{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  handicapstøtte ved skole- hvordan??
  • #1   21. mar 2010 er det revalidering du mener?

  • #2   21. mar 2010 Det hedder handicaptillæg, og du kan forhøre dig ved din studievejleder.

    Du skal have fat i et ansøgningsskema som self skal udfyldes (og en lægeerklæring er osse nødvendig) og den sendes så ind. Men du skal påregne laaaang ekspeditionstid (3-6mdr er ikke helt ved siden af).
    Hvis du får det tilkendt, får du dog udbetalt fra ansøgningsdatoen, så hvis du f.eks. søger fra april og får det tilkendt i august, vil du få udbetalt et beløb svarende til det du skulle have haft hver måned fra april til august, og herefter self almindeligt hver den 1.



  • #3   21. mar 2010 og det er ikke det samme som revaliderng nej;o)

  • #4   21. mar 2010 ok for der hvor jeg går til psykolog der forslog de nemlig at jeg kunne prøve og søge det så jeg kunne starte i skole.

    Jeg skal over og snakke med en studievejleder i morgen på det uddannelses sted hvor jeg gerne vil starte, så håber virkelig at jeg kan få det, for vil så gerne starte i skole.

    det ansøgningsskema er det et studievejlederne har eller skal man selv have det med??


  • #5   21. mar 2010 det har studievejlederen (eller studiekontoret på stedet -men det kan studievejlederen i hvert fald oplyse om)

    Du kan næppe få at vide i morgen om du kan få det eller ej -det er nemlig ikke skolen/studievejledere e.l. der tager stilling til det.
    Men jeg krydser da fingre for du får det -men du kan godt væbne dig med tålmodighed, for de er hamrende langsomme derinde *suk*


  • #6   21. mar 2010 ok hvem er det der bestemmer om man kan? ved du det?

    det er fordi jeg har ocd og den er faktisk så slemt at jeg har været sygemeldt i over 1 år, og kan ikke rigtig arbejde som det er nu, men vil gerne i skole for syntes ikke der er det samme pres på skole som det er når man er i f.eks jobtræning, fordi man tit må gå ud og sidde på gangen og arbejde lidt alene osv, og så tror jeg nemlig jeg vænner mig langsomt til det med at være ude blandt andre og gøre de ting jeg har svært ved nu f.eks.



  • #7   21. mar 2010 Det er SU-styrelsen.... Så du sender ansøgningen ind, og så tager de stilling til om du er berettiget eller ej.

    Sm sagt er de ikke jsut hurtige. En ekspeditionstid på 3-6mdr er ikke usædvanligt. Men så tilbagebetales ydelsen så osse, så man får fra ansøgsningsdatoen, hvis man altså får det tilkendt.

    Du kan læse meget mere om det på www.su.dk (mener jeg den hedder), og ellers skulle studievejlederen osse gerne kunne hjælpe.

    Men med OCD har jeg svært ved at tro at du vil få afslag


  • #8   21. mar 2010 ok for har været i jobtræning 2 gange nu og det gik bare ikke fordi presset var for stort fordi tiden var for kort osv. Hvor ved skole er det jo tit 1 år eller 2 plus som sagt er det mere frit på en måde, man kan jo godt ta hjem så får man bare fravær, men det at jeg ved jeg kan det gør at jeg ikke så nemt går i panik og så får jeg klaret meget mere.. og derfor så når jeg tænker sådan men vænner mig til skolen så lære jeg jo stille og roligt ikke at have det på den måde.

    kan hverken køre med offentlig transport, benytte offentlige toiletter eller spise foran folk jeg ikke kender (det med at spise er jeg blevet bedre til men kan stadig gå lidt i baglås) og derfor føler jeg mig tit presset når jeg er ude for mit hjem, men hvis jeg ved jeg kan ta aftsed så udsætter jeg det altid lidt og somregl går det så over.


Kommentér på:
handicapstøtte ved skole- hvordan??

Annonce