{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
503 visninger | Oprettet:

sammenførrig af kaniner {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en bette fritgående kanin som har 70 kvm at gå på. Idag syntes jeg at han skulle have en af hans artsfælder som kammerat og købte en begge unge på 10 uger. Mads som er en han kanin sprang på den bette unge og begyndte at parre sig med den.
Jeg fik af vide at det var en hanunge - så går mit spørgsmål så på, er det dominans, eller har jeg købt en hunkanin og hvis jeg har købt en hun, hvornår er den så klar til parring? det er den vel ikke allerede nu?
Uanset hvad skal mads til dyrlæge og have klippet de små kugler af hvis ikke det går med de to...eller har I andre forslag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sammenførrig af kaniner
  • #2   20. jun 2010 Okay, jeg har bare talt med flere som har to kaniner gående der hjemme sammen hvor det går fint.
    Men i det den er så lille, så tænkte jeg det nok ikke kunne lade sig gøre.
    Men mads skal nu kastreres uanset hvad, skal bare finde en som vil gøre det.
    Men det at han parre sig med den anden, hvad betyder det? Kan han godt finde på at gøre det overfor en anden hankanin?

• #4   20. jun 2010 Vi har på arbejdet 5 kaniner gående sammen, hannerne er neutraliseret...

På et tidspunkt havde vi flere, men 2 hanner måtte fjernes fra flokken, da de simpelt hen lavede så meget ravage i flokken.

• #5   20. jun 2010 Kaniner er IKKE flokdyr. De er kolonidyr og du skal være meget opmærksom på dem, da de kan finde på at lemlæste eller slå hinanden ihjel. De har det fint med at bo alene og behøver ikke selskab fra en anden kanin. Har du 2 hanner nu, vil de sikkert slå hinanden ihjel hvis du ikke får begge kasteret...! Har du en han og en hun vil hunkaninen kunne få et kuld unger ca. 1 gang om måneden. Hun kan blive gravid næsten lige så snart hun har født.

• #6   20. jun 2010 hvis det var mig vhavde jeg valgt at komme af med den en kanin - kaninger er kolonidyr og ikke flokdyr og har derfor i langt de fleste tilfælde mest ud af at slippe for andre kaniner

• #7   20. jun 2010 Tror du ikke det er bedst at en dyrlæge kasterer kaninen?

• #8   20. jun 2010 som nævnt er kaniner ikke flokdyr, men koloni dyr.
    Hvilket betyder at de kan gå sammen, MEN skal haver HVER deresbur, hvor de kan være i fred for hinanden.

• #9   20. jun 2010 Okay rene, ja uanset hvad så skal han kastreres, og så må vi se om det kan fungere med de to, ellers må jeg jo af med den bette igen.
    Er der nogen der har en idé om hvad det koster ved dyrlægen? Jeg ringer og høre i morgen, men kunne være rart at vide?
    Er der ellers fordele ved at få det gjort?

• #10   20. jun 2010 De ender med at slå hinanden ihjel... da jeg skulle ha' min nummer 2 to gik det også galt... på trods af at den nye var en unge. Det er ikke sikkert at det hjælper at kastrerer dem... det kommer an på begges alder. Vi fik afvide af dyrlægen at da min gamle kanin har den alder han har og allerede har det forhold til den anden som den har, så er det ikke sikkert at dens adfærd vil ændre sig og han forslog at vi holdt dem adskilt.... så de står i hver deres ende af stuen... ellers pisser den store hele vejen rundt om buret for at afmærke :o/

• #11   20. jun 2010 Mette J
    præcist. Jeg skulle også engang psse min nabos to hankaniner (en unge og en neutraliseret han) jeg vågnede om morgenene fordi jeg kunne høre noget der skreg, det var ungen som den voksne næsten havde bidt ihjel...Så nej hvis ikke man kan give kaninger naturlige forhold så hedder det i min verden også en kanin= et bur...

• #12   20. jun 2010 (link fjernet) syntes lige I skulle læse dette smiley

Når det så er sagt så vil jeg lige gentage mig selv, min kanin går IKKE i bur, den går frit i stuen og det var så meningen at den bette ogs¨skulle det, men nu ved jeg så ikke lige helt hvad jeg skal stille op inden den bliver neutraliseret.

• #13   20. jun 2010 ja ved det står i den bog, men der stå i rigtig mange andre bøger at det er langt bedst at have en. Ved at dansk kaninavlerforening gør meget ud af at informere om at kaniner oftest frives bedst alene. Men ingen tvivl om at de ville trives aller bedst under naturlige forhold

• #14   20. jun 2010 Stine: Der findes flere bøger og hjemmesider med den oplysning, men det betyder ikke at det er rigtigt. Det kan lade sig gøre, men sandsynligheden er meget lille. Jeg taler også af erfaring. Hvis du nu havde rigtig meget plads de kunne gå på, så kunne det godt være at det kunne lade sig gøre, men de ville nok dele pladsen op mellem sig og ikke have særlig meget med hinanden at gøre.

• #15   20. jun 2010 Hvis du ikke har et bur, må du jo lukke en dør, så de ikke kan komme til hinanden.

• #16   20. jun 2010 Hos min dyrlæge vil det koste ca 1048. kr der er rabat hvis de begge bliver strerliseret . Prisen er godt nok nogle år gamle

• #17   20. jun 2010 Lad hunden lege med den :o)

• #18   20. jun 2010 Vi har vores 5 i samme bur og første hold vi havde gik også sammen, uden nogen problemer....

De har så et stort friløbsområde om dagen og er lukket inde til nattet

• #19   20. jun 2010 Her er lidt læsestof :o)
    (link fjernet)

Kommentér på:
sammenførrig af kaniner

Annonce