{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
496 visninger | Oprettet:

Hunden- Jeres et & alt? {{forumTopicSubject}}

Hey Hg:o)

Tænkte vi lige kunne få en hyggelig debat, her søndag eftermiddag:o)

Jeg har tit tænkt på om jeg er den eneste der synes min hund er mit et og alt?

Jeg ville til en hver tid vælge hende frem for en kæreste, venner og familie! De folk der kommer i mit hjem må respektere hende 100% ellers må de blive væk!

Jeg læste engang i et indlæg herinde at folk der satte deres hund højere end ægtefæller osv ikke var helt 100:o) Men så må jeg tage den på mig:o) Diva er mit et og alt, og jeg vil gøre alt for hende. Uden hende ville mit liv godt nok være trist! Jeg takker skæbnen for at hun havnede her hos mig:o)

Men hvad synes I? Hvor langt vil I gå for jeres hunde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunden- Jeres et & alt?
  • #1   1. aug 2010 Jeg har først lige fået min hund for nyligt og er virkelig overrasket over hvor stærkt jeg føler for hende.. Håber da de fleste vil gøre alt for deres hund, for det fortjener de smiley

• #2   1. aug 2010 Nessa betyder meget for mig og jeg ved slet ikke hvordan jeg skulle vælge mellem hende og kæresten f.eks...Det bliver dog aldrig aktuelt.. Gik vi fra hinanden(7-9-13) tager jeg Nessa med mig

• #3   1. aug 2010 Det er jo et hammer svært spørgsmål.. der er jo flere situationer man skal overveje...

Lad os nu sige at min kæreste eller kommende børn fik allergi... min kæreste ville tage alt det medicin han kunne og håbe at det hjalp - ingen tvivl om det.. for han er lige så glad for dem som jeg.
    Men mine børn skulle ikke stoppes med alt muligt....

Så i det tilfælde.. måtte jeg nok finde nyt hjem til vufferne selv om det ville gøre hammer ondt.

Men det er en af de eneste situationer jeg kan forestille mig, hvor jeg ville gå med til at de skulle flytte.
    De er jo en KÆMPE del af mit liv - en livsstil.

• #4   1. aug 2010 mmmh mit et og alt...?

Mine hunde er min hobby og mit arbejde. De er familiemedlemmer som jeg elsker højt. Men jeg respektere f.eks hvis folk gerne vil have besøg af mig men ikke mine hunde.(mine forældre f.eks).

Den med at vælge venner og kærester osv. fra.. tja, mange (læs størstedelen) af mine venner er alligevel fra hundeverdnen og kærester - tja har da endnu ikke haft en der ikke kunne li eller tåle hunde, men tror såmænd også en fyr der ikke kan li hunde ville være jævnt træt af mig og mit liv ret hurtigt...

så tror såmænd det kommer af sig selv.

Men mit et og alt..nej jeg har også andre hobbyer men jeg elsker dem og vil gå gennem ild og vand for dem.

• #5   1. aug 2010 Hvis jeg fik det ultimatum som dig Christine - ja så farvel og tak til kæresten.
    Kunne han stille det krav, så er han tydeligvis ikke den rigtige og måtte ikke kende mig særlig godt!

• #6   1. aug 2010 hvis min kæreste havde sagt at jeg kunnevælge ham eller hunde, så havde jeg valgt hunden, men det ville min fyr aldrig gøre, så havde vi ikke været sammen i så lang tid som vi har hehe..
    stod jeg og kunne redde min kæreste eller hund, så valgte jeg kæresten.. no doubt.

• #7   1. aug 2010 Mine hunde betyder rigtig meget for mig og jeg kunne ikke forestille mig et liv uden dem MEN de kommer aldrig til at betyde mere end min familie.

• #8   1. aug 2010 Og så er jeg enig med Sarah - de er ikke med mig alle steder.
    Jeg kan sagtens færdes uden dem og respektere også fint hvis folk ikke ønsker kys og hunde på skødet når de er på besøg her.

• #9   1. aug 2010 Jeg elsker mine hunde og kunne ikke forstille mig et liv uden, men de kommer ikke i første række..

• #10   1. aug 2010 Ved ikke om jeg fik udtrykt mig forkert, jeg ku aldrig finde på at pådutte andre eller være anmasende med min hund hos andre.. Men hun betyder meget og vil gøre alt for hun har det godt!

• #11   1. aug 2010 Jeg synes det er rigtig spændende at høre jeres meninger og holdninger:o)

Diva er ikke med når jeg skal noget. Hun bliver hjemme og sover:o) Når jeg får gæster, hvis jeg ved f.eks at min farmor på 78 år ikke er så glad for hunde, jamen så blir Diva bedt om at gå i kurven, hvilket hun så gør. Er min mor eller storesøster her, sidder hun på deres skød:o)

Stort set alle i min omgangskreds har hund eller er glade for dyr:o)

For 4 år siden fik jeg konstateret astma hvor lægen spurgte om vi skulle prøve at finde ud af om der var noget jeg ikke kunne tåle. Jeg spurgte ham om det kunne være dyrene og han svarede ja. Jeg takkede pænt nej til den prøve. Herefter tabte jeg mig 10kg og jeg har ikke længere astma:o) Meget kan lade sig gøre:o)

• #12   1. aug 2010 Slæber heller ikke min hund med alle steder og respekterer også folk der ikke synes om hende eller synes hund er grim og klam ect... jeg kan slet ikke følge dem, men det er deres eget problem og det gør ikke at jeg ikke synes om personerne, selvf. skal de sige det på en ordentlig måde:)

• #13   1. aug 2010 Og hvis det ikke fremgik af mine indlæg, så tvinger jeg altså heller ikke folk til at være sammen med min hund. Jeg ved hun har det bedre hjemme end at skulle slæbes med alle mulige steder. Desuden vil min far ikke have hund i huset, men han elsker at komme herop og snakke med tøsen:o)

• #14   1. aug 2010 Jeg synes den er rigtig svær.

Da jeg elsker min familie på en anden måde end jeg elsker Nuser og omvendt.
    Og så har de ikke samme behov :s

Men må sige at selvom jeg vil græde mig selv halvt ihjel hvis jeg mistede Nuser. Vil jeg nok foretrække min familie hvis jeg skulle vælge mellem dem. Hvilket jeg heldigvis ikke skal! Puha er helt lettet

• #15   1. aug 2010 Her er det børnene og manden, der er mit et og alt...
    Ved så, at manden aldrig ville stille det ultimatum, men opstod der en situation der krævede, at jeg skulle vælge, evt. pga. sygdom el. lign., blev det hundene, der trækker det korte strå...

De følelser jeg har for familien, kan ikke samlignes med dem jeg har for hundene...
    Jeg ville gøre ALT for mine børn....Mens hundene sagtens kunne trives hos en ny familie...

• #16   1. aug 2010 Zita er mit et og alt.
    Jeg har valgt hende hun har ikke valgt mig,
    derfor sætter jeg hende før mig selv...

Selvfølg vis folk der kommer på besøg ikke bryder sig om hende
    så det fair nok, men så må de informere mig om det så jeg kan få hende passet
    når de kommer på besøg, vis jeg kan det, er det ikke muligt må de finde en anden dag hvor jeg kan få hende passet.

Bliver jeg inviteret til noget hvor jeg ikke må havde hende med
    og det så lang tid jeg ikke bare kan lade hende være alene, eller hun f.eks har været rigeligt alene den dag, så kommer jeg kun vis jeg kan få hende ordenligt passet imens jeg er væk. ellers takker jeg pænt nej, selv vis det noget jeg gerne vil.

Vis jeg nogle sinde fik en kæreste det gav mig valget ham eller hunden
    ville han også ryge ud rimelig hurtig!
    skal jeg havde en kæreste må det være en der kan respektere jeg skal hjem til hunden og jeg skal ud og gå med den.
    jeg ville heller ikke vælge en kæreste der havde allergi så jeg blev nød til at fravælge mine dyr og dyr i fremtiden, så ville mit liv ikke være meget værd at leve.

• #17   1. aug 2010 Min familie og venner ville altid komme før hunden hvis det handlede om noget alvorligt eller ting man blev nød til... men i hverdagen er han da selvfølgelig midt punktet i vores liv..

• #18   1. aug 2010 Jeg har 3 hunde lige pt, og jeg er rigtig glad for dem. Elsker at gå tur/træne og hygge med dem. Jeg vil gøre RIGTIG meget for dem, men jeg har det også stadig at det er "kun" et dyr, og hvis en af dem bliver agressiv adfærd eller en sygdom som vil koste vildt mange penge uden garanti for noget, så ville den/de også blive aflivet.

Vi mennesker skal være her, hundene må være her.

Jeg tvivler så nu på at blive stille et ultimatum der hedder "mig eller hunden" hvilket ville være tarveligt.

Go søndag til jer alle.

• #19   1. aug 2010 Vores hunde er også vores et og alt. Jeg vil allerhelst have dem med alle steder, det er muligt. Når vi tager på ferie, er det camping, hvor hundene kan komme med og det er meget på deres præmisser.
    Jeg tænker tit på, om man kommer til at elske sine børn ligeså højt og betingelsesløst som sine hunde (er gravid) men selvfølgelig gør man det. Er helt og aldeles forelsket i de to smiley

• #20   1. aug 2010 Jeg elsker Mille over alt på jorden, og ville ikke undvære hende i mit liv!

Men jeg ville dog stadig være så kynisk, at jeg ville vælge mine børn og mand fremfor hende, hvis det kom dertil.

Men venner og andre familiemedlemmer - det er en anden sag! Mille kommer så vidt muligt med uanset, hvor vi skal hen. Hun er en del af vores lille familie, og sådan er det bare smiley

• #21   1. aug 2010 Endelig fik jeg den store stærke sorte fyr som jeg altid har drømt om.:-)

Alle dage har mine kærester været blegfise og mindre muskuløse , men for 2 år siden mødte jeg kærligheden smiley

Det var kærlighed ved første bllik og alle mine kretiriere ( staves ) levede han op til :

- sort
    - indfødt , dermed ingen ballade med integrationsministriet
    - muskuløs uden at være fanatisk bodybouilder
    - blød og kærlig
    -stor som et højhus ( elsker store mænd)
    - madglad

Han hedder Simba og er mit et og alt smiley

• #22   1. aug 2010 Simba: Haha sejt:o)

• #23   1. aug 2010 Mine hunde betyder ufatteligt meget for mig, det skal der ikke være nogen tvivl om og jeg vil gå gennem ild og vand for dem. Men skulle jeg vælge mellem dem og min familie, ville jeg vælge min familie, men kan nu ikke se hvordan jeg skulle ende i den situation.
    Jeg kan mærke at mit forhold til hundene er blevet anderledes siden jeg har fået min datter, ikke at de betyder mindre. Men min datter elsker jeg virkeligt betingelsesløst.

• #24   1. aug 2010 Rico betyder rigtigt, rigtigt meget for mig, men han vil aldrig komme til at betyde mere end min mand, børn og mine forældre

Kommentér på:
Hunden- Jeres et & alt?

Annonce