3.034 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Sovende finger Sovende finger

Hej, jeg ved det er et lidt mærkeligt sted at spørge, men det kan jo være at nogle af jer har været ude for noget lignende:

De sidste par dage har min lillefinger, halvdelen af ringfingeren og yderste side af venstre hånd "sovet". I ved den prikkende fornemmelse. Det er ikke noget der forhindre mig i at gøre nogle af de ting jeg plejer, men det er lidt irriterende!
Er der nogle der ved hvad grunden kan være, hvad man kan gøre, eller som skrevet måske har oplevet noget lignende?
Jeg har ellers ingen helbredsmæssige problemer, så tænker om det er en nerve eller noget der kan være kommet i klemme..

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sovende finger
  • #1   4. aug 2010 Jeg ville ringe til lægen og høre om det var noget jeg skulle komme ned med smiley Bare for en sikkerheds skyld.

• #2   4. aug 2010 Det har jeg også prøvet... I mit tilfælde opstod det, da vi satte hus i stand og jeg gik og bankede vægge og fliser ned med hammer... Ikke godt, når skolelæreren skal have hænderne op af lommerne...;0)

Har du lavet noget, som du ikke plejer eller arbejder du med noget, som er fysisk hårdt for dine arme?

• #3   4. aug 2010 Det lyder som dårligt blodomløb. jeg ville smutte til lægen med det.

Jeg har selv døjet med en plet på næsen som sov.

• #4   4. aug 2010 Det er måske en nerve,sene eller en blodåre som er blevet "klemt"mens du sov, aflukkes f.eks blod til muskler,nerver og el. sener så risikere man at få den væmmelige følelse
    Jeg ville gå til lægen hvis jeg var dig, ogKRÆVE at blive undersøgt, for er det pga.for lang tids aflukning så kan det være uopretteligt..
    Jeg er selv delvis "lam" i højre arm - hånd fordi lægen ikke tog min "skade" alvorligt og nu er der gået for lang tid til at der kan gøre noget ved det.

• #5   4. aug 2010 ØV Julie, hvor ubehageligt, så`n lige på drypperten ;o))

• #6   4. aug 2010 Okay, tak for jeres svar!
    Jeg husker ikke at have lavet noget forkert, andet end vi får lavet om i huset for tiden så jeg sover på en sofa hvor jeg sidder halvt op, og de sidste par morgerne har jeg vågnet og følt at jeg har ligget forkert, denne morgen følte jeg også min yderste side af højre arm sov, det er dog gået væk nu. Jeg har også siddet meget ved computeren sidste uge, hvor jeg støtter meget af på albuen?

• #7   4. aug 2010 Det skal dog siges at jeg lider meget af sovende lemmer, når jeg vågner om morgenen, eller når jeg bare sidder stille, men det forsvinder altid efter under et minut.. Det er første gang jeg oplever dette (min sovende lillefinger, halvt ringerfinger samt yderside af hånden) der har stået på i flere (omkring 3) dage.
    Min kondition (og muligvis blodombløb) er nok ikke det bedste for tiden, men jeg er langt fra overvægtig, dog heller ikke undervægtig.

• #8   4. aug 2010 Jeg har prøvet det med min ene finger efter jeg havde klippet hæk med en køkkensaks *GG*

Den sov i 4 dage, før den blev normal igen - mega irreterende smiley

• #9   4. aug 2010 Jeg ville altså finde på en anden måde at ligge på indetil du kan ligge ordenligt, for kommer du en nat til at ligge forkert i 8timer så kan det blive varigt, vi mennesker er skrøbelige, selv når vi sover. ;o)

• #10   4. aug 2010 Okay, det er jeg ked af at høre..
    Men hvis det er en nerve der er i klemme, eller lignende, hvad gør man så med det?
    Har læst at jeg skal prøve at holde armen lige/strukket ud, og undgå at støtte på den, men ved ikke om det er sandt..
    Jeg overvejer at gå til lægen en af de næste par dage, hvis det ikke er forsvundet, men hader bare at gå unødigt til lægen..
    Jeg mærker det forholdsvist mest når jeg sidder, og skriver ved computeren..

• #11   4. aug 2010 Chiki:
    Ja det er sandt nok, smiley Sover nu udmærket på sofaen (har mange puder osv.) men ved ikke om jeg ligger mine arme forkert, mens jeg sover, eller lignende..

• #12   4. aug 2010 Jeg så lige at du kun er 20år, hvilket jeg syntes er meget tidligt at ha så dårligt blod omløb på.
    Så ring eller smut forbi din læge og spørg hvad du kan gøre, for det bliver ikke bedre med tiden tvært imod, så du skal gøre noget ved det nu.

• #13   4. aug 2010 Det kan godt være fra computer-sidderiet. Det lyder lidt som kubitaltunnel syndrom (tryk i nerven på ydersiden af albuen grundet at den er bøjet for længe ad gangen), som jeg også får i ny og næ, hvilket kan afhjælpes ved at gå og/eller sove med armbind.

• #14   4. aug 2010 Chiki:
    Ved ikke om det er dårligt blodomløb, men fra 2008-2009 sad jeg stort set inde, og ved min computer hele tiden, da jeg havde nogle psykiske problemer. Så jeg fik meget lidt motion i 1½ år.. Mit blodtryk osv. fik jeg dog målt for nogle uger siden, og alt var normalt.

• #15   4. aug 2010 Søster McFluff: Okay, jeg tror nok vi har en armbind et sted i huset, så måske skulle jeg prøve det.

• #16   4. aug 2010 Det lyder logisk *Søster* , min "skade" begynder også lige over albuen, men jeg fik den i søvne, gik rask i seng om aftenen og vågnede op og var lam fra albuen og ned men kun i "halvdelen/ydersiden" af armen og hånden, dvs.den var lammet på langs *Ggg* svært at forklare, men det har HELT sikkert noget med den nerve at gøre..

• #17   4. aug 2010 Jeg får det i perioder. Oprindeligt mente min læge at det var mine babser der vejede for meget i bh'en, så stropperne skar blodtilførslen af, men jeg prøvede selv med armbindet, og det hjalp allerede efter et par dage. Man kan også rulle armen ind i et håndklæde for at holde det lige mens man sover - det hjalp også. Aflastning fra computer kunne ikke komme på tale fordi jeg skrev bacheloropgave.

• #18   4. aug 2010 jeg har prøvet det og tilsidst vågnede jeg ved det gjorde av om natten. jeg gik en tur til massør, som viste mig en øvelse, så jeg netop fik løst den lille muskel op, som er skyld i sovende fingre. man kan stille sig i døråbningen, ta armene ud til siden, lidt over bryst højde og gå frem til det spænder og så stå lidt tid, gerne et par gange om dagen, miraklet sker ik på en dag, men en tur til massør først, hjælper det hurtiger på vej.

Kommentér på:
Sovende finger

Annonce