1.141 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Løb efter meniskskade? Løb efter meniskskade?

Jeg fik for nogle uger siden en mindre meniskskade, lægen snakkede om at jeg havde fået klemt den på en eller anden måde.
Fik af vide at mit knæ skulle hele sig selv, og at jeg ikke måtte løbe, gå på ujævnt underlag osv.

Men jeg kan ikke helt huske hvor længe det er jeg ikke må løbe? Min knæ er gået i orden igen, har ikke rigtigt nogle smertet osv, så tror i kloge mennesker herinde at jeg mon godt må begynde at løbe en smule igen?

Har en hest som jeg skal fremvise til dyreskue om en lille måned, og vil rigtigt gerne i gang med at træne med ham så hurtigt som muligt :O)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løb efter meniskskade?
  • #1   17. maj 2010 Jeg ville nok ringe og spørge hos lægen, de må have styr på det smiley

• #2   17. maj 2010 Lyt til din krop! Hvis det gør ondt når du prøver at løbe ville jeg nok vente lidt endnu, hvis det var mig. Sidder desværre selv her med et ødelagt knæ (skete for næsten 14 dage siden), jeg ved dog ikke rigtigt hvad der skal ske endnu - Skal på ortopædisk ambulatorie imorgen.
    Savner de lange gåture med hunden og de ca. 3 gange løb i ugen :o( Nu sidder jeg bare og sumper i sofaen :o(
    God bedring!

• #3   17. maj 2010 Som fysioterapeutstuderende synes jeg det lyder meget dumt at starte med at løbe allerede. (Nu ved jeg ikke helt hvad "et par uger" dækker over og hvor slemt det har været).
    Jeg ville starte med at gå nogle ture, så længe du ikke oplever smerte.
    Samtidig ville jeg lave nogle knæøvelser for at styrke muskulaturen omkring knæet. På den måde kan muskulaturen støtte mere op og hjælpe med at hindre uheldige bevægelser. Først derefter ville jeg overveje at løbe + overveje hvilket underlag jeg løber på (hvor jævnt/ujævnt og hårdt/blødt det er).

Kommentér på:
Løb efter meniskskade?

Annonce