{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
545 visninger | Oprettet:

Yes hvor det går. {{forumTopicSubject}}

Jeg skrev tidligere herinde om råd til om en kasteration ville hjælpe på Chester.
Han var begyndt at reagere meget voldsomt overfor andre hunde når vi var ude og gå.
Vi gik altid med begge hunde på en gang.
Malou er desværre blevet overfaldet 7 gange i hendes liv, så hun er "bange" for andre hunde, og reagerer ved at gø, rejse børster og se meget farlig ud. Fordi hun self går i forsvar.
Vi træner og træner. Men hun er ikke sådan lige at rette op på. (der er intet at mærke når hun er hjemme, eller sammen med hunde hun kender)

Chester lærte jo desværre hendes adfærd til sidst.
Men blev anbefalet herinde at gå med dem hver for sig.
Og så snakkede jeg med dr. dyr om det.

Det har vi så gjort. Og det går bare rigtig godt smiley
Chester er en helt anden hund når han er ude. han hilser igen med logrende hale, og er en piveskid hvis han får skæld ud af de andre hunde.
Altså.. Han er blevet gamle lalleglade Chester der elsker alle.

Malou er også mere afslappet, fordi hun self ikke skal beskytte ham længere. Og der nu er fokus på hende i alle situationer, så hun får vores "støtte"

Eneste problem er, at Chester hyler helt vildt når vi går uden ham. (optager ham hver gang)
Nogle råd til det?
Han er der hvor han plejer. (køkkenet)
Og har kiks osv. Men han rør det slet ikke. På trods af at han er labrador med stort L.

Tak for hjælpen indtil videre smiley
Og undskyld den lange roman. Ville bare sige at der endelig var noget der var lykkes for mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yes hvor det går.
  • #1   27. apr 2010 Dejligt at det går fremad på gåturene. Jeg havde selv samme problem ( Isis er blevet overfaldet 4 gange ) så jeg går også med dem hver for sig, hvilket har lettet alting meget.
    Mht at Chester hyler når I går fra ham, så kunne det måske være en ide at sætte din tæve i bilen ( hvis I har en ) og så træne " alene hjemme" med Chester, hvor han kun er alene i et par minutter.
    Hvis han lader godbidderne være når du ikke er hjemme, så prøv med noget der er mere lækkert ( små stykker pølser, frossent leverposteg i et marvben el ). Evt kunne du lave en optagelse af din egen stemme og så sætte afspilleren igang når du går med din anden hund.


  • #2   27. apr 2010 Hvor er det godt at høre at det går så godt med at gå med dem hver for sig... Det er jo bare super...
    Jeg vil sige som Lea, at du skulle lave noget alene-hjemme træning med Chester. Han har jo altid været sammen med Malou når I gik fra dem, så han har jo slet ikke lært at være alene hjemme. Så start fra bunden med den træning, så skal han nok hurtigt lære det tror jeg...


  • #3   27. apr 2010 Ja det er bae super lækkert.
    "problemet" med Chester er at han generelt hyler utrolig meget. Det gør han hver gang han ikke ved hvad han skal, eller hvis han keder sig, eller ikke lige får opmærksomhed.
    Har været hos dr. dyr. Og de mener ikke han har ondt nogen steder. tror jeg bestemt heller ikke selv.
    Så ved egentlig ikke om han gør det når Malou også er hjemme.

    De er ikke i samme rum når de er alene. Der er et børnegitter i mellem dem.
    Men må prøve mig frem smiley


  • #4   27. apr 2010 her er nogle gode tricks
    http://www.hundeejerskolen.dk/alenehjemme.html


  • #5   27. apr 2010 Ja DAP kan måske være en løsning... Hvis det er fordi han er nervøs for at være alene hjemme...
    Det er da værd at prøve... Jeg tror ikke nødvendigvis det er fordi han keder sig når han er alene hjemme, hvis han har tyggeben m.m.... Så det er nok fordi han er lidt usikker ved situationen...


  • #6   27. apr 2010 Jeg har en DAP. den til stikkontakten. Men den har ingen effekt på nogle af hundene, overhovedet ikke.

  • #7   27. apr 2010 Tak for linket Tina F smiley

Kommentér på:
Yes hvor det går.

Annonce