{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

Nedslidt ryg vs. arbejde {{forumTopicSubject}}

Hej søde hundeejere.

Jeg har en rigtig god ven, som gennem flere år har døjet med smerter i ryggen - især i lænden. Han har arbejdet som murerarbejdsmand siden han var ca 18 år (han er idag 30 år). Han har af sin læge fået konstateret nedslidt ryg. Senere idag, skal han op til kommunen, som vil vurdere hvorvidt han er berettiget til sygedagpenge og om hvordan de skal hjælpe ham ud på arbejdsmarkedet igen. Hans sagsbehandler siger, at han idag skal komme med en "fremtidsplan" der indeholder hvad han vil arbejde med.
Her har jeg brug for jeres hjælp. Han har ingen idé om, hvad hans muligheder er. Han er ikke boglig og har ingen uddannelse (andet end en folkeskoleeksamen). Han kan ikke tåle tunge løft og stillesiddende arbejde...
Jeg har virkelig ingen idéer... Det nye job, må gerne betyde at han skal under uddannelse først, men det må ikke være sværre end en studentereksamen, for det vil han ikke kunne (rent bogligt).
Håber i derude har nogle gode forslag til, hvad han kan blive, uden at forværre sin situation.

Tak smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nedslidt ryg vs. arbejde
  • #1   6. maj 2010 Butik er mit bud. Lidt skole og for det meste ikk tunge løft.

• #4   6. maj 2010 Jeg synes du skal foreslå ham at han også får en snak med kommunen om en §56 aftale. Det er en aftale som indgåes mellem arbejdsgiver og den ansatte, og gør at er medarbejderen syg pga. det som står i aftalen, så får arbejdsgiveren refusion fra din vens første sygedag.
    Dette kan jo være en mulighed, hvis han i fremtiden ikke kan undgå et arbejde hvor det er lidt fysisk krævende. Det kan jo være at han vil have svært ved at slippe det fag han er i smiley
    Pøj pøj med ham!

• #5   6. maj 2010 Det er rigtig svært - der er SÅ mange ting, der slider rygge i stykker. Blandt andet kan jeg se at der foreslås buschauffør, som ellers er et fag, der masseproducerer diskusprolapser :o(

Kvindefagene... hmm... også fysisk hårde specielt hvis man har en dårlig ryg i forvejen. Maler, rengøring, vinduespudser - det samme, dur ikke med dårlig ryg..

Der er mange ting, som vi med ødelagte rygge i kan holde til, så derfor må man tænke kreativt. Ryggen bliver brugt til rigtig meget, og man skal finde den balance i arbejdet, hvor man får lov til at gå, stå og sidde i lige mål eller ihvertfald hele tiden have muligheden for at vælge.

Synes Daisies forslag om konsulentvirksomhed er rigtig god, det er dog svært at komme til sådan noget. Underviser på en fagskole. En læreruddannelse eller en pædagoguddannelse kan måske være en løsning, hvis han kan få jobs inden for områder, hvor der ikke er små børn eller ældre.

Der er mange muligheder og kunsten er at mærke efter, hvad kroppen kan holde til.
    I kan eventuelt smutte en tur herind for inspiration: http://www.hvadkanjegblive.dk/

• #6   6. maj 2010 Noget hvor han kan bevæge sig rundt uden løft og vrid...
    P- vagt
    Misbrugskonsulent

Kommentér på:
Nedslidt ryg vs. arbejde

Annonce