{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.460 visninger | Oprettet:

Hjemmehjælp og hunde - hjælp ?? {{forumTopicSubject}}

Prøver at gøre det kort ...

Min mors venindes bror (ved godt det langt ude)
er blevet syg og har brug for hjemmehjælp...
Han har en lille lavbenet blanding på 8 år som har været i pension imens han har været indlagt..
Nu er han så så skidt at kommunen har tilbudt hjemmehjælp, men de kræver han ikke får hunden hjem igen, da han så ikke er berettiget til hjælp...

Deres begrundelse er at han den vil besørge inde, fordi han ikk kan gå med den, men han har en ind hegnet have, og rullestol og rollator, så selvom det ville være småt med turene, vil hunden jo stadig kunne komme ud ...

er der nogle som ka hjælpe, til hvor man kan finde evt. link om kommunen har ret til at nægte hjemmehjælp pga en gammel hund ?

Og synes i det lyder rimeligt ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemmehjælp og hunde - hjælp ??
  • #1   18. jun 2010 Ved det ikke, men der hvor jeg bor er der en ældre dame der ikke kan holde til at gå med hendes hund, så der er 2 piger der kommer og går
    en lang tur med den en gang om dagen (den kommer så ud i haven osv. Et par gange om dagen) måske er det en mulighed?


  • #2   18. jun 2010 Nej , absolut ikke rimeligt. Den hund kan give manden mening med livet, og måske ligefrem hjælpe ham til og komme ud af døren på små ture.
    Føj for en behandling.


  • #3   18. jun 2010 brug hjernen - jeg er fuldstændig enig, de har været sammen i 8 år, og det jo ingens skyld manden bliver syg, synes deres holdning er så kold ......

  • #4   18. jun 2010 Ganske modbydeligt. Stakkels mand. Det kan man bare ikke byde ham.

  • #5   18. jun 2010 Og nej det er ikke fair!

  • #6   18. jun 2010 (link fjernet)
    Heldigvis ikke alle der er så modbydelige.
    Hvilken kommune bor han i.


  • #7   18. jun 2010 nakskov ... mener jeg, eller en af nabo kommunerne ...

  • #8   18. jun 2010 er selv uddannet sosu.

    og hjemmeplejen kan godt nægte at komme der så længe der er hund.
    Vi gjorde det et sted hvor hunden knurede af os. og desuden kunne hun ikke passe den. men hvis hunden er behagelig kan jeg ikke se hvorfor den ikke bare kan blive lukket ind i et andet rum når hjemmeplejen er der, hvis nogle er bange for den.


  • #9   18. jun 2010 Kan ikke lige finde deres regler. Men klag over afgørelsen.
    Håber der kommer en mere fornuftig løsning.


  • #10   18. jun 2010 Syntes godt nok der er forskel på og lukke hunden væk og nægte manden hjælp fordi han har hund.

  • #11   18. jun 2010 Jeg arbejder selv i hjemmeplejen og hos os hedder det at hunden skal lukkes ind i et andet rum :o)
    Vi har haft en snak med vores områdeleder omkring det, da vi har en ustabil borger med en ikke venlig hund og vi blev fortalt at der ikke er en nedskrevet regel omkring det at have hund, når man får hjemmehjælp.


  • #12   18. jun 2010 Hvad?? det er da vanvittig. Som de andre skriver så har de jo været sammen i 8 år og en hund kan hjælpe med at give mening i livet osv. Og hvis manden ikke selv kan gå med hunden så kan man jo få en til at komme og lufte den 1 eller 2 gange om dagen og så kan han selv lukke den ud i haven hvis den skal mere ud.
    Det kan man da ikke. Det er jo værken hundens eller mandens skyld han er blevet syg.

    Det ville da være lidt det samme som at sige til en i kørestol ( mig selv ) at du må ikke have hund når du flytter hjemmefra for du kan ikke lufte den. Men jo det kan man altså godt og hvis man ikke selv kan må man bede andre om hjælp.

    Jeg synes det er noget andet hvis hunden ikke trives ved manden. Og hvis han slet ikke kan noget med hunden


  • #13   18. jun 2010 Jeg synes det lyder meget forkert. Arbejder selv i hjemmeplejen og er af og til kommet hos borgere der måske ikke kan gå tur,men som har indhegnede haver,hunden kan komme ud i,og måske en hundelufter,der kommer en gang om dagen. Jeg tror der er en regel om at vi kan kræve at hunden er i et andet rum når vi er i hjemmet. Jeg har aldrig oplevet at hunden ikke måtte være i hjemmet,hvilket også er fuldstændig urimeligt

  • #14   18. jun 2010 totalt unfair.

    Har han ikke mulighed for at få frit valg ordning.... kommunen bestemmer hvor meget hjælp , men det er personale fra et privat firma der udfører.....dvs. hvis der så fx bliver bevilget 30 minutter fra kommunen og det ca. vil tage personen 5-10 minutter ekstra at gøre rent efter et uheld, så betaler man for de minutter selv.....

    det er den løsning vi bruger......
    dvs. firmaet sender en der har kommunetid den ene uge.... men laver alt
    den modsatte uge har vi så hjemmeservice som vi selv betaler
    Hvis vi ikke også havde hjemmeservice så skulle personen som kommunen betaler for kun gøre det der er visiteret til.

    Udtalt af en visitator engang:
    En hund sviner mere end en el-kørestol...... ja, ja..... når det er regnvejr så er det jo nemt at tørre hjulene af inden man kører ind ikk' ..... nix det kan godt være svært når man selv sidder i stolen.... hundenes poter kan man derimod tørre.
    og hvis man har kørt igennem noget mudder osv. så sætter man bare lige kørestolen op i vasken og vasker hjulene inden man kører rundt i huset ikk'..... nix, men hundens poter er nemme at vaske


  • #15   18. jun 2010 vi kommer da i hjem der er hunde
    men ja det kræver a hunden kommer ud og gå for vi skal jo ik gå og køre tis ovs op for den

    han kan jo evt betale nogke skole piger for a lufte den..


  • #16   18. jun 2010 selvfølgelig skal den ikk rende og tisse - men problemet er at kommunen kræver at han skal komme af med hunden - inden han kommer hjem fra sygehus, da han ellers ikk kan få hjælp....

    Mon der findes noget rets informaton eller hvad mon sådan noget hedder - hvor man kan læse reglerne ??


  • #17   18. jun 2010 det kan ikke være rigtigt
    vi har massere der har hunde
    må jeg spørge hvad kommune det er ved


  • #18   18. jun 2010 ja troede egentlig det var lolland - men blev lige informeret om det er i jylland et sted - men præcis hvor ved jeg ikk - desværre - kan spørge i morgen...

Kommentér på:
Hjemmehjælp og hunde - hjælp ??

Annonce