{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Skolestil om køer, "Norsk" ;o) Ggg. {{forumTopicSubject}}

Historien om Kua

Kua er et husdyr... Men den kommer også utenfor huset. Og den lever ofte på landet, men den kommer også inn til byen, men bare når den skal dø.
Men det bestemmer den ikke selv.

Kua har syv sider.. Den øverste siden - Den nederste siden - Den forreste siden - De bakerste siden - Den ene siden - Den andre siden
- Og den innvendige siden.

På den fremste siden sitter hodet... Og det er fordi hornene skal ha noe å sitte fast på. Hornene er av horn og de er bare til pynt. De kan ikke bevege seg, men det kan ørene. De sitter ved siden av hornene. Kua har to hull foran i hodet. De kalles ku-øyer. Kuas munn kalles mule. Det er nok fordi den sier muuhh.

På den bakerste siden sitter halen... Den bruker den til å jage vekk fluer med, så de ikke faller ned i melka og drukner.

På den øverste siden - Og den ene siden - Og den andre siden, er det kun hår... Det heter ku-hår og har alltid samme farge som kua.
Fargen til kua heter kulør.

Den nederste siden er den viktigste for der henger melka. Og når budeia åpner kranene så renner melka ut. Når det tordner så blir melka sur....
men hvordan den blir det har jeg ikke lært meg ennå. Kua har fire ben....
De heter ku-ben. De kan også brukes til å trekke ut spiker med. Kua spiser ikke så mye, men når den gjør det spiser den alltid to ganger. De fete kuene lager helmelk. Når kua har dårlig mage lager den ost. I osten er det hull. Men hvordan den lager hullene har jeg heller ikke lært ennå.

Kua har god luktesans..Vi kan lukte den på lang avstand. Kuas valper heter kalver. Kalvens far heter okse, og det gjør kuas mann også. Oksen lager ikke melk og er derfor ikke et pattedyr.

Den som kommer og henter kua når den blir gammel heter ku-fanger.
Den sitter ofte foran på biler. Så blir kua slaktet, man heller melka på pappkartonger som vi kan kjøpe på butikken. Kuas fire ben blir sendt til snekkeren. Det kalles gjenbruk.

Som man kan se er kua et nyttig dyr. Og derfor liker jeg kua veldig godt.

Lærerens kommentar: Jeg har aldri lest noe lignende!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skolestil om køer, "Norsk" ;o) Ggg.
  • #1   3. maj 2010 a -- hahahahahahahah

børn er bare det mest geniale til at fortolke sproget..

• #2   3. maj 2010 syntes denne er genial - koens hår hedder kohår og har altid samme farve som koen (det var sku da heldigt nok) - koens farve hedder KOlør

• #3   3. maj 2010 LOL!!!!! Helt suveræn logik! - griner stadig.........

• #4   3. maj 2010 Kæft et klogt barn smiley Griner stadig....

• #5   3. maj 2010 Haha ;D synes den her er genial :

Den som kommer og henter kua når den blir gammel heter ku-fanger.
    Den sitter ofte foran på biler. Så blir kua slaktet, man heller melka på pappkartonger som vi kan kjøpe på butikken. Kuas fire ben blir sendt til snekkeren. Det kalles gjenbruk.

• #6   3. maj 2010 Jeg syntes også at denne stil var lidt ud over det sædvanlige, Sikke nogle grin man må få som skolelærer ind imellem..Jeg har stadig ondt i maven af grin fra jeg læste den 1ste gang. ;o)

• #7   3. maj 2010 Hi hi ja, den er god:-)
    Den findes også på dansk, med forhistorien om at en dreng skulle skrive om noget, han havde oplevet i sommerferien:

Koen

Koen er et husdyr... Men den kommer også uden for huset, og den lever navnlig på landet. Men den kommer også til byen, men kun når den skal dø..., men det bestemmer den ikke selv, hvornår det skal ske.

Koen har syv sider... den øverste side- den nederste side- den forreste side- den bagerste side- den ene side- den anden side- og den indvendige side. På den forreste side sidder hovedet, og det har den for at hornene kan have noget at sidde fast på. Hornene et et horn, og er kun til pynt, de kan ikke bevæge sig, men det kan ørene, de sidder lig ved siden af hornene.''Koen ser ud af to huller foran i hovedet, de hedder Ko - øjer. Koens mund kaldes en Mule, det er nok fordi den siger MUUHHH!!

På den bagerste side sidder halen... Den bruger den til at jage fluerne væk med, så de ikke falder ned i mælken, og drukner.

På den øverste side- og på den ene side- og på den anden side- er der kun hår.... de hedder Ko-hår og har altid samme farve som koen...

Den nederste side af koen, er den vigtigsteside for der hænger mælken, og når malkepigen lukker op for hanerne, så løber mælken ud. Når det tordner, så bliver mælken sur... Men hvordan den bliver det, har jeg ikke lært endnu.

Koen har fire ben... De hedder Ko- ben, og kan bruges til at trække søm op med. Koen spiser ikke så meget, men når den gør det, spiser den det altid to gange...

De fede køer laver tykmælk, og når koen har dårlig mave, laver den ost. I osten er der huller....
    Men hvordan den laver hullerne, har jeg ikke lært endnu.

Koen har en god lugtesans.... man kan lugte den langt væk.
    Koens "hvalpe" hedder kalve. Kalvens far hedder okse, det gør koens mand - okse-.
    Oksen laver ikke mælk og er derfor ikke et pattedyr.

Den mest almindelige ko- sygdom hedder ko- lera og hvis det er en hunko, der har det, hedder det ko- lerine.

Manden der fanger køerne, hedder en ko- fanger.... Og når der er mer end otte køer sammen hedder det ko- loni...

Nogen køer graver sig ned i jorden...De hedder gravkøer og de lever mest i byerne.
    Kofangeren´s medhjælper hedder Ko- lega.
    Koen kan også lave Ko- kager, men dem har jeg ikke smagt endnu.

Når koen bliver gammel, dør den, og så bliver den slagtet, så hælder man mælken på papkartoner, som man så kan købe hos købmanden. Koens fire ben bliver sendt til en snedker, som så bruger dem til en Ko- mode...... og den har som regel samme farve som koen.

Så man kan se, at koen er et nyttigt dyr, og derfor holder jeg meget af koen....

Kommentér på:
Skolestil om køer, "Norsk" ;o) Ggg.

Annonce