{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

Venskab {{forumTopicSubject}}

Hmm, ved ikke lige hvordan jeg skal starte det her indlæg.. men sagen er den at mig og min bedste veninde nu ikke har snakket samm i snart i uge!

Det hele begyndte for laang tid siden med at hun var hendes kæreste utro. jeg sagde at jeg ikke gad blandes ind i det og at hun fandme skulle opføre sig ordenligt når vi var i byen samm... Det blev så værre.. I sidste uge kontakter hendes fyr mig for at spørge om hvad hun render og laver, jeg skriver bare at jeg ikke gider deltage i deres drama og at de må DE finde ud af!
Hun skriver så meget manipulerende at hvis jeg vil hjælpe min bedste veninde en sidste gang og at hun aldrig vil be mig om noget igen osv! Jeg svarede ikke, og nu har vi ikke snakket sammen siden!

Jeg vil ikke lyde som en der spiller kostbar. Jeg holder SÅ meget af hende, men ville ønske hun kunne åbne sine øjne lidt. Det er faktisk lidt ligesom et forhold hvor man føler sig underdanig i forhold til den anden.
Eks. Hun regner en lørdag morgen kl.10 og vækker mig. Hun vil så have at 10.30-11.00 skal jeg være færdig, sådan at hun kan hente mig!! Hmm... det kan ikke lade sig gøre. jeg skal altså lige op, have morgenmad og ud med hunden. Hendes reaktion på dette, hun smider røret på??

Er det MIG der er forkert på den her eller hvad??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Venskab
  • #1   4. maj 2010 Ringer*

• #2   4. maj 2010 sorry, men hun lyder altså ikke som den mest betænksomme veninde der respekterer DINE grænser.

Og ved du hvad, når du har meldt ud at du ikke vil være med til eller være indbladet i hendes kærestehalløj - så skal hun respektere det - længere er den bare ikke.

Jeg må indrømme at jeg havde ladet hende sejle sin egen sø, indtil hun så lyset.

• #3   4. maj 2010 Udenfor pædagoisk rækkevidde: Jaa, jeg er os lidt træt af det! Hun blir sur hvis jeg en dag bare har lyst til at være alene. Og det har INTET med hende at gøre, det er bare sådan som jeg er! Det har hvert fald været hårdt det sidste stykke tid! og det er lidt som om at man KUN kan bruges hvis hun har brug for noget:-( men for fanden, holder jo af den tossede tøs:-(

• #4   4. maj 2010 Hvad med at fortælle hende hvordan du har det? Og så må det briste eller bære.

• #5   4. maj 2010 For mig er det rimeligt sort/hvidt. Der er stort set ikke noget, jeg ikke vil gøre for mine venner, men grænsen går helt klart ved at lyve for deres skyld. Man må tage konsekvenserne af sine handlinger, og ikke forvente at man kan skjule dem, ved at få andre til at dække over det. Så lige netop der, ville kæden være hoppet af for mit vedkommende.

• #6   4. maj 2010 M&S: Sidst jeg gjorde det blev hun sur!!

Karina: jeg magter det heller ikke mere..

• #7   4. maj 2010 Kors i hytten - Hun lyder fuldstændig som en veninde jeg HAR HAFT!
    Det var en veninde der var mig meget nær i et par år, og jeg gik langt for venskabet - Men jeg har bare aldrig været én der bare går med på bølgen og lader andre bestemme hvad jeg skal og ikke skal.
    - Så jeg fik tit sagt min ærlige mening, hvilket resulterede i store skænderier hvor hun lavede en stor scene og ville have sin vilje.. DÉT orkede jeg ikke til sidst, så jeg boykottede hende og tænkte ''Vor herre bevars, så hellere være fri end dét show konstant'' :')
    - Den dag i dag mangler jeg hende slet ikke i mit liv, for jeg har nogle veninder der forstår mine grænser og respektere mig for den jeg er - Og ikke mindst omvendt!
    - Men, det kan jo godt være svært hvis det er ens BEDSTE veninde, og der ikke er andre der er ligeså tætte (men husk på, de kan findes).
    Vil stadig mene at du ikke skal finde dig i det, synes det er manipulerende og overdrevet. At hun skal bestemme slagets gang, hun vil have dig til at lyve for hendes kæreste og generelt vil kontrolere dig, synes jeg IKKE er iorden i et venskab.
    - Synes du skal frem fra busken og én gang for alle tale med store ord og fortælle hende hvad pokker DU føler, for ellers smuldre jeres venskab!
    Blot min mening : )

• #8   4. maj 2010 jamen så er den jo egentligt ret klokkeklar, ik...
    Den der giver mest i det her venskab er vel så egentligt dig, mens hun på flere punkter udnytter venskabet til sin egen fordel - og så endda bliver tøsefornærmet hvis du prøver at slå bremsen i.

Nej, sådan en 'ven' er ikke nogen ven - og du har jo med garanti strukket den længe fordi du holder af hende.

Et eller andet sted må du jo slå grænsen og sige hertil og ikke længere, og gøre det klart at kan hun ikke respektere det, så er det bare ærgerligt for hende - for sådan er det altså. Så kan hun gerne blive lige så poptøzefornærmet hun vil - men det er hende der er gal på den.
    Og ser vi på regnestykket, så er det ikke dig som mister mest her. Så lad hende fise ind i et hjørne og skabe sig tosset - og så kan du gide hende igen når hun kan opføre sig som en VEN, for indtil hun kan det, så synes jeg ikke du skal give hende den titel - hun har ikke fortjent det.

Jeg har selv måtte slå i bordet overfor en såkaldt ven, som egentligt var en udnytter. Vedkommende kan nok stadig den dag idag ikke se at hun gjorde noget forkert, og vi er ikke på talefod andet end et hej i forbifarten (og kun hvis hun siger noget først). Jeg gider ikke bruge krudt på folk som ikke er villige til at give noget igen, så er de ikke venner, men er i samme kategori som folk jeg overhovedet ikke kender.
    Jeg har heller ik mistet en ven - jeg har fået min rygrad og selvrespekt overfor at jeg ikke vil behandles sådan.

• #9   4. maj 2010 Men hvis hun bare bliver sur og ikke forstår at hvordan du har det eller hvor dine grænser går, så er hun måske ikke værd at være veninde med.

• #10   4. maj 2010 Synes du skulle skrive et brev til hende og fortælle hvordan du oplever det. På den måde har du tid til at formulere dig, så der ikke er noget der kommer forkert ud, ligeledes kan du også "få sagt" det hele, uden at blive afbrudt eller "røret bliver smækket på".

Efter min mening er det heller ikke dit job, at lyve for hende. Men hun er sikkert desperart og kæmper med næb og klør, for at finde det "nemmeste" smuthul ud af hendes problem. Selvom utroskab er en grim ting, gør det ikke en til et dårligt menneske. Der er altid en grund til at men gør som man gør. Så hvis du stadig gerne vil have hende til veninde, synes jeg at du skal være der for hende, men læg klart ud at hun er nødt til tage konsekvensen af hendes ugerning og at du ikke vil lyve for hende. Det vil hun sikkert også takke dig for en dag, medmindre hun er helt "skrald" og ikke vil/kan indse at det ikke er ens venindes job at "rede" en ud af den slags problemer.

• #11   4. maj 2010 Ja I har jo ret:-( det er bare SVÆRT:-(

• #12   4. maj 2010 laila: Jeg gider bare helt ærligt ikke høre på det mere! Det har jeg gjort i snart 1år... Og hun kommer bare ikke videre:-(

• #13   4. maj 2010 Jamen så er det jo afgjort:)

• #14   4. maj 2010 Tjaaa...

• #15   4. maj 2010 At du ka snakke sådan om mig i åbent forum er bare ik okay =D

Ej jeg havde skrottet hende.. Har lige skrottet en veninde fordi hun var træt af mine status'er og brokkede sig tilmed at man skrev mange status og ik havde tid til hende.. Jamen der røg du lige i svinget da du skjulte alt for mig på din fb SAMT at jeg ved hun kun snager i folks liv.. Jo dårligere det går for folk jo bedre venner vil hun være med dem for så er der sladder.. No fucking way.. Jeg er fint tilfreds med det..

• #16   4. maj 2010 Årh bette ven da:-) du ved jo godt at jeg kun tænker på MIG SELV:o)

• #17   4. maj 2010 haha lige præcis =D

• #18   4. maj 2010 You loove me:o)

• #19   4. maj 2010 hell yeah =)

Kommentér på:
Venskab

Annonce