23. nov 2004 Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
Hudeksem..? Hudeksem..?
Jeg har en meget 'speciel' hud på hænderne og jeg har fundet to creme som kan trænge ind i huden mens alle de nogler tyve andre jeg har prøvet ligger sig som et lag på hunden og trænger ikke ind.....
Jeg vil høre om der er andre der har sådan en hud..?
nov 2007
Følger: 24 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 211 Svar: 641
Hvad er mærkerne på nogle af de cremer du har brugt?
Min erfaring er...
Locobase (den gule): er utrolig god og virkelig effektiv - men den fedter ekstremt meget, og hvis du skal bruge den på hænderne, så bliver alt det du rører ved fedtet ind - derfor er den rigtig god at bruge til natten!!
Essex creme: Dennes fedtprocent er ikke så høj (mener den er omkring 10-14%) og derfor er den på ingen måde fedtet i samme grad som locobasen.. MEN den er selvfølgelig heller ikke så effektiv. Den kan selvfølgelig bruges flere gange om dagen, alt efter behov..
Decubal: Jeg vil mene at Decubal er en blanding af Locobase og Essex - dens fedtprocent er højere end essex, men ikke så høj som locobase.. Den er god at bruge hvis du skal have en god fugtgivende creme, men som ikke fedter ret meget!
Et godt råd til dig, er at gå på apoteket, og så en masse prøver på en masse forskellige af førnævnte mærker (og andre self.) og så prøve dem af..
Jeg selv lider desværre af kronisk atopisk dermatitis (vedværende børneeksem), og har derfor prøvet virkelig mange cremer af.. Til dagligt bruger jeg Essex cremen (flere gange om dagen), og når min hud er rigtig tør (især om vinteren) bruger jeg gerne Locobasen til natten..
Grunden til jeg bruger Essex cremem og ikke Decubal, er kun fordi jeg får tilskud til Essex'en. Alle førnævnte cremer er jo desværre dyre i længden, og med den mængde jeg bruger + at jeg er studerende, har jeg været nødt til at bruge den creme jeg får tilskud til :o)
Håber dette kunne hjælpe dig :o)
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
nov 2007
jeg bruger aldrig andre fugtighedscremer end disse tre, og slet ikke matas de stribede eller lignende cremer, da min opfattelse er, at de udtørrer mere end de fugter :o)
nov 2007
Jeg har også hørt rigtig meget om Marselisborg cremen, men har faktisk aldrig prøvet den.. Jeg går jævntligt til kontrol på Marselisborg Hospital..
nov 2004
De Creme du nævner har jeg prøvet og de fedter blot rundt som var det olie.
Dem der trænger ind pt men ikke helt godt mere Kamilie creme fra Orø urtehave og A-Derma til hænderne. A-Derma der er til kroppen ligger sig osse som et olie lag på min hud og virker slet ikk.....
nov 2004
Tak for fiffet den må jeg google ; )
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 963
Min eksem på hænderne er det samme og sidder nøjagtigt det samme sted på begge hænder. Det er en meget kløende nærmest blæreplamage, når det er i udbrud, men det er heldigvis meget pænt lige pt, men det kan stadig ses, og når det er på det ypperste, er det rødt.
nov 2004
For det ville være så ærgeligt at købe en hvis den heller ikke virker....
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 963
Læste kun tråden om hudeksem, og det er så det jeg bruger til min eksem.
nov 2007
Line A: Uha - det med tilskud er noget indviklet noget..!!!! Det er noget med at - til nogle cremer - kun kan få tilskud hvis man er under 16 år, og hos andre cremer skal man bruge for x antal kroner før man kan søge om tilskud.. Og så er det sjældent at et tilskud gives, da det kun er i ekstreme tilfælde.. Jeg fik dette tilskud da jeg var 15 år gammel.. Mit eksem er et ekstremt tilfælde.. 99% af de børn, der får børneeksem slipper heldigvis for lidelsen i deres teenage år - jeg er uheldigvis en del af den ene procent!! Jeg har flere gange været indlagt på Marselisborg hospital, fordi mit eksem har været i udbrud.. 2 gange har er jeg blevet tjærebehandlet (smurt HELT ind i tjære 1 gang om dagen i to uger), tusinder vis af gange har jeg prøvet at få røde bade (renser huden og lukker for sår - udtørrer dog også huden), og flere gange har jeg fået klid-bade (fugter huden helt vildt :o)).. Tilsidst har jeg fået en behandling som hedder "wet-wrapping".. Man bliver smurt ind i en creme/salve, der er MEGET FED (Konsistensen minder ufatteligt meget om vaseline) - den hedder Zactoline - derefter får jeg en varm våd forbinding på (som åbner porrer og lader fugten trænge ind) og derefter en tør forbinding - disse skal jeg have på i 24 timer..
Derudover bruger jeg dagligt hormoncremen Locoid Lipid, og når det bliver slemt bruger jeg Dermovat og Betnovat..
Sidste gang jeg var på Marselisborg blev jeg introduceret for en hormon-fri creme, der hedder Protopic.. Den skal jeg bruge når min hud er blevet fin.. Den skal bruges to gange om ugen, altid.. Den forebygger eksem-udbrud....
nov 2004
nov 2004
nov 2004
nov 2004
Hudeksem..?