{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

Av for dælden da {{forumTopicSubject}}

Jeg lufter ikke så gerne hundene herhjemme i området, men kører afsted til et grønt område i nærheden, hvor hundene så bliver luftet hver for sig ( de kører hinanden op når de er sammen ). Så i morges hoppede hundene ind i bilen og jeg satte nøglen i bilens tændingslås...........Ingen ting. Mortoren var bare død.
F... tænkte jeg så. Nå, blev enig med mig selv om, at jeg så måtte tag dem begge og gå en lang tur i nærområdet.
Isis fik flexlinen på og Anubis en tre meter line. Afsted gik det så (skal lige indskyde at jeg aldrig bruger kommandoer som sit,dæk, plads osv på gåturene, da jeg synes hundene skal have "fri" når vi ikke træner ).
Isis laver stort og jeg samler op. Mens jeg er ved at binde knude på posen, ser jeg en terrie komme- den ser hundene også. Anubis regerer promte på mit nej, men Isis farer frem i flexlinen, som dumme mig ikke havde låst. Dum som jeg er, tager jeg fat i selve linen som skærer sig ned i pegefingeren. For satan, hvor gjorde det ondt. Isis vender sig om ved mit udbrud og så kan vi gå vider i ro og orden. Hundene skulle jo ikke snydes for deres morgentur, så selvom fingeren gjorde noget så ondt, gik vi yderliger 45 minutter ( uden flere, uheldige møder med andre hunde).
Men så lærte jeg da det !!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Av for dælden da
  • #2   30. maj 2010 avvv den har jeg også prøvet smiley Var ude og gå med Emma, som var i flex line, grundet hun var i løb, og derfor ikke må være løs på marken. Da en anden hund nærmer os, løber Emma frem i linen. I min hurtighed, glemmer jeg lige hun var i fleks, og tager promte fast i snoren, istedet fort at trykke på stop knappen, men glemte lige, det var en snor og ikke en rem. Så denne snor, kørte også lige igennem hånden, så jeg havde et stort brandmærke i håndfladen. Av for hulen da, disse fleks liner er fandens opfindelse *GG*

• #3   30. maj 2010 AV for den da LEA..
    Du skal ha fat i den flexline der er bred hele vejen igennem, så undgår du den lede tynde "fingerskærer-snor/line".
    Jeg lærte det for mange år siden, og det var endda kun en12kg tung/let hund der var i enden, men føj hvor gjorde det nas..

Pust pust på din finger, ;o) nu håber jeg at det går bedre *Smiler*

• #4   30. maj 2010 Tak for jeres medfølelse. Snøft, snøft smiley
    Ved jo godt at man bare ikke skal tag fat i linen ( kender flere der har begået den fejl ), men af en eller anden grund, så gjorde jeg det jo bare alligevel.

• #5   30. maj 2010 Man tænker jo ikke lige sårn, når man står i det :o)

Men avser og pust på fingeren, det gør bare nas..

• #6   30. maj 2010 *Ggg* Det er ikke altid en fordel med hurtige reflexer..
    Men god bedring med "gulerødderne". ;o))

• #7   30. maj 2010 nu tænker jeg så lige... godt at du ikke fik posen med lort i hovdet eller andre steder smiley det kunne have set kønt ud

• #8   30. maj 2010 men ja av forden da

• #9   30. maj 2010 Chuey J : Ja, så var turen nok blevet kort Lol.
    Har prøvet, en gang da Anubis var unghund. Stod og samlede op, da en anden hund kommer forbi ( eller tæt på ). Anubis ville lige snuse til den anden hund, hvilket så gør at jeg på en eller anden måde får smurt lort ud over hånden.

• #10   30. maj 2010 Måske skal man bare lade vær med at samle op ???? ( ej, ku jeg ikke drømme om )

• #11   30. maj 2010 Sjovt nok, blødte det ikke særligt meget, selvom det blev en dyb flænge i fingeren. Men det er vel fordi linen brændte ned i fingeren............

• #13   30. maj 2010 god bedring med fingeren. jeg har afskaffet flexliner.... nok mest fordi jeg nu er kørestolsbruger og sådan en lang tynd line nemt kommer ind i hjulene og sidder fast..... men da Bjarke var ung for 14 år siden og jeg var gående har jeg prøvet at en flexline gik i stykker/ blokerede så den ikke ville rulle ind da den var helt trukket ud....... det er altså meget "sjovt " at skulle gå bare et par km med en tynd line på 5 m rullet rundt om hånden.... så kan en hund på 10 kg godt trække meget hårdt

• #14   30. maj 2010 Derfor bruger jeg båndline i flexline

Kommentér på:
Av for dælden da

Annonce