{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til køb af landejendom. {{forumTopicSubject}}

Mig og min Kæreste har fundet en lækker landejendom vi nu sidder og overvejer at købe men vi har aldrig købt hus eller noget før og vil ikke spørge om hjælp til vores spørgsmål ved familien før vi er mere sikre på om det noget vi vil. Der er en retsgæld på 800.000 og vi mener ikke det en god ting kan i hjælpe os og sige hvad det kan have af betydning?

På forhånd mange tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål til køb af landejendom.
  • #1   29. mar 2010 Restgæld*

• #4   29. mar 2010 I min forstand er restgæld det som sælger stadig skylder. Ergo kan I vælge at overtage restgælden med de lån som den afdrages med eller få omprioriteret - betale restgælden ud ved at tage et nyt lån (til lavere rente), som så indgår i jeres ydelse, når I har købt.

• #5   30. mar 2010 Tak for jeres hjælp. Det først nu her til aften vi er begyndt at tænke over det og kigge på huse og landejendomme og nu vi gået væk fra at overveje den landejendom da vi har regnet ud den er for dyr så drømme boligen må vente vi har i stedet fundet et lille velholdt hus med have til, til 700.000 kr som vi højst sandsynligt køber da vi har råd til den på elevløn.

• #7   30. mar 2010 daisie - som regel kan man få ejendomsmægleren til at lave opstilling med forskellige typer lån, som er i huset i forvejen. Men de laver et forslag udfra de lån der allerede er i huset, og så kan man bede dem lave en udregning, hvis man vil omprioritere inden køb og ikke bare overtage gamle lån.

• #9   30. mar 2010 Da min X købte på et tidspunkt (jeg var med, men kunne ikke skyde penge i) blev vi spurgt om vi ville overtage de gamle lån eller betale dem ud med nye. Vi valgte så de gamle fordi renten var anderledes på det tidspunkt. Et par år efter blev lånene omprioriteret til lavere rente sammen med en ny ejendomsvurdering, og vi fik over 200.000 kr ud i friværdi.

• #10   30. mar 2010 Vi viser altid restgælden på de gamle lån i vores salgsopstilling, men det er sjældent nogle overtager de gamle lån. De fleste handler i dag er kontant handler.

Restgælden skal du/din bank bruge til at udregne stempelrefusion, så det er en fordel, at der er meget restgæld i ejendommen.

Held og lykke med huskøb :o)

Kommentér på:
Spørgsmål til køb af landejendom.

Annonce