{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.692 visninger | Oprettet:

Fremvisning af lejlighed ? (ikke hund) {{forumTopicSubject}}

Indlægget er blevet lidt langt, men håber virkelig der er nogen der vil være sød at læse det igennem, og evt kan hjælpe med at besvare vores spørgsmål. Min kæreste og jeg sidder til leje i et hus, som vi har sagt op og fra flytter d 01/08, udlejeren vil jo derfor gerne fremvise boligen, for evt nye lejere. Mit spørgsmål lyder så på, hvor mange/stor rettigheder/rettighed har udlejer til selv at bestemme hvornår det skal fremvises, og har han ret til at bede om vi ligger en nøgle, så han selv kan gå ind, selv når vi ikke er hjemme ?. Sidste weekend ville han have fremvist den, og skrev det først nogle timer før han ville komme, vi skrev så til ham, at det kunne ikke lade sig gøre, da vi ikke var hjemme på det tidspunkt hvor de ville komme, men at de kunne komme i weekenden efter istedet for på et tidspunkt, hvorefter han så bare skrev at de kom uanset hvad og så måtte de bare nøjes med at se huset udvendigt, derefter hørte vi så ikke mere fra ham den weekend. Så i går ca kl 16.30 skrev han så igen, at nu ville de komme lørdag kl 19 og se huset indenfor, og vi skrev så igen, at vi ikke kunne fremvise det kl 19 lørdag, men at de kunne komme tidligere på dagen eller vente til søndag kl 19 hvis det var, for der var vi hjemme, derefter svarede udlejer så ikke igen. I dag skrev jeg så til udlejer for at spørge, om der i det hele taget kom nogen for at se det eller ej denne her weekend, og så svarer udlejer tilbage med at det gjorde der, og at de kun kunne kl 19, så vi måtte ligge en nøgle så de kunne komme ind, når vi nu ikke var hjemme, problemet er jo så bare, at vi absolut ikke har lyst til at ligge en nøgle, og få fremvist huset til vildt fremmede mennesker, når vi ikke selv er her ( har udlejer ret til det i det hele taget ? ), det skal også lige siges at vores forhold til udlejer heller ikke er for godt, da han indtil nu, ikke har overholdt noget som helst nærmest af hvad han har lovet og lavet af aftaler i den tid vi har boet her ( så vi stoler ikke på udlejer ), men nu til det jeg gerne vil vide, er der nogen der ved om vi har ret til at afvise tiden, og til at nægte at udlevere en nøgle, eller er vi tvunget til bare at gøre det ?, håber meget på der er nogen der kan hjælpe med at svare på det, på forhånd mange tak, til dem/de der evt skriver og vil hjælpe med svar på det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremvisning af lejlighed ? (ikke hund)
  • #1   10. jul 2010 Jeg ved ikke hvor i står juridisk... men jeg forstår dig fuldt ud!
    JEG havde ikke lagt en nøgle ud!


  • #2   10. jul 2010 Nu har vi jo den 10-07-10 og der er ikke mere end 3 uger til I skal flytte. Det er meget almindeligt at folk ser på ny bolig i weekenden og I kan ikke nægte udlejer at fremvise boligen.
    Var det ikke en ide at ringe til udlejer og lave nogle tidspunkter hvor I kan være hjemme, så I for problemet løst på en ordentlig måde.


  • #3   10. jul 2010 Efter lejeloven, vil jeg helt sikkert mene, at da man har 3 mdrs opsigelse efter en standard lejekontrakt kan de 3 måneder bruges til at fremvise lejemålet af JER hvis i er boende der i nogen af dem. Han burde vidergive kontaktern omkring besøg af lejemålet til jer, så i kan aftale med evt. nye lejer hvornår det passer jer at de kan komme og se lejemålet, dog vil jeg mene at i skal fremvise det under rimelig omstændigheder i opsigelse perioden.



  • #4   10. jul 2010 Vi har heller ikke tænkt os at ligge nøglen, men vi ville gerne vide om det var ulovligt hvis vi ikke gør det. Og til dig der har skrevet længere oppe, så har vi jo ikke nægtet at fremvise lejligheden, men vi vil bare kun gøre det når vi selv er hjemme, men udlejeren bliver bare ved med at sige de kun kan lørdag kl 19, og der kan vi ikke, og vi har givet ham nogle andre tider, men dem vil / kan han åbenbart ikke bruge, men det kan vel ikke være vores hovedpine, eller hva ?

  • #5   10. jul 2010 Vi vil jo som sagt også hellere end gerne fremvise den, men når udlejer først tager kontakt, sådan nærmest lige inden folk vil komme, er det lidt svært, vi kan altså ikke være hjemme døgnets 24 timer hver dag og bare stå til rådighed når det passer udlejer, vi har også andre gøremål jo ;-), og vi har sagt at de kunne komme tidligere på dagen lørdag, da vi først skulle i byen sidst på eftermiddagen, og vi har også tilbudt søndag, ëller for den sags skyld en helt anden dag, bare vi får det af vide lidt før, så vi kan planlægge vores dage og evt weekender derefter, og det er snart 2 mdr siden vi sagde op, så han har jo også haft masser af muligheder, men det var bare først sidste weekend han gav lyd fra sig.

  • #6   10. jul 2010 Hvorfor ikke bare ligge en nøgle? Hvis de kun kan den dag.. så er det da super ærgeligt hvis han mister en evt. ny lejer fordi i vil være hjemme.

  • #7   10. jul 2010 Vi vil ikke ligge nøglen, da der ikke er nogen forsikring der dækker, hvis vi pludselig står og har fået tømt vores hus, derfor, for har man selv lagt nøglen er det på egen regning hvis der mangler noget bagefter.

  • #8   10. jul 2010 Ifølge lejeloven skal I give adgang mindst 2 timer hver anden hverdag på et tidspunkt, der er bekvemt for besigtigelse (og hvad det så er, er et fortolkningsspørgsmål).
    Oftest foregår det ved, at udlejer oplyser jeres telefonnummer til interesserede nye lejere, som herefter selv kontakter jer for at aftale et nærmere tidspunkt for fremvisning af lejemålet.


  • #9   10. jul 2010 Jeps, se det har vi også kunnet læse os frem til, men vi kunne ikke rigtig blive " kloge " på mere end det, og vi har jo som sagt også givet lov til fremvisning, hvis vi vel og mærke selv er hjemme når det skulle ske, og da jeg er førtidspensionist, og min kæreste kun arbejder halvdags 3 - 4 dage om ugen, burde udlejer jo nu nok kunne finde et andet tidspunkt ( end kun lige lørdag kl 19 ), hvor vi kunne ske at være hjemme smiley

  • #10   10. jul 2010 Der står lidt her om fraflytning af lejemål, dog står der ikke hvilke rettoigheder du har mht fremvisning af stedt mens i stadigvæk bor til leje....
    http://www.lejerneslo.dk/asp/visaz.asp?Id=75

    Personlig ville jeg kontakte en advokat og spørge om mine rettigheder som lejer.


  • #11   10. jul 2010 I behøver slet ikke have fremvisning lørdag og søndag (weekend-dage er 'lejers fredning').
    Med hveranden hverdag menes for eksempel mandag, onsdag og fredag i den ene uge og tirsdag og torsdag i den næste. Og så forfra igen, frem til I fraflytter.

    Dog er der jo intet forgjort i at være fleksible mht fremvisningstidspunkter, men det synes jeg nu også det ser ud som om I er :o)

    Men vigtigst af alt: weekenden er 'jeres'!


  • #12   10. jul 2010 I kan nægte at fremvise lhuset, det er jeres indtil d. 1 august

  • #13   11. jul 2010 Mange tak for hjælpen allesammen ;-), det var dejligt lige at høre fra de fleste af jer, at det var okay, at vi benægtede at ville ligge en nøgle, huset bliver nu fremvist i dag istedet for, imens vi selv er hjemme.

Kommentér på:
Fremvisning af lejlighed ? (ikke hund)

Annonce