{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Dilemma - kanin eller ej ?! {{forumTopicSubject}}

Hej alle -

Vi har taget en kanin i pleje indtil vi finder den et dejligt hjem, ( overvejer dog selv at beholde den nu ) smiley Vi har lige fået den hjem i lørdags eftermiddag og den var meget stresset - den har boet i et kattetransportbur i 6mdr inde i et skur hvor der ingen lys eller noget er - den er ikke blevet snakket med ret meget ! Jeg ved ikke hvornår den sidst havde fået mad fordi det kunne hun ikke lige huske..

Nu har vi så fundet et hjem til den - den vil få det godt da det er hos hende der bestyrer kattensværn i sønderborg der ville tage den ! Hun har i forvejen 2 kaniner der bor i en voliere udendøres hvor de også har et hus at gå ind i ! Nu tænker jeg bare - HVOR vil den få det bedst ?
Hos os hvor den står i stuen i et bur den ikke kan udfolde sig med at hoppe rundt osv. den vil komme ud på de dage der er fint vejr i en løbegård! Vi vil selvfølgelig snakke med den flere gange dagligt samt den nusser med vores katte!

Eller vil den få det bedst hvor den er udenfor altid og har en stor løbegård samt hus hvor der er 2 andre kaniner - som den selvfølgelig vil blive holdt fra med et net - men de kan da se og lugte til hinanden! Den vil muligvis også blive snakket med - nok ikke så ofte som her - men der har den da god plads ?

Håber meget på svar smiley For er virkelig i syv sind - aner ikke om vi skal beholde hende eller ej!

Og vil det bedste for hende - er kaniner ligeglad med hvor de bor egentlig ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dilemma - kanin eller ej ?!
  • #1   3. maj 2010 Jeg er imod at man holder kaniner i bur indenfor, så for mig er det nemt at svare her. Jeg synes den skal over hvor den kan få plads til at hoppe rundt udenfor.

• #2   3. maj 2010 Må ærligt sige - Selvom det lyder som om hun også kunne få et rigtig skønt liv hos dig med massere af kærlighed - Så er kaniner jo bedst i flok, eller ligesom heste - de skal kunne mærke at der er andre omkring dem smiley
    Ikke at det er en nødvendighed hver gang - Men tænker bare at lige præcist med hendes ret hårde oplevelse er det måske bedst at hun kommer ud og får de bedst mulige chancer for at blive en glad kanin smiley

Men vil dog sige at kan godt forstå det er svært for du/i (og katte) lyder som om i tager jer rigtig godt af den smiley smiley

• #3   3. maj 2010 Nu er kaniner jo ikke et flokdyr og kan sagtens leve et godt liv, uden andre kaniner, hvis den får masser af opmærksomhed af sine mennesker. Begge dele lyder i mine øre godt for kaninen, men det er et svært valg.

Ps. Det er så sjovt med katte og kaniner. Vores kaniner plejede at løbe efter kattene. Læste engang at deres sprog minder meget om hinanden.

• #4   3. maj 2010 Frem for et liv i et lille bur i en stue tror jeg kaninen helst vil bo hvor den kan bevæge sig rundt.

• #5   3. maj 2010 M&S - hehe - de er også super gode venner - er virkelig glad for jeres svar - for har simpelthen grædt så meget igår og har en klump i maven da jeg ikke aner hvad jeg skal gøre ! ( går meget op i dyrene har det godt - og er sikker på jeg er den eneste der er "god" nok til at passe dem smiley ).

Jeg er bare så meget imod kaniner der står i et bur udenfor i et hjørne og bliver glemt ! Og har læst noget med at kaniner ikke er et flokdyr - men de kan rent faktisk finde på at slå hinanden ihjel fordi de er kolonidyr ( hæng mig ikke på på navnet).

Men vil i også mene den har det bedst hvis hun nu ikke bliver snakket så meget med ? Ved at Solvej er rigtig god ved sine dyr - men de kommer jo ikke til at være inde i hjemmet hos dem ?

• #6   3. maj 2010 Brug hjernen - det er også det jeg tænker - men her vil den jo komme ud i en løbegård når vejret er til det ?! Men det er det jo selvfølgelig ikke hele vinteren - vi har en okay stor have så det ville ikke være et problem ?

Hmmmm - svær beslutning - havde ellers sat mig op på ikke at skulle have flere dyr !

Vil kaninen ikke føle sig svigtet ?

• #7   3. maj 2010 En kanin tilbringer rigtig meget tid i sin hule under jorden når den er i naturen, så derfor kan man også sagtens have indekaniner. Buret skal bare være stort nok til at den kan ligge helt udstrakt. Vores kaniner var indekaniner, de havde hver deres dobbeltetagebur. De kom på gulvet hver dag i en løbegård vi satte op i stuen, og kom på græs om sommeren når vejret var til det. Man siger at burkaniner lever mellem 3-6 år, men vores blev altså næsten 9 år, så de må ha' haft det fint som burkaniner. Når det så er sagt, så kan jeg godt forstå dit delemma, men det lyder som om en vil få det helt fint hos jer :o)

• #10   3. maj 2010 Det er rigtigt med kolonidyr. Og ja de kan finde på at skade hinanden meget voldsomt og også slå hinanden i hjel. Jeg tror den ville få det godt begge steder, bare på 2 forskellige måder.

• #11   3. maj 2010 Puha - jeg er stadig meget i tvivl - den har ikke været vand til menneske kontakt - men den er noget så tam ! Når jeg åbner buret ligger den sit hovede ned på den dims der og så sidder jeg og nusser den og den nyder det ! Den kan sagtens ligge udstrakt i buret ! Hvilket den også gør smiley Tror Daniel må tage afgørelsen - vil bare ikke ødelægge dens liv når den nu har haft det så svært !

• #12   3. maj 2010 Sandie- Jeg tror ike du ødelægger dens liv forde du vælger at beholde den. Mange burkaniner lever et hyggeligt, sjovt, rart og langt liv. Det der er vigtigt er at du gør op med dig selv om du er klar til tage en kainin til dig (tids mæssigt). For det kræver mere end man lige tror. Jeg håber virkelig i finder ud af det :o)

• #13   3. maj 2010 Michelle - tusind tak - ja håber jeg skam også ! Skal nok give en opdatering herinde smiley

• #14   3. maj 2010 Sandie-Det ville være super med en opdate :o)

• #15   3. maj 2010 Mange kaniner lever jo i små bure og det kan denne jo også. Så vil du gerne beholde den så gør dog det.
    Giv den kontakt dagligt og lad den komme ud om sommeren. Så er det skam fint nok.

• #16   3. maj 2010 Brug hjernen - det er skam ikke fordi jeg vil beholde hende - jeg vil som sagt sørge for hun får det hjem hun fortjener - hun er så kærlig og stille og rolig ! Jeg ved hun vil have det bedre med mere plads men er nervøs for om hun får den kontakt og kærlighed hun tydeligvis mangler ! Ved denne tråd måske virker absurd for nogen - men for mig er et dyr et dyr om det var en hund - elefant eller rotte smiley Vil jo bare HENDES det bedste og ikke mit smiley

• #17   3. maj 2010 Du kan jo give den noget den ikke får det andet sted, nemlig kontakt. Den lyder som en kælen kanin der vil sætte pris på det. Den anden løsning er en mere naturlig liv for kaninen.
    Så det er egentlig svært og sige andet en gøre hvad du har mest lyst til.
    Derudover er det faktisk muligt og gøre en kanin renlig, så den kunne komme ud af buret en gang imellen. Og få sig rørt.
    Hvordan den bliver renlig ved jeg dog ikke , men snak med kaninfolk om det.

• #18   3. maj 2010 Brug hjernen - tusind tak for svar smiley

Har haft kanin for nogle år tilbage så er helt grøn på det område her smiley Vil snakke med manden i aften - og han må tage den endelig beslutning - for som jeg kan hører vil begge muligheder være lige gode bare på hver deres måde smiley

Kommentér på:
Dilemma - kanin eller ej ?!

Annonce