{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Er vi pylrede med vores dyr idag ??? {{forumTopicSubject}}

Min veninde skrev til mig i Lørdags
"Inger(katten) er syg, hun snorker og har varm snude. Har snakket med dyrlægen og han siger at er der ingen bedring så ring igen Mandag"
Var lige ved at falde ned af stolen......
Spurgte hende så igår om hun havde taget til dyrlægen Lørdag med den dobbelte takst, hvis dyrlægen havde sagt at hun skulle. Og det havde hun med det samme hvis det var, svarede hun...

Synes sgu at det tager lidt overhånd efterhånden.
Altså jeg ville ikke engang tage mine egne unger til lægen fordi at de snorkede og havde lidt feber. Der ville jeg da bare lige holde øje med dem og pleje dem.

Jeg kunne aldrig finde på at tage min hund til dyrlægen fordi at den f.eks har tyndskid i et par dage, er lidt sløj eller noget i den stil.
- Altså hvis den bare lå apatisk i et hjørne og så helt forkert ud, ville jeg da selvfølgelig.
Men fordi at hun nøs en enkelt gang, ville jeg ikke fare afsted kl bæ om natten...

Dyr kan jo også blive almindeligt syge, uden at kradse af på minuttet...
Er det mig der er hård eller er vores dyr bare lige pludselig blevet totalt skrøbelige ?

(Min veninde ved godt at jeg synes at hun er skør og vi grinede bare lidt af vores forskellige holdninger - Katten overlevede den frygtindgydende snorken og varme snude og kom ikke til dyrlægen)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er vi pylrede med vores dyr idag ???
  • #1   17. maj 2010 Fuldstændig enig!!!!

• #3   17. maj 2010 Vil sige det kommer an på dyret.

Hvis Fie har haft tyndskid i et par dage, så er det som regel nødvendigt med dyrlæge....desværre

Ved feber vil jeg også være meget opmærksom og nok lige vende den med dyrlægen over telefonen...

• #4   17. maj 2010 Jeg synes det er helt fint at kontakte dyrlægen hvis der er noget man er bekymret for..
    Hellere en gang for meget end en for lidt.
    Dyrlægen kan jo så ud fra en telefonsamtale vurdere om der er behov for at se dyret eller om det vil gå over af sig selv.

Personligt synes jeg det er værre ikke at gøre noget end at gøre for meget

• #5   17. maj 2010 Total enig :o)

• #6   17. maj 2010 Altså.... jeg er faktisk lidt pylret - jeg ved det godt. Men jeg er blevet bedre!
    Men jeg vil hellere afsted en gang for meget end 1 gang for lidt.

Men altså, hvis Fraya har dårlig mave, så ryger hun på hjemmelavet skånekost i et par dage, er der ingen bedring, ringer jeg og snakker med dyrlægen.

Fordi hun har en smule feber gør jeg heller ikke med mindre hun opfører sig meget anderledes end hun plejer. Jeg holder jeg øje og tager hendes temperatur.

Jeg har så også en hund der har været meget syg - og jeg har lært lidt om hvilke ting der er "småting" og hvornår jeg skal afsted.
    Er jeg i tvivl ringer jeg til dyrlægen - mener han vi skal komme, så gør jeg, uanset tidspunkt eller dag.

Vi er i hvert fald mere obs. når vores dyr er syge i dag, end jeg mener vi var for 15 år tilbage.
    Dyr har fået status mere som familiemedlemmer end "bare husdyr".
    Jeg tror der er flere følelser med for mange.

• #8   17. maj 2010 Nej ik hos mig.. Der venter jeg altså også lige og ser tiden lidt an..
    Har en kat med dårlige nyrer der får skånekost og når jeg ka hører ham kaste op er jeg der self med det samme.. Men nu er der mad i hans opkast.. Faktisk så meget at jeg ka se at han forsluger sig så jeg er ik så nervøs mere.. Dog så jeg forleden at der var mavesyre med oppe selvom der var forslugen mad med.. Igen jeg vælger lige at give det et par dage og så bare holde ekstra øje med ham...

Den anden kat havde en "byld" og tænkte nå ja der ska da holdes øje men kattene har da nok været oppe at slås.. Hans tænder var så bare for lange så der sku slibes og han fik noget antibiotika.. Så nej jeg er ik pylret..

• #9   17. maj 2010 Indtil videre er der vist lige mange i begge lejre smiley

• #10   17. maj 2010 Enig med Tina

• #11   17. maj 2010 Tina -
    Du synes ikke at det er overkill at ville tage til dyrlægen fordi at katten snorker og har varm snude ?!
    (Skal lige siges at mine katte godt kan ha' varm snude uden at være syge)

• #13   17. maj 2010 Jeg er helt enig med Stine P. Det helt hen i vejret,, nogen pyllerhoveder. Jeg gik til hundetræning og der var en dame, hvis hund ik måtte lege med, for tænk hvis den slog sig, øhhh ja og, tænk hvis den skulle ha det sjovt en sjældent gang.

• #14   17. maj 2010 Kommer da meget an på om vi foreks snakker en lille hvalp med tyndskid i to da, kan være katastrofalt. Det nå jo være en vudering fra ejer til ejer.
    Ved også folk der for og spare lader en hund med brækket ben vente to dage til mandag.
    Sund fornuft, kommer man langt med. Men er man i tvivl så da hellere dyrlæge end ikke .

• #15   17. maj 2010 Stine : Hvis man har fornemmelsen af at " Der er altså noget galt", så ville jeg tage afsted.

Jeg har kontaktet en vagtdyrlæge en weekend, hvor dyrlægen mente det kunne vente til mandag..
    Jeg forlangte han tilså min hund hurtigst muligt.
    Det var pga komplikationer i en grimt traume sår... Hunden var syet, forbundet og på penicillin og smertestillende, men hold op hvor var hun dårlig.

Jeg tager ikke mine dyr til dyrlæge pga lidt snue eller en lille skramme, men jeg har også haft dyr i mange år og ved hvad der kan vente og hvad der ikke kan... Det skal man jo lige lære

• #17   17. maj 2010 Da Mario juleaften, lige pludselig drattede om, der tog vi altså til dyrlægen smiley Og da han skar poten op én weekend i sommers var det også dyrlæge, da han havde spist én piberense nisse var det også dyrlæge ... Mario nyser meget pga. den flade snude og øjenbetændelse pga. snuden, dette får han også tit kigget på, for at der ikke er sket negative ændringer i det smiley

Jeg er også meget pylret med Mario, men det er mere fordi at han ALTID roder sig ud i nået møg ;P Men men men, kører ikke til dyrlægen for det som jeg syntes er småting ...
    Men hellere én gang for meget, end én gang for lidt

• #18   17. maj 2010 Jeg synes egentlig ikke man kan sammenligne dyr og børn i den forbindelse. Vi har en forforståelse for børn og hvordan de har det, fordi vi selv er mennesker og kender til at være skidtmads.

Det gør vi ikke med vores dyr - deres sygdomsmønster er ganske anderledes, så det naturlige er IMO for os at reagere anderledes. Ihvertfald mener jeg det er en fejl, at have vores egen erfaring med sygdom som grundlag, når man vurdere om et dyr trænger til dyrlæge eller ej.

Når det så er sagt - ja, der er da nogle der smutter til dyrlægen for det mindste - ligesom der er mennesker der går til lægen for det mindste. Mennesker, der er lidt bekymrede eller bare ønsker en forklaring.

Fred være med det. Hellere det end at vente for længe ;o)

• #20   17. maj 2010 CH... Tja.. jeg ved hvor forfærdeligt det er at have blærebetændelse, så har jeg mistanke om at et af mine dyr har det, så kommer de ret hurtigt til en dyrlæge..
    Udelukkende ud fra mine egen erfaring med sygdommen

• #21   17. maj 2010 Tina, jeg finder det også mere naturligt, når det er den vej. At udelukke sygdom hos en hund alene fordi de symptomer den har ikke er alarmerende hos et menneske er det, der er faren, IMO.

Noget som banalt som forkølelse, eksempelvis, som de færreste går til lægen for, er oftest behandlingskrævende hos en hund.

• #22   17. maj 2010 Hatten af for din veninde, der vil betale hvad det koster, hvis hun tror der er noget galt med sin kat.

Synes alt for ofte jeg ser folk spørge herinde, og begrunde det med at det jo koster at tage til dyrlægen.

• #24   17. maj 2010 Det er jo ikke fordi at det skal lyde som om at jeg ALDRIG ville tage mine dyr til dyrlægen smiley

Faldt min hund pludselig om, skar poten op, sked blod, ikke ville støtte på et ben, bed hul i tungen eller noget i den stil - så ville jeg da til hver en tid tage den til dyrlægen.

Bare ikke for et nys.

• #25   17. maj 2010 Raceist -

Hun har sgu bare for mange penge smiley
    Jeg ville til gengæld aldrig spørge herinde om jeg skulle tage til dyrlægen med mit dyr !

Lajla -
    Det er da heller ikke at være pylret. Det er almindelig sund fornuft at man ikke lader sin lillebitte hvalp, blive lammetævet rundt af de "store drenge i klassen"
    Havde min hund ikke være sådan en bulldozer som hvalp, så havde hun heller ikke fået lov at lege med voldsomme hunde.
    Lige så meget for at hun ikke skulle få en dårlig oplevelse, som måske satte sig til noget traumehalløj.

• #26   17. maj 2010 Lajla, findes der hundeinfluenza? Det er ikke noget jeg før har hørt om, nemlig?

Stine P - at gå til dyrlægen for et nys ER måske nok også lidt spild af tid og penge ;o)

• #28   17. maj 2010 Woops - manglede en sætning - til Lajla - findes der hundeinfluenza, der ikke skal behandles?

• #29   17. maj 2010 Stine P - altså hvis din venindes kat normalt ikke snorker, og normalt ikke har kold snude, så VED hun jo der er nået galt ... Den enkelte dyreejer ved jo bedst hvordan deres dyr normalt opfører sig smiley så jeg syntes at at din veninde gør det godt ... Hun ved kattens normale "adfærd" er ændret og reagere på dette smiley

Thumbs up

• #30   17. maj 2010 Der er vel ingen der kan diktere, hvad ander skal eller ikke skal gå til dyrlægen med af småting..

Hvis man er bekymret, så er den rigtige løsning da dyrlægen, hvis man ikke har nogle hundekyndige at spørge hos... (og her mener jeg ikke HG ;o) )

• #31   17. maj 2010 Heidi -
    Jo men dagen efter var katten helt normal igen, hvilket jo indikerer at den ikke havde været ved at kradse af..

Men vi er også totalt forskellige..
    Stiller hendes kat sig ind foran hendes hoved når hun ser fjernsyn så sidder hun og venter på at katten fjerner sig (Hvilket kan tage lang tid)
    - Selv havde jeg bare skubbet dyret væk med det samme..

Derfor synes jeg måske også bare at det er endnu et irriterende pyllerting at ringe til lægen fordi at kræet snorket *G*

• #33   17. maj 2010 Men er hunde så mere skrøbelige end mennesket hvis vi ikke kan sammenligne ?

(Ved godt at man ikke kan sammenligne på den måde fordi at vi er anatomisk forskellige og alt det der)

• #34   17. maj 2010 Stine, ja det er de jo faktisk - specielt i forhold til infektionssygdomme.

Der, hvor det for mennesker er banale symptomer - eksempelvis influenzasymptomer, som Lajla bragte frem - så kan det for en hund være ganske alvorligt og ganske aldelels smitsomt - Kennelhoste..

• #35   17. maj 2010 Havde sørme aldrig troet at arten menneske var stærkere end arten hund/ulv ...

• #38   17. maj 2010 Stine, det tror jeg såmænd ikke at vi er. (Selvom domesticerede hunde måske nok ville have svært ved at leve godt og længe uden mennesker).

Vi er bare fuldstændig forskellige og er følsomme overfor forskellige bakterier, vira, og har forskellige arvelige sygdomme.

Lajla - Jeg forstår ikke dit svar... Hvad har det at gøre med at du "uheldigvis"?? har en dyrlæge, der kalder livmoderbetændelse for livmoderbetændelse (hvilket er den korrekte danske betegnelse for lidelsen).

• #39   17. maj 2010 Jeg er meget pylret ! Og har bla. lige haft ringet til dylle igår da Sofus lige har fået fjernet en talkirtel, og han har været så dygtig at klø i såret ! Så der er gået lidt betændelse i det ! Men stingene skal fjernes i dag så dylle og jeg aftale at vi holdt øje med ham så han ikke blev træt osv. da det kan ende med blodforgiftinig.. Så Sofus var med alle steder vi var igår skal ikke nyde noget !
    Men den smule betændelse der er og han alligevel skal til dyrlæge i dag - så var der mange der nok havde ventet den ene dag !

• #41   17. maj 2010 Ulla, hvem er I i denne forbindelse?

• #43   17. maj 2010 Jeg går til dyrlæge når jeg mener det er nødvendigt. Jeg har påtaget mig et ansvar for et væsen der ikke selv kan gå derhen.
    Så altså er det mit ansvar og få behandlet dyret.
    Jeg syntes egentlig det er dejligt at folk hellere går til dyrlæge en gang for meget end en for lidt.
    Stor ros til dem.
    Der er rigeligt af dyreejere der spare for meget på pengene til dyrlæge.

• #44   17. maj 2010 Brug hjernen - enig !

Ulla - ved børn ved man hvordan det er at have ondt i maven osv. Vi kender smerten på vores egen krop og de kan fortælle hvor det gør ondt - det kan et dyr altså ikke !

• #47   17. maj 2010 Nu kommer erfaring med tiden.Ja, vi gamle der har haft hund i mange år ved hvornår det er tid. Men jeg siger stadig hellere en gang for meget end en for lidt.

• #48   17. maj 2010 Nu er dyr jo altså gode til at skjule det når de har ondt, så skulle da mene at hvis de har ondt eller de ændre adfærd så burde man ta' til dyrlægen med det... Men må indrømme at hunde da også kan vride om ligesom vi kan og så ville jeg da se tiden lidt an.
    For et nys eller to ville jeg ikke ta' til dyrlægen ... men nu har jeg jo også en hund med lidt flad tryne så det er jo også meget normalt.

• #49   17. maj 2010 Devist enig/ uenig.
    Der er ofte for meget pyler men ejeren er den der kender sit dyr bedst og hvis han/hun vurderer det bedst at tage til dyrlæge så det jo fint. Hellere en gang for meget end en gang for lidt. Synes dog tit man lige skal se tiden an alt efter hvad symptomer dyret har. Nogen dyr er jo mere hårdføre end andre. Men vil sige din veninde var lidt for pylret en kat kan jo godt have tør snude uden at fejle noget

Kommentér på:
Er vi pylrede med vores dyr idag ???

Annonce