{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

VI med hund m.m. {{forumTopicSubject}}

Ja.. så er jeg kommet hjem fra min jobsamtale som tidligere var nævnt herinde :
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=41234

.. og jeg tror sku det gik rigtig godt smiley efter samtalen snakkede vi lidt videre om hans projekt og han nævnte så ordret "når du så får jo... hvis du får jobbet så.. ej, NÅR du får jobbet så får man...... ..bla bla bla... " Så han nævnte egentlig selv på den måde at jobbet var mit, ( uhhh jeg er god *gg* ) desuden gik jobsamtalen rigtig godt og kemien var der, han viste mig rundt i den kæææmpe bygning hvor der stadig render 20 håndværker rundt og vi fik snakket om jobbet, hans projekt og selvfølgelig også lidt om Shorty *gg* men selvom det blev nævnt at jobbet næsten var mit så venter jeg lige lidt med at sætte forventningerne for højt .. hader jo at blive skuffet *ss*

Nå videre smiley

Alias : ihhh hvor er dine hunde da nuttede i "Vi med hund" tillykke med en af pladserne mellem de 10 sidste smiley

og så det vigtigste : Smukke kvinder vil have grimme hunde!
Der er en repotage i bladet om smukke unge kvinder og deres valg af hunde fransk bulldog / mops og efter at have læst psykologens mening om dette tænkte jeg at en lille debat om emnet kunne være sjovt :
Han skriver taget i store træk at unge "smukke" kvinder tit køber disse hunde fordi de ikke behøver at afspejle deres skønhed i deres hund men vælger hund med hjertet. Desuden og nok mest vigtig køber mange kvinder disse hunde fordi de har mange menneskelige træk. Han mener at "vi" ofte køber disse hunde for at dæmpe vores moderlige gener. Det afstresser "os" at have en sådan hund hvor vi kan udleve vores moderlige trang ( tilbage til at de har mange menneskelige træk )

så alle jer "grimme hunde" hundeejere : er det rigtigt og passer det på jeres valg af race?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VI med hund m.m.
  • #1   25. apr 2006 i der er ejere af "smukke hunde" må self. også gerne være med i debatten smiley

  • #2   25. apr 2006 Så må det jo være modsat hos os........... altså smuk hund *ggggg*

  • #3   25. apr 2006 hvis jeg valgte hunde efter min personlighed så må jeg være skitzofren, jeg kan lide alle slags, men der har altid været snak om at fladnæsene, storøjede hunde tiltaler folks moderfølelser.

  • #4   25. apr 2006 J.K. nej nej.. du kan godt være med under grimme hunde ( ironisk ) han er dejlig ham Xanthos smiley

  • #5   25. apr 2006 Liegh : hehe... jeg er nu også vild med alle hunde meeen er nu mest til de fladnæsede som den franske, den egelske, mopsen og boxeren smiley .. måske jeg skulle tage at avle en børnehave i stedet for *ggg*

  • #6   25. apr 2006 Fedt nok *gggg*

  • #7   25. apr 2006 tror på den med stressen og det er godt for mennesker at have et dyr ved sig. jeg har altid haft et frygteligt temperament, og det var først da jeg begyndte at arbejde med heste, at jeg blev en meget mere rolig person, da det ikke duer med store armbevægelser og høj snak ved heste.

  • #8   25. apr 2006 Liegh : den tror jeg også på... mange mennesker får også større ansvarsbevidsthed ved at have/arbejde med dyr.
    .. men må nu sige at jeg har haft dyr hele mit liv og mit temperament er stadig stort ( godt nok kun mht. mennesker )


  • #9   25. apr 2006 hi hi ja det kommer jo an på situationen, stiger helt af på folk som generer mig og mine

  • #10   25. apr 2006 altså jeg købte shorty da den race´s udseende og personlighed sagde mig meget.. ( jeg læste så om racen i 3 år on and off inden jeg købte en fransker) deres krav mht. motion, plads og pleje passede til mig samt at deres personlighed passede til mig.. udseendet har jeg været forelsket i i laaang tid.. er vild med alle de udtryk de kan lave.. men har da aldrig tænkt på om det er fordi de har "menneskelige træk"... psykologens mening har da sat gang i mit lille hoved *gg* .. måske grunden til at jeg er faldet for den race i stedet for en anden lille "smuk" hund har noget at gøre med mine moderlige instinker.. eller er det bare bøvl og rent og skær smag og behag uden nogen form for dybere psykologiske meninger... ?...

  • #12   25. apr 2006 Liegh : hehe... kender det... har nok en meget større tolerance tærskel mht. mig selv end med dem omkring mig... dem er der ingen der skal træde på *ss*

  • #13   25. apr 2006 ja det kan jo stamme fra gammel tid da mænd havde store hunde, jagt hunde osv. og damerne havde små pyntehygge hunde, så den med moderligheden er meget gammel. egentlig ret diskrimenerende

  • #14   25. apr 2006 Ditte : ej nu må du da tage dig sammen! hun er jo en grim hund *GGG*
    ... hvordan kan det være du valgte en engelsk denne gang? .. i stedet for f.ek.s. at købe endnu en beagle som du er vant til ?


  • #15   25. apr 2006 ja mig kan folk da bare træde på, er ligeglad cutter dem bare, men mit barn og mine dyr ihhh.

  • #16   25. apr 2006 Liegh : ja, det kan der være noget om.

  • #17   25. apr 2006 Liegh : hvad er grunden til at du valgte en mops ?
    Kan se du også har en amstaff og det er jo 2 forskellige hunde smiley


  • #18   25. apr 2006 ja det er det jeg mente, jeg har ønsket mig en mops i 15 år siden jeg mødte en, hun hed clara og var bare skøn, hun trak vejret snorkende og hendes øjne stod ud af hovedet, hun var bare ikke til at stå for, og endelig sidste år skulle det bare være, og jeg fandt dagmar, og amstaffen tiltalte mig som en hund som kræver noget og en man kan kræve noget af.

  • #19   25. apr 2006 Jeg syns det er et mærkeligt udsagn, smukke kvinder med grimme hunde, om jeg går ind under smuk kategorien, ja det kan der være delte meninger om *GGG*, men Cleo går da bestemt ikke ind under grimme hunde. for hvis hund gør det???

    Hvem er det lige der sætter standarden for hva der er grimt og smukt??? Synes det er den tyndeste udtalelse jeg længe har hørt, og en dårlig undskyldning for at fylde 4 sider i et hundeblad!



  • #20   25. apr 2006 har ikke fået læst artiklen endnu, måske er det for at vække yderligere opmærksomhed.

  • #21   25. apr 2006 Jeg indrømmer da gerne at jeg gik efter udseendet som 2nd prioritet. Jeg ville gerne have en lille/mellem hund som er robust og samtidig har en pels der er til at ae (og det var altså efter jeg fandt de racer der passede til min personlighed/livsstil).
    Et-eller andet sted er en sheltie måske for *fimset* (som en allerede har sagt) en hund til mig. Jeg er også selv ved at vænne mig til skiftet efter større racer som Golden Retrievere og Hovawart (black/tan) som *klæder* mig bedre.
    I sidste ende er det jo et spørgsmål om temperament og smag, men det er da lidt sjovt at man fokuserer på de *smukke* mopse/fransk-ejere i stedet for at indse at der findes lige så mange *mindre smukke*..
    Og for dælen da, jeg synes selv at jeg er pæn (bortset fra billedet i mit galleri selvfølgelig) og jeg har da købt en *smuk* hund.
    Der er jo intet hold i den teori.


  • #22   25. apr 2006 Alice,
    nu er det jo ikke bladet der påstår at de er grimme... De undersøger almindelige fordomme..


  • #23   25. apr 2006 Liegh : okay. Det var udseendet ved mopsen der forblændede dig... og for så at lege rigtig psykolog her (..måske jeg skulle sige nej tak til jobbet og begynde en udd. som hjernevrider *GGG*) hvorfor fandt du det tiltrækkende?? Du ville jo aldrig (tror jeg da) falde for en mand som stønner og pruster, er halv fed med deller hængende overalt og udestående øjne? .. kan det måske have noget med at gøre at disse væsner ikke SER UD til at være ligeså selvstændige som "alm." hunde, at man ligesom ved savlende børn får moderinstinktet aktiveret?

    Alice : hehe... så kom der en med sine mening smiley "Smukke og grimme" hunde er jo en smagssag fra person til person. Jeg vil da gerne indrømme ( og ja jeg tager gerne balladen bagefter ) at jeg ikke synes at hverken franske bulldogs, mopser og engelske bulldogs er "smukke" men jeg finder dem derimod utrolig charmerende og ville aldrig kalde det for en grim hund.


  • #24   25. apr 2006 Det passer nu godt nok på mig smiley Mine hunde er MEGET smukke "GGG"

  • #25   25. apr 2006 Anne mie : det vil jeg give dig medhold i.... jeg tror til gengæld også at der er nogle derude af de unge tøser som køber f.ek.s en Chi for at booste deres eget image ( set i deres egne øjne bliver de "smukkere" ) men % er så lille at jeg også mener at det er helt unødvendigt at nævne.. og self. findes der lige så mange "grimme" franskemands ejere som "smukke" .. jeg tilhører self. de smukke *gg*

  • #26   25. apr 2006 Annemie, nej absolut intet hold, det eneste man kan sige er at de mere speciele racer ar kommet mere frem og det er vel derfra udtalelsen om smuk hund grim ejer (eller var det omvendt *GG*) er sprunget ud fra:

    Fordi der i DK er et meget mere alsidigt udvalg af hunderacer end før. Så det er nok en spørgsmål om at vænne "folk" til at se på de "nye" hunde uden at få smidt i hovedet "ja pæn er den jo ikke"!!!

    For hold da op det er en udtalelse jeg kan være foruden, jeg forstår simpelthen ikke hvordan nogen kan syns min baby er grim!!


  • #27   25. apr 2006 ja må indrømme at det er det ekstreme ved moppen som facinerer mig, har ønsket mig en engelsk buller i snart 30 år, en dag lykkedes det nok at falde over en, også pga deres ekstreme udseende og "grimhed" , er syg med franske, boston, griffoner, shar pei, dogger, ja listen er lang.

  • #28   25. apr 2006 Anette : ja, så må du jo ligne et fugleskræmsel (ironisk) *LOOOOOL*

  • #29   25. apr 2006 annemie: Nej det er ik bladet, men det er dog bladets beslutning at fylde 4 sider med crap.

    Det hundeejerne siger er heldigvis ikke crap, men overskriften er for åndsvag i mine ører. For i bund og grund handler reportagen bare om at ha hund og ik at ha "grim" hund


  • #30   25. apr 2006 Alice : kan godt følge din tankegang. Kan da selv huske for 4 år siden da jeg første gang fortalte folk at sådan en fransker skal jeg have engang hvordan jeg blev mødt med hån og grimme bemærkninger og dengang mødte man skisme aldrig en fransker på gaden. idag er der flere der synes hunden er bedårende og Shorty og jeg møder tit andre franske på gaden så jo mere "populær" hunden bliver jo mere vant til racen bliver man også.
    Men overskriften synes jeg nu er fin nok ... hundene bliver jo stadig rundt om i samfundet kaldt for "grimme hunde" .. der er ikke 1 ejer af en af disse racer som ikke har hørt deres hund kaldt for grim.. personligt kan jeg godt lide repotagen, især da den vækker folks interresse med dens lidt grænseoverskridende ord.


  • #31   25. apr 2006 Liegh : puha.. du skal da vist ringe til prins joakim og høre om du ikke kan overtage hans gods med alle de vovser du elsker *GG*

  • #32   25. apr 2006 Grimme hunde ???????
    Der findes ikke grimme hunde !! kun forskellig smag !!!


  • #33   25. apr 2006 Sabina: ja det kan der være noget om, det er godt af debatere emnet, måske ruske lidt op i folk. Måske dem som syns de er grimme, og så læser artiklen, ser de skønne vuffere med nye øjne.
    Ja grænseoverskridende er ordene, det tændte da mig at læse den overskrift *SS*

    Fransk Bulldog er da oz nogle at de lækreste.. min søster har bestilt en lille én, de får den 7 maj.

    Så Cleo får en lillebror *SS*

    De er herinde -Yasper hedder han:-)


  • #34   25. apr 2006 Ole : siger manden med de "smukke hunde" *GGG* ... giver dig fuldstændig ret men i bladet kører psykologens mening meget på at disse "grimme" hunde har så mange menneskelige træk at de vækker kvindernes modersgén..det er egentlig den jeg gerne vil have lidt mere på banen smiley

  • #35   25. apr 2006 næhæ, har skam købt en gammel nedlagt sidste år, og her må hundene gerne hygge og løbe rundt uden at skal passe på kongeligt porcelæn.

  • #36   25. apr 2006 liegh : hehe..................


  • #37   25. apr 2006 min mening om psykologer er at de kan hvad de har læst sig til, alm menneskesnak går over hovedet på dem.

  • #38   25. apr 2006 Alice : jeg vil da også gerne indrømme at jeg valgte at købe bladet med det samme for de sidste penge i pungen da jeg så den artikel.. så måtte jeg jo bare gå hjem og vente med smøgerne indtil jeg kom til en hæveautomat.. så bladet gav da mig 45 minutters god gåtur *ggg*

    ihhh... ham skal jeg da lige ind og se


  • #39   25. apr 2006 Liegh : LooooL

    mht. til psykologerne.. der er jeg ret enig med dig.. skidegode til nogle ting men har en tendens til at overanalysere alt og alle..


  • #40   25. apr 2006 Laila: Nu ska jeg jo ikke udtale mig for dem der har mops og fransk, men jeg har f.... på ingen måde valgt min hund fordi hun er moderne. Det er for bred en holdning syns jeg.

    Jeg tror nærmere det er udvikling der spiller ind, vi har flere muligheder for at læse og lære om de forskellige racer end for 10 år siden. Og så vil vi da heldigvis vælge hunde der passer til os, istedet for at vælge en af naboens hvalpe.


  • #41   25. apr 2006 Psykologer skal jo finde på noget der beretiger deres eksistens. Der er ingen hunderace jeg ikke kunne blive ejer når dyret bare han bevæge sig frit, trækkevejret frit, lukke øjene og har alle de legemsdele den er født med. Har efter min mening en køn hund og en knap så køn hund.

  • #42   25. apr 2006 det er ikke mit modergen som har valgt hund for mig, jeg må indrømme at jeg er mere til dyr end børn, ikke at børn ikke er dejlige, men...., syntes det er skønt når de har deres egne forældre.

  • #43   25. apr 2006 Laila : ja det er jo gået hen og er blevet modehunde .. hvilket jeg selv måske er lidt træt af... ment på den måde at da jeg havde bestemt mig for den race var det ABSOLUT ikke en modehund men idag bliver jeg tit misforstået med en af dem der bare skal have en hund fordi den er moderne.. Shorty er som sagt tidligere et resultat af mange års læsning, kontakten med div. kenneler, tanker, bekymringer m.m. og kan da godt blive lidt fornærmet når folk automatisk tror at han er et resultat af at jeg skal være som alle andre.

  • #45   25. apr 2006 Liegh : LooooL ...
    iflg. mig er det jo heller ikke mit modergen som har valgt hund for mig.. racen er valgt efter lang tids søgen efter den rette race og tidspunktet hvor jeg fik ham på var det tidspunkt hvor jeg selv kunne se at nu var min hverdag stabil nok til at have en hund. ... men igen vil jeg ikke benægte det som psykologen siger for i et eller andet omfang har han fat i noget.. og jeg var da også lidt "skruk" da jeg fik Shorty *gg*


  • #46   25. apr 2006 "Det eneste der kan diskuteres er smag" (citat af en eller anden)

    Jeg synes ikke at fladnæsede hunde er smukke - men charmerende på deres egen måde! Jeg kan bedre lide de mere majestætiske hunde som f.eks slædehunde og schæfere. Dem synes jeg er smukke. Men igen, det er jo smag det handler om. Ville da aldrig sige at en hund er grim!!
    Ikk en gang Strit i "Vi med hund" smiley


  • #47   25. apr 2006 Ditte : *gg* vi kan dele pladsen så.. Carla er verdens smukkeste tæve og Shorty er verdens smukkeste hanhund *ggg*
    Dine kriterier minder en del om mine da jeg valgte hund smiley


  • #48   25. apr 2006 Laila.. puhaa der var jeg heldig, jeg er ikke moderne :-)))

    cleo er aldeles ikke stor, hun er en rigtig skødehund

    LOOOOOOL

    40 kg på skødet af alle gæsterne..

    Ukendt for nogen måske, men der er virkelig mange der kender racen af dem jeg møder, men der er vist kun registret 300 i dk, det er så uden dem på gule plader.

    Jeg hører tit om hende: er hun sur?? Tror det er hængemulen der gør det.................
    hva tror i?


  • #50   25. apr 2006 Julie P: hihi Strit ser da ba så nuser ud:-)

  • #51   25. apr 2006 egentlig er det faktisk ret spændende hvad folk vælger hund efter, og da der er hundredevis af racer, må der være ligeså mange meninger om HUNDEN som vælges. er det som sabine grundig forarbejde, eller er det impuls, naboen har en, vi vil også, før i tiden skulle det være villa, volvo, vovse er det stadig sådan.

  • #52   25. apr 2006 Laila : har en gravhund været moderne for nyligt? .. synes det er utrolig sjældent at man ser en gravhund uden en ældre mand eller dame i den anden ende af snoren...
    Self. vil der altid være modehunde.. før i tiden var det rotten og nu er det amstaffen.. he.. og det skulle ikke undre mig at om nogle år, når pladsen og tiden kommer og jeg skal have min boxer-dreng, så er den blevet den næste modehund *gg*

    Julie : enig i at ingen ( næsten) hunde er grimme.. vil dog sige at verdens grimmeste hund som er død i mine øjne var GRIM..

    Alice : tror du har fat i noget der.. flere racer er kommet til overfladen i dk.. måske om 30 år er labradoren ikke den mest almindelige hund i dk.


  • #53   25. apr 2006 strit ser bare sindsforvirret ud!! he he, men igen charmerende på et eller andet niveau!!

  • #54   25. apr 2006 Alice : cleo er da ikke sur, hun er da en rigtig nussetrold smiley

    Liegh : tror desværre at der er for mange unge mennesker som idag køber hund uden at gøre forarbejdet ordentligt.. ikke sagt at der også findes mere modne mennesker som køber hund uden at tænke sig om.. Der findes skam også modne mennesker som køber hund fordi de er vant til det fra barns ben men igen ikke tænker på at hvad hunden kræver.. Villa, vovse og volvo... ja den holder stadig.. tror enda at den er kommet mere frem igen end den var for 5 år siden.. ser flere og flere mennesker som køber hund før barnet kommer, når de flytter i hus eller når ungerne har plaget dem i lang tid.. en hund er jo generalt en del af hr. og fru. danmarks levemåde..


  • #55   25. apr 2006 Det er ikk for ingenting man kalder en hund for et prøvebarn!!

  • #56   25. apr 2006 ja og flere har mere end 1 hund, har tænkt på om det er erstatning for andet, ensomhed, mangel på omsorg fra andre, eller om der bare er større økonomisk frihed til at opfylde sine ønsker om hund.

  • #57   25. apr 2006 Julie : nej nemlig.. men er der hold i udsagnet om at de "grimme" hunde vækker vores moderinstinker mere end en normal hund...?

  • #58   25. apr 2006 Liegh : alle får jo på et eller andet plan hund pga. deres eget "egoisme" ..

    Nå nu kom manden hjem.. bliver desværre nød til at smutte men kommer stærk igen i aften ( skal på "date" med manden, hunden, mc-D mad, et tæppe og nogle kort nede på justersens plæne ) det bliver dejligt smiley

    hygge


  • #59   25. apr 2006 lyder som ren hygge, ses

Kommentér på:
VI med hund m.m.

Annonce