{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

opdatering af skade påført af løs hund {{forumTopicSubject}}

modtog email i dag fra Tryg forsikring om, at hunde ejeren ikke havde indsendt skadesanmeldelsen ! hendes hund overfaldt mine d. 13. maj og jeg fik slået en tand ud - jeg har haft ringet til hende så sent som i fredags hvor ejeren bedyrede, at hun havde indsendt skadesanmeldelsen ............. modsat er en anmeldelse rekvirereret, så hvorfor den ikke er returneret er mig en gåde - og jeg har sådan en tandpine men tandlægen vil vente på at høre fra forsikringsselskabet .......... hvad gør jeg hvis der ikke sker noget ? Anmelder det til politiet ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opdatering af skade påført af løs hund
  • #2   31. maj 2010 ved ikke hvad man skal - jeg har ikke en ulykkes-fritidsforsikring da jeg er ude af arbejdsmarkedet - og hvad har denne sag med min forsikring at gøre ? det forstår jeg ikke ................... men vil gerne forstå det

  • #4   31. maj 2010 Helt enig Krumme.

    Pia P. Lav en skadesanmeldelse hos din egen forsikring og lad dit og skadeforvolders forsikringselskaber 'tage kampen' mens du smutter til tandlægen (du kan jo risikerer at jo længere du venter - jo værere bliver tandens tilstand).


  • #5   31. maj 2010 jeg har talt med eget forsikrings selskab i dag og de siger, at de intet har med at gøre, at en fremmed hund overfalder mine da det er den fremmede hunds ejer, der skal have en forsikring og det forstår jeg da så udmærket - jeg mener jeg kan da ikke købe noget i Rema der er f.eks for gammelt og så gå i Nette og klager over varen ? det med at forsikringsselskaberne skal sloges indbyrdes forstår jeg slet ikke -

  • #8   31. maj 2010 jeg forstår stadig ikke helt hvorfor mit forsikringsselskab skal hjælpe mig - igen, er vist faret vild i forsikringsjunglen ..........

  • #9   31. maj 2010 Pia P:

    Jeg forstår ikke hvad det er du ikke forstår ;-):
    Hvis jeg er ude og køre i min bil og jeg kommer til at køre ind i din bil, så skal du anmelde det til dit eget forsikringsselskab (og fortælle at det er mig der bærer skylden) og jeg skal anmelde det til mit forsikringsselskab. Derefter ordner dit og mit forsikringsselskab det sammen.

    Præcis samme princip er det med hunde og ansvarsforsikringer.

    Det er IKKE din kamp, ved at have en forsikring betaler du for at forsikringsselskabet tager sig af det.


  • #10   31. maj 2010 ok - men i dag fik jeg at vide af mit forsikringsselskab, at det ikke vedkom min ansvarshundeforsikring, at en anden hund havde påført mig en skade - det jeg har svært ved at forstå er hvorfor mit forsikringsselskab skal indblandes i dette - jeg er åbenbart langsom i opfattelsen og kan ikke finde nogle steder, at der står det du skriver - ikke at jeg ikke tror på det, jeg kan blot ikke se fornuften i det ...........

  • #12   1. jun 2010 jeg har haft kontakt med mit forsikringsselskab, hvor jeg har indboes- og hundeansvarsforsikring - men det er jo ikke dem, der skal udredde, at en andens hund har overfaldet mig og mine hunde - jeg kan simpelthen ikke få det ind i mit hoved, at så mange skriver "at det er hvad man betaler dem for " - Tror der er en alvorlig misforståelse generelt hvad angår forsikringer og må jeg spørge, er du assurandør ? bare af interesse ikke andet ...........

  • #14   1. jun 2010 Vores forsikring selskab´s procudure er samme som Krumme beskriver.. Vi sender en skadesanmeldelse samt "overfalder´s" oplysninger, navn,adr. og forsikrings selskab og dyrlæge regning, så klarer de resten...

    Sidst da det var falske oplysninger og jeg fik ødelagt en tommel, var det min fritid og ulykkes forsikring der udbetalte erstatning.. Og forsikringen lavede en efterlysning af vedkommen i lokale aviser, dog uden held..


  • #16   2. jun 2010 tak for svar no name - jeg har talt med Tryg forsikring og fået at vide at der er rekvireret en skadesanmeldelse, der ikke er returneret, hvilket jeg ikke forsår, da jeg pr telefon og sammen med hunde ejeren udfyldte anmeldelsen - jeg har siden spurgt hunde ejeren om hun har indsendt anmeldelsen og det bedyrer hun at hun har - men idag har jeg igen modtaget regning fra tandlægen på x-antal kroner (som jeg ikke har !) at betale ved kasse A ......... mit eget forsikringsselskab siger jo ganske rigtigt, at de ikke har noget at gøre med hvad der er sket og jeg må da indrømme, at jeg giver hunde ejeren ugen ud og hvis der ikke sker noget, så må jeg melde det til politiet, og der var et vidne der gav mig hendes navn og adresse - har også overvejet en advokat - men igen i morgen er det 3 uger siden og det er længe at gå med mange smerter, da tanden kun er midlertidig ............. dit indlæ belyser situationen som jeg selv ser den og hvad angår fritids-ulykkeforsikring er jeg ude af arbejdsmarkedet hvorfor jeg ikke har een og heller ikke kan få een - men at skulle kæmpe i 2 år - jøsses -

  • #17   2. jun 2010 man kan nu godt få en ulykkes forsikring selvom man ikke er på arbejdsmarkedet, hos de fleste forsikringsselvskaber..

    Men 3 uger er lang tid at gå med smerter, forstår godt at du er ved at være lidt irriteret..


  • #18   2. jun 2010 man kan ikke få ulykkesforsikring når man snart er folkepensionist

Kommentér på:
opdatering af skade påført af løs hund

Annonce