville kagen kunne holde til 3 timer i et tog... Hmmm...

  • Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
    #20   10. mar 2010 Hmm, tror jeg går efter en kage... (så er der også lidt til at stille lækkersulten med, og min far kan få lov til at hive hans højtelskede kamera frem, hvis han ellers husker det lige i situationen :P)

    Tænker at jeg måske kombinerer kagen med en fint kort fra "Lille Blyb" smiley


  • #21   10. mar 2010 I kan også lave t-shirts enten til jer selv eller de kommende bedsteforældre.
    Fx så kan din mand/kæreste iføre sig en t-shirt, hvor der står: Hjælp.... (og så på bagsiden:) Jeg skal være far!

    Så skal I bare se hvordan de kan kigge og spørge, når første de opdager det smiley


  • #22   10. mar 2010 Jeg gav bare min mor graviditets testen ...
    Hun begyndte at tude smiley
    Forresten, hvis du har taget en graviditets test, så gem den i babyens kasse, det er sjovt når de bliver større ...
    Og har du smidt den ud, så kan du jo nå at lave en ... smiley

    Tillykke med det.....


  • #23   10. mar 2010 ej hvor har jeg været kedelig smiley jeg sagde bare at de alle ville få en ny tittel pr. 17 juli. Det sjove var bare at der gik flere minutter før min mor forstod det, de var alle begyndt at sige tilykke, og min far sagde self. at "det vidste han da godt" - jaja far smiley også holdt vi juleaften bagefter smiley

    Jeg var hjemme i julen så det passede næsten med de 3 mdr. der er lidt kritiske (ville ikke sige det før pga. risikoen for spontan abort)


  • #24   10. mar 2010 Vi smed et fint billede fra vores 3D scanning i en konvulut, sammen med et brev hvori der stod. Hej farfar og bedste, glæder mig meget til vi ses til maj. Og så ventede vi spændte ved telefonen:-)

  • #25   10. mar 2010 Synes du skal skrive et gække brev fra lille ny smiley

  • #26   10. mar 2010 hihi du kan lave gækkebrevet på kagen endda smiley
    Glæder mig til at se din kage når den er færdig smiley


  • Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
    #27   10. mar 2010 Rigitig sød idé med et gækkebrev, men det bliver dog næppe på kagen smiley
    Mopsejer> Jeg tvivler på, at den kommer i nærheden af dine fine kager, men det er jo heller ikke sikkert, de kan se den ordentligt for tårer i øjnene smiley (glædestårer naturligvis...)


  • #28   10. mar 2010 Man kan heller ikke sammen ligne smiley jeg har jo lavet kager i over 3 år smiley
    og glæder mig stadig til at se den smiley


  • #29   11. mar 2010 Mig og min kæreste var ude og spise med min far og lillebror som holdte fødselsdag (han blev 10 år) på det tidspunkt var jeg ca 3 mdr henne, vi havde besluttet ikke at sige det til min far den dag, for det skulle være min lillebrors dag. Men så spørger min lillebror pludselig min far: Far er du levende når jeg får børn? Hvortil min far siger: Ja selvfølgelig, og det bliver nok dig jeg skal satse på at få børnebørn af, for Louisa leverer mig jo ikke nogen. Jeg tog så min lillebror med op til ta selv isen, og fortalte ham at jeg havde en baby i maven, og om han ikke kunne fortælle far det. Han gik ned til min far og sagde: Far far, Louisa har en baby i maven!!! Og så begyndte han at hyle. Og min lillebror sagde at det var den bedste fødselsdagsgave at han skulle være onkel.

    Puha en lang historie, Men den vil vi altid huske smiley


  • #30   11. mar 2010 Nu har jeg ikke læst det hele, så ideen er der måske stadig..

    Men jeg ville købe sutteflaske, sut, hagesmæk, sparkedragt og sådan et par småting.
    Lave et fint kort hvor der stod "Bedstemor-startkit/bedstefar/whatever) og pakke det hele ind som en fin, fin gave..


Kommentér på:
Gravid - at fortælle det til familien

Annonce