795 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Svinemørbrad ? Svinemørbrad ?

Har taget sådan en op af fryseren til i morgen, har dog aldrig i hele mit liv prøvet at lave en smiley

så har nogle spørgsmål til jer garvede husmødre smiley

Burde 1 mørbrad ikke være nok til to personer hvoraf den ene (manden) Spiser rigtig meget ?

har samtidig taget noget butterdej op til at komme omkring da jeg vil lave den indbagt - har heller aldrig lavet noget indbagt før smiley Men forstiler mig at der skal pikantost i da jeg ved det smager super godt !

Men er der nogen der kan fortælle hvordan jeg gør ? Helt præcis? Skal den svitses eller noget ? Skal der snor omkring osv smiley

Og butterdej, er det bare butterdej? Eller er der både søde til tærter og noget andet til kød ? For på den her er der vist en tærte udenpå ?

Sidst men ikke mindst - hvad kunne vi få til ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svinemørbrad ?
  • #2   23. jun 2010 Haha - tusind tak smiley

• #3   23. jun 2010 du pudser den godt af for sener og så skærer du et snit ½ igennem på langs, åbner den og lægger evt et snit på hver side af det du har bredt ud. smørrer pikantost i, og evt. nogle hakkede hasselnødder, lukker den igen og pakker den ind i den udrullede butterdej, så åbningen i kødet ligger på den hele dejflade og så pakker du den ind som en 'forårsrulle', 'limer' overlapningen med vand så mørbraden er pakket helt ind, pensler med pisket æg og så
    i ovnen på ca 200 gr. i ca 45 min - du kan se på butterdejen når den er færdig, den skal være gylden brun over det hele -

• #4   23. jun 2010 Karin - TUSIND tak, fik en anden opskrift inde i gruppen, den lyder også super lækker - men havde ikke regnet med man skulle lave et farsbrød smiley

Og burde en rulle ikke være nok af butterdej ? Og hvornår skal det op af fryseren ?

Skal den svitset inden ?

Hvad kan vi tage til at tilbehør ?

• #5   23. jun 2010 Vi plejer at tage bagte kartofler til med evt noget zatzikki til og evt noget salat og et futs....

• #6   23. jun 2010 Tusind tak smiley

Kommentér på:
Svinemørbrad ?

Annonce