1.785 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 62 Svar

Hairextensions - Hvilken metode? Hairextensions - Hvilken metode?

Hej alle : )
Ja altså, nu kunne jeg altså godt trænge til lidt fornyelse synes jeg, så det bliver med frisuren.. ; )
Overvejer derfor om jeg skulle prøve med en omgang hairextensions (ikke clips) i stedet for at klippe mig korthåret..

MEN - Har hørt mange historier om folk der fik deres egen hår fuldstændig ødelagt. Hvilket jeg IKKE ønsker, da det ikke er noget jeg vil bruge evigt og altid - Blot for en periode så der kommer lidt fornyelse!

Mig bekendt er der:
- Flettemetoden
- Kreatin metoden
- Tape metoden

Hvilken metode synes I er den mest skånsomme for ens eget hår?
Kan I anbefale nogle ''klinikker''/personer mv. i KBH området (gerne links)?

Tak : )

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hairextensions - Hvilken metode?
  • #1   16. mar 2010 så kommer den extensions kyndige på banen her

jeg har transer syet på... og det vil jeg også anbefale du gør, da du er "kort håret" smiley

jeg køber håret i UK du får lige hjemmesiden over PB og så får jeg min frisør Luann fra Stuhr i hellerup til at sy det på... mit hår har ik taget skade heller ej min hovedbund.

her kan det altså ik betale sig at spare penge - trust me, har prøvet det meste da jeg har brugt extensions de sidste alt for mange år!

og du kan bare se når det er "billigt" lavet... så heller lade være

• #2   16. mar 2010 Elise - Har du extensions i? Også til træffet i søndags?
    Hvis ja var det rigtig godt lavet da! smiley

Ved godt det ikke kan betale sig at spare på dette punkt, lidt a la når man skal have en tattoo..
    Meeen, alt med måde må jeg indrømme - Millionær er man jo ikke just på en SU + div., når man samtidig er igang med en opsparing til en drægtighed og har faste udgifter! Hæhæ! smiley
    Hvad giver du for håret ialt+påsætningen (bare så jeg har et ca. beløb)?

• #3   16. mar 2010 Uha.. Ja nu kan jeg høre jeg falder lidt fra med dén pris på 5500,-.. Hehe!
    - Hvad med shampoo i hovedbunden, må man dét?
    - Hvad med hårskum, hårlak mv. må man bruge dét i håret dagligt?

Umiddelbart tiltaler flette metoden mig faktisk mest, da der jo ikke kommer nogle ''kemekalier'' i mit hår ved dén metode.. Men er jo nervøs for at selve fletningerne rådner eller lignende? : /

Hvad vil I tro jeg skulle af med for hår+påsætning+klipning et godt sted?
    Hvad giver I for påsætning når håret skal ''rykkes op''?

: ) Tak for jeres svar!

...Og tak for PB Elise, jeg er i fuld gang med at lure på siden smiley

• #4   16. mar 2010 Jeg får det syet i og har fået dette gjort i snart 5 år nu..

Mit hår er på ingen måder blevet ødelagt, da der ikke kommer nogen kemikalier i dit hår på denne måde.

Samtidigt står du ikke pludselig med en klump hår i hånden, hvis du børster hår lidt voldsomt eller kæresten hiver for hårdt *Gnæk Gnæk* smiley

Det bliver syet rundt om en fletning som er lavet i din egen hovedbund, så det er ikke lige sådan at hive ud. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet det.

Men uanset hvilken metode du vælger, så er det vigtigse at du får ægte hår i, ellers ligner du hurtigt en stak hø smiley

• #5   16. mar 2010 Og jeg giver 2200 inkl hår og så 500kr for hver gang det skal syes på igen smiley Håret kan jeg genbruge i op til et år alt afhængigt af hvor gost jeg passer på det smiley

• #6   16. mar 2010 ja jeg havde extensions i søndags smiley

mit er syet på og jeg køber ca hår 1 gang om året (det er max) for 2000 kroner - køber 2 bundt i 2 nuancer så man kan mixe det en smule - der er nok hår til mere end 1 år

så betaler jeg ca 1500 for at få det syet på og klippet til. Får de ca rykket op 1 gang i kvartalet smiley

du må sige til hvis du har brug for hjælp med siden, den er ret omstændig nemlig.

så du kan få det lavet rigtig flot med super hår for max 3500 kroner.
    og ja du kan behandle det som dit eget hår - du skal bare huske at det slider at vaske det så jeg vasker max hår 2 gange om ugen, og så er det med fuld skrue i Redkens blond glam serie med shamphoo, Balsam og kur - og masser af olie i bagefter inden jeg fønner og glatter.

det er high maintenance

• #7   16. mar 2010 Og... med mit hår og metode kan jeg gøre alt det som du også kan uden hår...

Vaske over alt, krølle, glatte, farve, hairpray, skum, olie... Alt smiley

• #8   16. mar 2010 anita

du har 2-3 tynde corn rows som håret blir syet fast på. så blender man sit eget hår med extensions håret

• #9   16. mar 2010 Anita...

Nope...

Der bliver lavet 2 bitte bitte små franske fletninger helt ind til min hovedbund... Altså sådan så de sidder vandret rundt om mit hoved. hvis du forstår smiley

Og rund om disse fletninger bliver der så syet en bane af hår, så det er blandet med mit eget smiley

• #10   16. mar 2010 laura

corn rows smiley

• #11   16. mar 2010 hvorfor bruger du ikke clip one??

Ligemeget hvilken af de tre du vælger vil du skade dit hår meget, og det vil blive en del tyndere bagefter

• #12   16. mar 2010 mette k

det er da noget af et postulat!?!

Jeg har brugt extensions i min. 6 år og mit hår er hverken blevet tyndere eller ødelagt?

• #13   16. mar 2010 Den der flettemetode lyder godt nok smart smiley Det tror jeg at jeg vil spare op til! hehe.
    Jeg har clips, og jeg kan altså ikke finde ud af at sætte dem i, uden man kan se at det er extentions.

• #14   16. mar 2010 Okay )
    Hår der er: 100% ægte indisk remy hår - Det er ægte og god kvali, ik?

Dvs at jeg godt kan farve mit eget hår, selvom jeg har extensions i (ved fletttemetoden fx)?
    For der kommer jo lidt udvoksninger hvis jeg fx skal vente 3 måneder med hårfavning.. : )
    Uuhh, godt I gider hjælpe! TaK! smiley

Men, I kender ikke nogle steder der har både håret og påsætter det vel - Så det bare er en samlet pakke og hvor de evt kan vejlede mig om hvilket hår der er det rette for mig? : )

• #16   16. mar 2010 Clips bruger jeg i ny og næ når jeg skal i byen, men man kan altid se det på piger der bruger det i hele håret synes jeg.. Har kun brugt én bane på den ene side, hvor jeg fx har hårpynt eller lignende, så der kan sættes mere fast :')
    Men til hele håret ville jeg aldrig bruge clips +Har set så mange der pludselig taber en tot! *LOL* Kikset.. smiley

• #17   16. mar 2010 Remy er noget af det bedste... Bare hold dig fra Premium smiley

Fru A:

Kunne ik komme i tanke om ordet, så det blev til franske fletninger smiley - Men det er det vel i bund og grund også... Nogle meget stramme nogen af slagsen smiley

Mette:

Mit hår har det, efter 5 år, gange glimrende...

• #18   16. mar 2010 jeg har mødt adskillige der har fået ekstremt tyndt hår af langtids brug af extensions

• #19   16. mar 2010 Mette:

Måske de så har været uheldige med stedet det er blevet lavet...

• #20   16. mar 2010 Pernille:

Ja, det kan du sagtens smiley Jeg får ikke hår i for længde, jeg gør det for at få fylde, da mit hår heller ik af det tykkeste i verden...

Havde en periode på mange år hvor håret absolut skulle afbleges, så det tyndede en del ud smiley

• #21   16. mar 2010 Hvis man nu har meget tykt hår, bliver det så ikke at se ved flettemetoden?

• #22   16. mar 2010 ann-sophie

hvis du vælger at få hele pakken i et så koster det minimm 5000 kroner

frisørene skal også tjene på håret. jeg viser dig hvilke hår du skal vælge, det er det aller mindste af det smiley

• #23   16. mar 2010 Dvs at jeg godt kan farve mit eget hår selv, selvom jeg har extensions i (ved fletttemetoden)?
    For der kommer jo lidt udvoksninger hvis jeg fx skal vente 3 måneder med hårfavning.. : )

Gør det ondt at sove på de fletninger?
    Hvad når fletninger gror lidt ud, hænger børsten så ikke fast og ødelægger fletningen, eller?

: )

• #24   16. mar 2010 Ann-Sophie:

Jo, du kan sagtens farve selvom du har extentions i...

Det sted jeg sendte dig i PB har både hår og påsætning... Bare sig til hnde i telefonen at du skal have hår hos hende... SÅ kigger hun på dit egen farve den dag du skal derned og så henter hun håret til dig smiley

EN af de andre piger dernede farver også smiley

• #25   16. mar 2010 Ann-Sophie:

Hbis du vælger hele pakken på mit sted så koster det 2200 inkl. at det bliver klippet til, så det falder ind i dit eget smiley

• #26   16. mar 2010 5000,- for falsk hår?!! Jesus! Hehe!
    Jeg har fundet det til 1500,- incl remy hair 60 cm + påsætning (flettemetoden) + tilklipning.. Og så koster det 700,- pr. gang det skal rykkes op..
    Men tror det er noget tilbud der køres med? Men dét må da siges at være ok billigt?

• #28   16. mar 2010 Ann-Sophie - Hvor er det henne i landet? Det lyder ok billigt nemlig. Jeg kunne også godt tænke mig at prøve det nemlig.

• #29   16. mar 2010 pernille: Ja da...

Send mig din mail adresse, så smider jeg lidt din vej smiley

• #30   16. mar 2010 Mette - Det er i stor københavn... : )
    Tror altså jeg vil prøve, og er hun elendig må jeg finde en bedre 2. gang smiley Men måske hun er drøn god, men bare køre med et tiltrækkende tilbud? Smil..

Nu tænker jeg dog - Bliver I kun klippet hver 3. måned så? For så bliver ens eget hår da grimt i spidserne?
    smiley

• #31   16. mar 2010 jeg blir max klippet en gang om året... når dit hår er ny klippet blander det sig ik lige så godt med det påsatte hår.

jeg har 5 veninder og bekendte der har skiftet frisør til min, efter de har set mit hår...

husk mange ik kan finde ud af at flette så enten strammer de ik nok eller også strammer de så meget at man får sår.... jeg ville ikke turde spare penge på det - har set så meget dårligt lavet hår.

prøvede én gang at få en anden frisør til at lave mit - fordi jeg ik ku få tid i stuhr..... Biiig mistake! blev pillet ud efter 2 døgn...

• #32   16. mar 2010 Jeg har haft extensions i siden 2004 og har prøvet alle metoder. tape først, gør det aldrig!! man kan jo nærmest høre at hår og tape er to ting der ikke hører sammen! smiley

har også kreatin, altså totterne, dem brugte jeg i 3 år, var egentlig ok tilfreds, var blevet skræmt af mange om at flettemetode ødelagde håret, man blev pletskaldet osv osv smiley

MEN! har nu haft flettet på de sidste par gange og jeg elsker det! er altid tilfreds. Det gør lidt ondt de første 3 dage, men så går det over igen smiley Nej du ødelægger ikke fletningerne ved at børste smiley Ellers køb sådan en børste med grisehår og brug den i bunden, og almindelig børste til resten smiley
    fletningerne er nemme og skjule og kender ingen der har taget skade af det, selvom der går alle de skræk historier om hvordan du ender op tyndhåret eller skaldet smiley har trods alt haft det i seks år nu og mit hår er fuldstændigt så tykt og pænt som det altid har været. bare husk at få klippe spidser inden du får sat nyt hår på smiley

Jeg får det lavet hos en i kbh og hun er fantastisk! det kostet omkring 1800-2000kr for remy hår og det er fast pris. for 60cm smiley

Send mig en pb så kan du få hendes nummer hvis du er interesseret smiley

• #33   16. mar 2010 Må indrømme at jeg ikke er villig til at give 4000-5000,- for falsk hår.. Ville heller ikke hænge sammen med min økonomiske situation, der er meget andet der skal spares op til og betales.. Desværre ; )
    Ved slet ikke om det overhoved er noget for mig med extensions.. Så første gang vil jeg slet ikke smide alle de penge efter dét. Tænk hvis jeg bliver træt af det efter 14 dage? Hehe..

Men det er klart at er det noget man bruge flere år i træk er det væsentligt at det laves helt korrekt - Det kan jeg sagtens forstå! : )

• #34   16. mar 2010 Fru A:

100% enig smiley

• #35   16. mar 2010 Laura

jeg var til nelly furtado koncert... og nøøøj hvor var der meget virkelig grimt hår!

blev helt bange for at jeg også så sådan ud bagfra smiley

• #36   16. mar 2010 Elise - Jamen hvordan kan man se bagpå at det er flettemetoden?
    Er det ikke fletninger under det øverste lag hår, så man ikke kan se fletningen?
    Ved at kreatin tit ses, især i siderne, men hvordan kan man se flettemetoden? : )

• #37   16. mar 2010 uhhh jeg vil også......
    så i må gerne sende pb'er med jeres gode råd!!!

• #39   16. mar 2010 man kan ik se fletningerne (hvis det er ordentligt lavet)

• #40   16. mar 2010 jeg har også snart været hele turen rundt :). jeg vil anbefale hot fusion.. jeg køber bare håret og så sætter det i :). jeg kan både sy, lime, og hot fusion smiley

• #41   16. mar 2010 Hot Fusion?

• #42   16. mar 2010 Fru A:

Jeg krummer tæer nogle gange... Kan slet ik ha det når folk ik selv kan se at de har dårlige extenstions på...

Eller når piger me virkelig kort hår, mener at de skal ha extentions uden etager heeeelt ned til numsen...

Og my lort smiley

• #43   16. mar 2010 Ann sophie - ja den du kalder kreatin metoden hedder hot fusion.

• #44   16. mar 2010 Nåå : )
    Kreatin tør jeg ikke rigtig.. Har et par veninder der (undskyld sproget) lignede lort efter kort tid : /
    Synes altså at flettemetoden tiltaler mig meget.. Må lige tænke lidt over det og tage en beslutning - Tak for jeres hjælp ind til videre ihvertfald : )

• #45   16. mar 2010 lort=lord smiley

• #46   16. mar 2010 Laura

ha ha ha gå ind på texas poolhouse hjemmeside så skal du se løjer for grimt extensions hår ha ha ha

ej nu skal man ik hænge folk ud - men der er rigeligt at se på LOOOL

• #47   16. mar 2010 Ann-Sophie - lignede lort :O? det forstår jeg ikke mit har jeg lige taget ud og det har siddet siden november. det var ikke blevet grimt endnu men jeg ligger bare hjemme med en brækket ryg :).
    Jeg synes flettet metoden var træls.. det kløede helt vildt og gjorde rigtig ond og sove på :). hverfald de første dage.. plus jeg synes det bare sad i klumper smiley hotfusion er jo bare små totter fordelt i hele håret smiley

• #48   16. mar 2010 Ann-sophie

når man er korthåret som du er - så er hot fusion en rigtig dårlig løsning.... og her er der også rigelig dårlige eksemplare på gaden :S

• #49   16. mar 2010 Anita

påsyning sidder i klumper i forhold til hotfusion????

Unskyld men nu må jeg altså le... hot fusion sidder i små klumper og totter og det er så tydeligt når nogen har hot fusion - vedmindre man bruger det som fylde i et forholdvis længere hår.

påsyning er jævnt og uden klumper...

• #50   16. mar 2010 Fru A - jeg var bare mest glad for hot fusion :). det går jeg aldrig fra ;).

• #51   16. mar 2010 anita

jeg forestiller mig du har egen længde i dit hår?

• #52   16. mar 2010 Fru A - nej det er ikke for det er så slemt.. har hår til skulderne :).
    tror bare det er meget med og man kan finde ud af at sætte hot fusion korrekt i smiley

• #53   16. mar 2010 Jeg ville aldrig turde kreatin.. Har simpelthen set for mange skrækeksempler derpå, hår klumper og hvor man kan se ''limen''.. : /
    Men der er nok mange der er super glad for det, og det er jo individuelt hvad der fungere i ens hår.. : )
    Men vil helst noget uden kemekalier..

• #54   16. mar 2010 anita

så har du også MEGET mere længde end Ann smiley

har du ik et foto af dit hår?

• #55   16. mar 2010 Ja, min hårlængde er lidt længere end skulderne, men mine etager går ok langt op.. Dette er et billede fra nytårsaften, mine øverste etager er lidt kortere nu:
    (link fjernet)

• #56   16. mar 2010 Fru A - kun hvor jeg har extensions i :)?

• #57   16. mar 2010 ja *ss*

• #58   16. mar 2010 jo men kan ikke oprette fotoalbum fordi jeg ikke har hund oprettet smiley men prøver lige smide det på som profil billed smiley

• #59   16. mar 2010 nej har faktisk ikke nogle hvor man rigtig kan se håret smiley for har fået ny computer så har ikke fået overført alle billeder smiley

Ann - sophie - havde jeg vidst dit hår var så kort i etager havde jeg ikke anbefalet hot fusion til dig. smiley sorry ..

• #60   16. mar 2010 Anita - Nej vel? Kunne også kun forestille mig at det ville blive noget kludder :')
    Tror flettemetoden er mit kald smiley Hehe!

• #61   16. mar 2010 heh smiley Hvis du boede heroppe af ville jeg gerne gøre det smiley

• #62   17. mar 2010 Fru A ~ SKK SNOB ©

Er det den på Strandvejen du bruger?

• #63   17. mar 2010 M&R

lige præcis den på strandvejen smiley Jeg får mit hår lavet af Luann

• #64   17. mar 2010 Super
    Tak for svar... Er jo fra jydeland, og har desperat søgt en frisør herovre, har ikke været helt tilfreds med dem jeg har været hos..De sidste gange Har jeg brugt Cha cha cha i Fields,og det har været det bedste men er bare ikke 100% tilfreds
    Og har overvejet en tid, igen at få hår på, så de skal da besøges:o)

• #65   17. mar 2010 M&R

Jeg har også prøvet mange forskellige frisøre og mange forskellige typer hår.

Men da Luann reddet mit hår for over 3 år siden, er det kun hende der har fået lov at lave det. For jeg har virkelig prøvet mange der ik anede hvad de lavede :S

Og hun bestiller næsten ik andet end lave extensions og klippe i lang hår - hun er hammer dygtig!

Kommentér på:
Hairextensions - Hvilken metode?

Annonce