Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udd. som portør
  • #1   2. apr 2010 er det ikke en stilling som man søger på sygehuset og så uddanner de en?

• #2   2. apr 2010 Er ikke sikker, derfor spørger jeg smiley

• #3   2. apr 2010 Uddannelse
    Hvis du vil uddannes som portør, skal du først ansættes som portøraspirant. Du kan søge ledige stillinger ved at henvende dig til de enkelte sygehuse. Du bliver uddannet lige efter ansættelsen.

Uddannelsen er opdelt i en grunduddannelse, der varer 6 uger, og en praktikuddannelse, der varer i alt 6 1/2 måned. Begge dele skal gennemføres inden for de første 8 måneder af din ansættelse.

Derefter får du en uddannelse på 4 uger, der er bestemt af den funktion, du skal varetage. Der er tre funktionsområder: det patientrelaterede område, det tekniske område og gartnerområdet. Du skal have taget denne del af uddannelsen inden for de første 12 måneder.

Ansøgere forventes at kunne tale og læse dansk samt regne på et rimeligt niveau.

Endvidere kræver kontakten med patienterne, at du er omsorgsfuld og tager hensyn. Du skal være fyldt 18 år.

Eksamen. Efter grunduddannelsen skal du bestå en teoretisk prøve, og efter praktikuddannelsen en praktisk prøve. Når du har gennemført uddannelsen tilfredsstillende, får du et portørbevis af portørskolen og tjenestestedet i fællesskab.

http://www.ug.dk/job/sundhedomsorgogpleje/andethosparb/portoer.aspx

• #4   2. apr 2010 Tak. Så er det bare lønnen jeg mangler at få lidt at vide om smiley

• #6   2. apr 2010 Det kan jeg. Er uddannet social - og sundhedshjælper smiley

• #7   2. apr 2010 det står altså i linket - 20.632 kr.

• #8   2. apr 2010 Tak platugler, klikker lige på det så smiley

• #9   2. apr 2010 At man er uddannet social og sundhedshjælper, betyder ikke at man som menneske kan takle de situationer man som portør, kommer ud for. At passe gamle, ligger langt fra det du vil opleve på et sygehus. Min bror har fortalt om hvordan det var at hente en død baby, på stuen hvor forældrene sad og køre den på køl ... du kommer ud for ikke bare syge voksne, men også børn og man skal kunne takle deres pårørende også. Altså noget helt andet end at passe gammel, som er mæt af dage. Dermed ikke sagt at du ikke kan, bare at det er noget helt andet

• #10   2. apr 2010 Platugler - nu er der også andre end gamle mennesker der er mæt af dage, i hjemmeplejen.

• #11   2. apr 2010 camilla. det er ikke mange ... har mødt en enkelt som have ALS.. men det er stadig noget andet.. på pjelehjem er det folk der er i et længere forløb og dermed ved hvad der er i vente. på sygehuset kan det være pludseligt opstået traume og der er børn. Det er noget helt andet

• #13   2. apr 2010 Heller ikke de paniske pårørende.
    Siger ikke at du ikke dur til jobbet, bare at du skal gøre dig nogle tanker, for det meget, meget anderledes

• #14   2. apr 2010 Ja, siger heller ikke at det er det samme, overhovedet. Men nu har vi mange forskellige personer, der hvor jeg kører i hjemmeplejen og der er mange, der ikke er gamle og mætte af dage. Men kan være, at jeg bare har været så "heldig" at komme ud at køre et sted, hvor der sker lidt.

• #15   2. apr 2010 Det er nu heller ikke mig, der skal have den uddannelse. Har slet ikke fysik til det. Ville bare høre.

• #16   2. apr 2010 Det er stadig ikke det samme, hjemmeplejen kommer ud til folk der er i et forløb og kan være i eget hjem. Altså ikke i intensiv behandling.
    Selv er jeg hos respirartorbruger i eget hjem og selv om det lyder slemt at ligge irespirartor, så er det stille og roligt og ikke noget der er menneskelig hårdt - men at håndtere døde og døende børn, unge mennesker, friske voksne osv og deres pårørende,,,, det er menneskeligt hårdt.
    Portøren kan også blive brugt til at give hjertemassage....

• #19   2. apr 2010 • •MeToMiCa• • - gider du høre ham, om lønnen da han var portøraspirant? smiley

• #20   2. apr 2010 Det er blevet svære og svære at blive portør, da de ikke bruger dem så meget som før. Der bliver mere og mere brugt serviceassistenter til at køre rundt med patienter osv.

Jeg arbejder selv som social og sundhedsassistent på et sygehus. Og nej SSH til portør kan ikke sammenlignes.

• #21   2. apr 2010 Har heller ikk sagt det kan sammenlignes.

• #22   2. apr 2010 altså en social og sundhedshjælper kan godt arbejde andre steder end bare i hjemmeplejen.... sys da helt sikkert du skal ansøge hvis du kunne tænke dig det, hvs ikke det er noget kan man jo hoppe fra igen... sys det er fedt du har mod på, og nok kan der være grimme situationer, men det kan der bestemt også i hjemmeplejen eller bare generelt som social og sundhedshjælper, men en portør laver bestemt meget andet end bare at kører rundt med døde mennesker, og sys da helt klart det er en fordel at du er sosu hjælper først, så du har viden om mennesker end en der ingen kednskab tgil det sundhedsfaglige har.... held og lykke:)

• #23   2. apr 2010 smiley

• #24   2. apr 2010 Aviaja: selvfølgelgi kan de det... men ikke på sygehuset og det er nu engang der en portor arbejder

• #25   2. apr 2010 det kan da godt være de ikke kan arbejde på et sygehus, men hvis jeg vil tage en uddanelse som pilot eller jægersoldat eller bare noget helt andet end sygeplejersken som jeg er i gang med n u, så er der da ingen der skal fortælle mig at jeg ikke skal... undskyld.. men sys bare stemningen er en smule negativ i dette forum, hvis opretteren af dette forum vil uddanne sig til portør så ønsk da held og lykke, i stedet for at forklare at det fakltisk næsten er umuligt og at man ikke bare kan regne med at gå fra sosuhjælper til portør, det er da op til personen selv at finde ud af???? jeg ville blive ked af det hvis folk fortalte mig at det var umuligt at opnå mine ønsker, ville i ikke???

• #26   2. apr 2010 Aviaja: så synes jeg bestemt at du skulle tage og læse det vi skriver igen - der er ingen der er negative, men tvæt imod så prøve vi at belyse emnet, så valgte kan tæffes på de rigtige grundlag. Vi skriver netop at vi ikke siger at jobbet ikke er noget for hende, for de ved vi da intet om - MEN at tror at det har ret meget til fælles med social og sundhedshjælper, så går man altså ind i det på de helt forkerte forudsætninger og der kan personen da ikke være tjent med.

Kommentér på:
Udd. som portør

Annonce