23.135 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Sandspartel - tørretid?? Sandspartel - tørretid??

Ja, hvor længe skal sådan noget tørre før man kan slibe på det? Jeg er gået i gang med at spartle loft og tapetovergange i stuen og nu er jeg selvfølgelig vildt utålmodig efter at komme videre i en fart, så vi kan få malet og få møblerne på plads.

Mener, jeg startede ved 11-tiden, så er der nogen som helst chance for at nå at slibe i dag?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sandspartel - tørretid??
  • #1   27. mar 2010 Ca er døgn mener manden i huset.

• #2   27. mar 2010 Øv, sikke en irriterende mand, tålmodighed har aldrig været en af mine styrker :D. Nå men tak for hjælpen til både dig og manden i huset

• #4   27. mar 2010 :(.
    Havde i min naivitet forestillet mig, at jeg kunne nå at slibe samt spartle igen i aften og så slibe sidste gang og grunde i morgen formiddag og male i morgen aften, men nu kan jeg da godt se, at sådan går det ikke lige.

Så kan jeg slibe i morgen formiddag og spartle bagefter. Slibe mandag eftermiddag/aften og så grunde. Dvs, jeg kan male på tirsdag!!! Uff, det bliver hårdt at vente så længe smiley

• #5   27. mar 2010 Desværre. Den går ikke. Det skal være tørt inden du sliber.

• #6   27. mar 2010 Ja den var jeg med på, havde bare håbet, det gik lidt hurtigere. Kan det evt. hjælpe at skrue op for varmen eller vil det så bare revne?

• #7   27. mar 2010 Det eneste der hjælper er tålmodighed. Det giver det bedste og mest holdbare resultat.

• #8   27. mar 2010 Ja, det ved jeg jo desværre egentlig godt. Det er bare så dælens svært :). I sådan nogle processer, kan jeg helt klart bedst lide, når man når dertil, hvor det faktisk begynder at se pænere ud. Klargøring, ventetid og oprydning må andre gerne tage sig af

• #9   27. mar 2010 Sådan har jeg det også, men man får det bedste resultat ved at vente.. Jeg er ved at male dørepaneler og fodlister, men inden havde jeg lige to karme der skulle slibes helt i bund, det tog lige 4 timer.. Det er godt nok kedelig, men dejlig når man kan komme i gang med malingen og ved det bliver ordenlig..

• #10   28. mar 2010 Uuuh, 4 timers slibning, det er godt nok også lang tid!!!

Jeg tror også jeg har det sådan fordi hvert sted, jeg har boet, med undtagelse af et kollegieværelse, har jeg været nødt til at starte helt forfra med bl.a. at fjerne 30 lag gammelt tapet, så jeg synes, min kvote er ved at være brugt op.

I min førte lejlighed faldt pudset af skråvæggene, så det forsinkede os en uges tid og i min seneste lejlighed endte jeg med at måtte fuldspartle 50 m2 stue med højt til loftet. Hver gang lover jeg mig selv, at det gør jeg ikke igen og så ender det aligevel med, at jeg ikke kan holde ud at se på det smiley

• #11   28. mar 2010 Ja, det er også træls at skal starte forfra hver gang smiley

• Carsten G
    Carsten G Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #12   24. mar 2018 undskyld jeg blander mig i tråden

men skal selv have sandspartlet et par steder på et par vægge

væggene er formentligt de gamle træ brænde vægge som er pudset bagefter

spørgsmålet går på, skal jeg give stedet lidt vand ligesom med murværk for at få sandspartlen til at binde bedre eller er det helt forkert ?

Kommentér på:
Sandspartel - tørretid??

Annonce