3.126 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Nummerplader klippet.... Nummerplader klippet....

Her er lige et forløb af vores nat/morgen - jeg er SÅ irriteret!!!

kl. 0.30: min kæreste bliver stoppet af politiet som tjekker bilen, fordi han kører rundt i KBH i stor kassebil om natten. ( han er murer og havde været helt i Gilleleje og se på arbejde )

De slår bilen op og ser at vægtafgiften ikke er betalt og klipper hans plader. Han står helt uforstående - det er en ny leasing bil og vi har ikke modtaget nogen regning på vægt afgift.

Så jeg må køre fra Korsør til københavn kvart i et i nat og hente ham og værkstøj osv. vi er hjemme kl. 3 og så sover jeg 3 timer, står op og må med tog på arbejde, så han kan have min bil på mototkontoret osv.

Kl. 8.30 åbner motorkontoret. han tager derhen med sin leasingkontrakt og registreringsattest. og de kan konstatere de har sendt regning til den adresse vi flyttede fra for over 2 år siden. - hov det en fejl.

Så kan han ikke bare betale og få sine plader igen, nææ han skal over til leasingfirmaet i Silkeborg og hente den ægte registreringsattest og tilbage på motorkontor og have helt nye plader.

DET FANME FLOT ALTSÅ... Så der røg lige en hel arbejdsdag plus, bro, benzin, togbillet til mig osv osv

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nummerplader klippet....
  • #1   14. jul 2010 Ja , det er ikke særlig besværligt at være selvstændig i DK , kan faktisk slet ikke forstå at vi ikke har flere nye iværksætter smiley

håber han når og få styr på det idag , så der ikke går endnu en arbejdsdag tabt imorgen smiley

• #3   14. jul 2010 Jamen jeg er målløs....
    Hvor uheldigt er det ikke også lige det er den dag man kører rundt 100 km væk midt om natten - ihhh !!
    Så nu kommer han til københavn senere og henter mig, så vi kan køre forbi og få han bil med hjem - forhåbentligt!!!

• #4   14. jul 2010 Ja men han "arbejdede" heller ik. Det var nogen der havde ringet, som skulle have lavet noget i sit sommerhus, så han var oppe og se det for at give tilbud. Men Gilleleje er to timer fra os, Så den var jo næsten 21 da han var deroppe og så kvart over 22 da han kørte og så holdte han i vejarbejde i 100 år oveni. Det var en skøn skøn aften smiley

• #5   14. jul 2010 Det er "det offentlige" i en nøddeskal smiley

Øv for jer ..

• #6   14. jul 2010 Susanne..
    Har du styr på hvornår SAMTLIGE af dine regninger skal falde?
    Jeg kan da ikke huske om det var denne måned eller sidste måned jeg betalte på mit SU lån ..
    Det går da heldigvis over netbank, og betalingsservice, men derfor ved jeg da stadigvæk ikke hvornår den bliver betalt..

• #7   14. jul 2010 Det er altid godt lige at ringe i forvejene så man ikke kommer forgæves

• #9   14. jul 2010 Jeg er en af dem der stoler på at offentligheden kommer med regningerne når de skal betales. Det er altså ikke noget JEG gider at gå og bekymre mig om. De plejer sgu nok at komme med regninger når de vil have penge, så hvorfor skal jeg bekymre mig om det...

• #10   14. jul 2010 Det er da også deres skyld.. Hvor dumme er de ikke at sende et giro kort til en adresse de ikke har boet i 2 år altså..

• #11   14. jul 2010 Er nogle af jer ikke lidt hellige!!! jeg lægger da hellerikke mærke til ,hvornår regningerne kommer, betaler løbende, når de falder ind af døren. Som selvstændig er der altså mange jern i ilden på en gang!!!

• #12   14. jul 2010 Altså for det første er bilen HELT ny - den er leaset og ikke købt. Vi har fået vægtafgift på vores anden bil på den nye adresse uden problemer.

Om man får en vægtafgift 4 eller 8 uger efter man har leaset en bil ved vi altså ikke..... men den er jo ikke sendt for 100 år siden, de har ikke engang sendt en rykker endnu, så det er jo tilfældigt at politiet tjekker den.

• #13   14. jul 2010 Susanne: ok, så hvis i flyttede, ville du så forvente at du skulle dobbelttjekke om alle jeres regninger kom de næste 5 år, i tilfælde af at de røg til jeres gamle adresse.?? Vi har jo ikke haft en ærlig chance til at tilmelde pbs, når vi ikke har fået den.

• #14   14. jul 2010 Jamen vi har jo ikke fået den første Susanne!! Svært at tilmelde pbs så. Men jaja det er nok os der slet ikke burde have firma og ikke har styr på noget. For når ens rigtige adresse står på leasingkontrakten og registreringsattesten, så kan man jo ikke forvente at de sender til den???

Maria - ikke hvis det er i arbejdssammenhænge ( nogle har jo natarbejde ), men bortset fra det betaler vi afgift så vi må bruge den både privat og som erhverv, så kan man bare kun trække 1/3 del af momsen fra.

• #15   14. jul 2010 Susanne, det kan da aldrig blive Verdens bedste vuffer !´s skyld, at de ikke kan sende den til den adresse de har givet..!

• #16   14. jul 2010 Jamen det gør vi jo også - men synes stadig det er utroligt...
    og synes også det er for meget at man så ikke bare kan køre ned og betale, i stedet for at skulle have helt nye plader. Men så er vi jo bare uenige....

• #17   14. jul 2010 Ja men man har da vel andet i hovedet end regninger.
    Det har jeg da ihvertfald, og betaler "bare" de regninger der kommer ind hver måned som ikke går over betalingsservice.

• #18   14. jul 2010 Hold da op Susanne, hvad laver du til hverdag siden, der ikke kan skride noget for dig, du er ihvertfald ikke selvstændig, for så ville du mærke alt det kontornusserri ,man skal igennem efter en arbejdsdag på mange gange 12-14 timer. Vi sidder ikke og ryger store cigarer, men der er en lille kontornusser der laver slave arbejdet, tror mig det gør vi selv efter "fyraften" og det er nok det "verdens bedste vuffers" mand gør.

• #19   14. jul 2010 Ej Susanne - hvor lydet du bare hellig - hi hi.
    Men ja, ved ikke om jeg går i små sko, synes bare det er en lorte situation og synes ikke det er for meget forlangt at vægtafgiften kommer automatisk efter 2 år på adressen og rigtig adresse på alle papirer.

Men fik da lige lettet mit hjerte...

og som Jema-Sport skriver, så er der RIGELIGT at tage sig til som selvstændig og vi har skam en revisor!! Som gennemgår regnskab hvert kvartal.

• #21   14. jul 2010 Susanne * en rigtig hund er en hyrdehund *

Nej, jeg købte faktisk en ny (brugt) bil for under 3 mdr. siden.
    Og der kom regninger lidt efter lidt, og kørte i den med god samvittiged selvom forsikrings papirene faktisk først er betalt i denne måned. Selvom bilen var forsikring lige fra dag 1 da jeg købte den.

• #22   14. jul 2010 Ja og i betalte dem, da de kom ..
    Som jeg gjorde da mine kom, og som trådstarter også ville have gjort, hvis den var kommet

• #23   14. jul 2010 Susanne du er godt nok hellig..
    Er ret sikker på trådstarter ikke har gjort det med vilje, hvem gør det?!
    Og det lyder også som om de har masser af se til, og styr på deres papire (normalt) Men ting kan gå forbi næsen på en, sådan er det.

• #24   14. jul 2010 Mikala: updaten på land og rige rundfaring er: Han er tilbage fra Silkeborg og har nu været på motorkontoret. De skal nu også bruge forsikringspapirne på ny, som dem har forsikringen mailet til ham. Men motorkontoret lukker kl 14, så han kan ikke nå hjem og printe - så nu er han på Korsør bibliotek for at låne com og printer og skal nå tilbage inden 27 min - jeg hååber han når det.

• #26   14. jul 2010 Susanne * en rigtig hund er en hyrdehund *

Det ER jo stadigvæk ikke TS´s skyld at de har sendt den forkert?!

• #27   14. jul 2010 Nå ingen rigtige plader idag - men han har betalt for prøveplader i to dage og er nu på vej herind, så vi kan hente bilen sammen - sikke en føljeton smiley

• #28   14. jul 2010 Jeg mener nu også at det normalt er leasing firmaet, der betaler de faste udgifter til bilen, det skal jo være "nemt" at lease en bil

Pyha hvor en træls nat, og al den frustration i må have følt. Sådan nogle klovner.

• #29   14. jul 2010 altså ikke jer, der er nogle klovner

• #30   14. jul 2010 Lykke J: tak smiley ja men var lidt fortabt....

Kommentér på:
Nummerplader klippet....

Annonce