{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.573 visninger | Oprettet:

Mengrad efter ulykke. {{forumTopicSubject}}

Jeg lavede et indlæg sidste mdr om at forsikringsselskabet havde vurderet min mengrad til under 5%.

Det klagede jeg så over til arbejdsskadestyrelsen, og har idag fået brev om at de vurderer mengraden til præcis 5%.

Er der nogen der ved hvad jeg så får ud af det?

Det kan vel ikke være mange basseører?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mengrad efter ulykke.
  • #1   6. jul 2010 Susanne - Det er modpartens forsikring jeg får fra. Jeg har ikke selv ulykkesforsikring.

• #2   6. jul 2010 'Natascha'
    Jeg har fået en mén grad på 35% jeg fik i alt 250 000 for 8 år siden, og det var på nakke/hoved

• #3   6. jul 2010 Iflg arbejdsskadestyrelsens beregner så siger den 37.600 kr, ved en mengrad på 5%.

Men skriver de så til forsikringsselskabet at det er det jeg skal have eller?

• #4   6. jul 2010 Bente - Mit det er nakke, hovede og ryg.

• #5   6. jul 2010 jeg havde en ulykkes forsikringe på 400.000,- og havde også 5% men efter en faldulykke hvor jeg slog hovedet.
    jeg fik 25.000,-

ved ikke hvad de regner med, når det er modparten som skal betale..

• #6   6. jul 2010 Det har lidt med alder og gøre. Jeg fik 32500,- ca Husker ikke det nøjagtige beløb. ved 5% menskade. Fik i november.

• #7   6. jul 2010 Ja, det er muligt at arbejdskade er noget andet. Mit er arbejdskade.

• #8   6. jul 2010 Undskyld for jeg spammer din tråd - men jeg går stadig sygemeldt efter et biluheld hvor modpart havde skylden !

Jeg fik piskesmæld - dog mærker jeg ikke mere til det ! Men jeg har fået store psykiske problemer derefter og har nu været sygemeldt 4mdr og forventer hvertfald et halvt år i første omgang endnu da min behandler mener jeg bestemt ikke kan komme igang nu ! Det føler jeg dog heller ikke selv uanset hvor meget jeg gerne ville smiley

Hvad gør de i sådan en situation ?

Havde ocd - adhd samt personlighedsforstyrrelse inden uheldet men det var under kontrol ! Nu er det helt ude af kontrol og jeg har fået svær angst og svær deprision efter ulykken

• #9   6. jul 2010 Du skal huske at få for svie og smerte. Og ja méngraden ligner meget den fra ask.

Jeg har selv lige fået lidt for lægesjusk og ja er da glad for lægen bliver dømt for forkert behandling men ja det giver kun lægen en bøde på max 5000 kr. Jeg har en hånd som jeg ikke rigtigt kan bruges til noget.

• #10   6. jul 2010 Det er IKKE arbejdsskade. Det er en knallertulykke hvor jeg kørte ind i en hund. Men jeg skulle sende sagen videre til arbejdsskadestyrelsen da forsikringsselskabet vurderede det til under 5%.

ARbejdsskadestyrelsens hjemmeside har så sådan en beregner og den siger ud fra ulykkesdato og min fødsesldag 37.600 kr.

• #11   6. jul 2010 Mette - Konstant hovedpine, smerter i nakken og smerter i ryggen mellem skulderbladende.

• #12   6. jul 2010 Ja jeg har været hos speciellæge på riget smiley

• #13   6. jul 2010 Natacha

Bare kæmp videre, kæmper selv med en ny arbejdsskade i højre skulder, (er højre håndet) har en mén grad på 35 % på venstre arm/nakke og hoved, så det er sgu ikke sjovt det her.

• #14   6. jul 2010 Mit piskesmæld blev først vurderet til 8% af forsikringen, så kom den til arbejdsskadestyrelsen, som fandme vurderer den til under 5%. smiley Jeg lever i dag med kroniske smerter og alt muligt, selvom jeg er forsikret i hoved og mås fik jeg sølle 80.000 kr. De kan sgu bare ikke gøre gavn! smiley

Desværre kunne jeg ikke anke min sag efter ASK havde afsagt dommen, uden at skulle igennem en sag med selvbetalt advokat.

Har i andre prøvet noget lignende?

• #15   6. jul 2010 Jeg går pt med en knæskade i forbindelse med et vrid i arbejdstiden. Jeg er spændt på hvad arbejdsskadestyrelsen sætter af méngrad hos mig. Jeg er stadig i behandling og om 14 dage har jeg gået med en Don Joy ( fleksibel skinne) i 6 uger på mit venstre ben efter en kikkert operation i knæet hvor han har syet min menisk fast igen. Dertil har mit forreste korsbånd været sprunget, men har sat/groet sig fast igen på det bagereste korsbånd. Han ved endnu ikke om det vil koste en operation mere. Det håber jeg ikke!
    Jeg har været fuldt sygemeldt fra d. 6/5 til d. 19/5, Delvis raskmeldt fra d. 20/5 til d. 6/6 og igen fuldt sygemeldt fra d. 7/6 til ?
    Ikke får at være grisk eller noget, men jeg håber sgu at få noget for svig og smerte, for det har i hvert fald ikke været en sjov tid....
    Det er også meldt til min egen forsikring, da jeg har en heltids ulykkesforsikring, men har fået brev om, at de vil vente med sagen indtil arbejdsskadestyrelsen har "afsagt dom".

Kæmp for det! Vi har kun ét liv! Systemet er tungt at danse med og man skal være rask for at være syg!!
    Held & Lykke
    Lige et ps! Få dig en ulykkesforsikring, det er "farligt" og dumt at leve uden!

• #16   6. jul 2010 Gitte - man får da svie og smerte pr dag ! Det har jeg fået ?

• #17   6. jul 2010 Jeg fik ikke for svie og smerte, fordi ASK vurderede det til at være under 5%. Fik erstatning ud fra det forsikringens læger vurderede min skade til at være...

• #18   6. jul 2010 Jeg har fået for 2 mdr - men har ikke hørt mere ?

• #19   6. jul 2010 jeg har en mengrad på 10 % efter et biluheld og fik 40.000 fra mit eget forsikringsselskab, 70.000 fra modpartens

+ svie og smerte i 1 år og for tabt arbejdsfortjeneste

• #20   6. jul 2010 Jeg har fået 65.000 kr. for en méngrad på 8%, jeg har fået rekonstrueret mit korsbånd, men de har desværre lavet det nye for langt (hvilket vil sige at det ikke er bedre end ikke at have et).

• #21   7. jul 2010 *Helene*

Jeg har piskesmæld og har fået 35 af arbejdsskadestyrelsen, så det
    undre mig at du har fået så lidt i mén grad, mit er godt nok fra 95 men jeg døjer stadig hver dag med eftervirkningerne. På et tidspunkt blev der kørt på at det måtte da være psykisk, hvilket fik mig til at tage til en nerupsykolog som lavede en fantastisk rapport til mig som faktisk gav mig de 35 %, den kostede godt nok 8000 kr men skidt med det, det gik jo alt sammen. Han hed Berndt og kom fra Horsens. I dag er jeg visiteret til flexjob og er faktisk lige blevet fyret efter 9 år og 8 mdr det samme sted, sjovt nok kom fyrngen 14 dage efter jeg havde haft en længere sygdomsperiode efter min nye skade. men that's life.

• #22   7. jul 2010 Jeg fik i 2002 pga en arbejdsskade ( trafikulykke i arbejdstiden )

Mengrad ......... 15 %

tab af erhversevne 50 %

ialt udbetalt ; 1.419.000 kr.

• #23   7. jul 2010 Bente O jeg har været hele møllen igennem, været hos en neurolog som lavede en formidabel udregning af mig, grundet hendes rapport fik jeg sat min mengrad til min. 8% af forsikringen, så fordi sagen kommer til ASK ryger den ned på under 5%, det undre mig stadig den dag i dag hvordan de kan det??

• #24   7. jul 2010 *Helena*

Jeg synes at du skal kontakte Advodan Horsens det er et advokat firma, det var dem der hjalp mig, eller kontakt PTU (Polie-Trafik og ulykkeoffer foreningen) de kender til virkelige godt advokater også i dit område

• #25   7. jul 2010 Nå nu har jeg snakket med forsikringsselskabet. Hun sagde - "Hvis vi er enige i afgørelsen så får du bla bla bla"

Hvis de er enige??

Jeg troede de SKULLE være enige når det var arbejdsskadestyrelsen der havde lavet afgørelsen

• #26   7. jul 2010 Bente o mange tak for rådet. Det er efterhånden længe siden jeg fik min afgørelse, tvivler på jeg kan få sagen genoptaget... smiley

• #27   8. jul 2010 *Helena*

Du har 5 år efter afgørelsen til at anke

Kommentér på:
Mengrad efter ulykke.

Annonce