{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

Vildmarks shopping krise {{forumTopicSubject}}

Min alt for store pige drager søndag afsted på efterskole, ..naturefterskole!
Imorgen skal vi så ud og shoppe alt det man i den forbindelse har brug for..

Og jeg må blankt indrømme at der ikke er meget vildmarkspige tilbage i mig, jeg er simpelthen på bar bund og bange for jeg kommer til at bruge alt for mange penge på helt forkerte ting...

Hun skal bruge en god sovepose, ..de sover ude mindst en gang om ugen året rundt.
..liggeunderlag, rygsæk, kniv, vandrestøvler, regntøj og evt.??

Hvad hedder de gode mærker, er der ting jeg skal være obs på, ting jeg har glemt, hvor shopper man, ...hjælp smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vildmarks shopping krise
  • #1   10. aug 2010 spejdersport har vi i Aalborg, som er 20 km. herfra, ..men elever på skolen får 25% rabat hos eventyrsport i Århus, så jeg tænker om ikke det kunne betale sig at tage turen...

Men gummistøvler og drikkedunk er nu noteret, -tak smiley

• #2   10. aug 2010 har i ikke fået en liste ovr hvad de skal have med ---

• #3   10. aug 2010 Guldsmedegade 33, Århus c. smiley aner ikke hvor det er, men regner med gps'en gør smiley

Og jo en god jakke ville være godt også, ...de har fået en liste, men jeg synes den er noget mangelfuld, der står mest om hvad de skal have med til værelset og skolen og ikke en disse om hvilke mærker der er at fortrække (naturligvis smiley

• #4   10. aug 2010 hmm kompas, ja..de skal også på noget overlevelses halløj i Norge, så det var nok ikke en helt tosset idé,
    -det var jeg engang for 20 år siden, hvor 2 kammerater blev væk, godt nok i de svenske skove, de blev fundet af en helikopter efter 3 dage og havde sjovt nok kompas med, men var kommet op at skændes om i hvilken retning lejren var smiley

• #5   11. aug 2010 Jeg har et par pinewood vandrerstøvler som jeg elsker overalt på jorden hehe

Haglöf er osse et godt sted at kigge, men priserne er hmm... ikke just i den billige ende...

Prøv at tage et kig på f.eks. spejdersport.dk der kan du finde rigtig meget.

• #6   11. aug 2010 Må man spørge hvor hun skal gå?

• #7   11. aug 2010 Hun skal på Helgenæs naturefterskole smiley

Haglöf har jeg kigget en del på, men er lidt nygerrig på om det er pengende værd..

Jeg har siddet og set sider hele aftenen og spejdersport og eventyrsport skal vi helt sikkert i imorgen..pinewood kender jeg ikke, det må lige undersøges nærmere, -tak smiley

• #8   11. aug 2010 Skægt, der har jeg osse gået:o)

Du skal regne med at ofre lidt på støvlerne. Det kan godt betale sig. Mine haglöf støvler fik jeg da jeg tog på efterskole. De blev skiftet ud sidste år (så altså næsten 10 år efter).
    Og det at have noget godt at gå i, er virkeligt guld værd når man bruger det så meget.

Rygsækken skal hun prøve på, så i kan se om den kan indstilles til hende. Det er vigtigt den sidder helt som den skal, ellers er 20kg oppakning altså surt at slæbe rundt på. Tilgengæld er det ikke så vigtigt om den er det ene eller det andet mærke, bare den sidder som den skal:o)
    -hærens overskudslager har faktisk ofte nogen udemærkede rygsække til en overkommelig pris.

En jagtforretning er osse et godt sted at kigge -og kan man finde en mindre en af slagsen, kan man ofte lave en god deal når man har en del man skal have købt.

• #9   11. aug 2010 Og ang haglöf så vil jeg sige at billigere ting kan osse gøre det ved langt de fleste ting (tøj, regntøj, soveposer mm).
    Støvlerne vil jeg tilgengæld gerne ofre noget på -men om det skal være haglöfs eller et andet mærke må jo være op til din datters fødder og hvor meget du vil ofre.

Mine pinewood var lidt billigere eend de gamle haglöf -mener de kostede omkring 13-1500 kr. Men de er fantastiske at gå i, og er i rigtig fin kvalitet.

• #10   11. aug 2010 Ej hvor er i gode, tusind tak for gode råd smiley

Michelle, -helt superb info smiley mange mange guldkorn, ..hvor spøjst at du også har gået der, verden og hg er slet ikke så store endda smiley var du glad for det, er lærerne ligeså engagerede som de virker og kan maden spises? smiley

Vi har længe vidst dagen ville komme, så jeg har en pæn opsparing at handle for, så prisen på tingene er ikke så væsentlig, bare det så er pengende værd, jeg gider ikke betale for et "mærke".

Fodtøj er helt klart en vigtig del af udstyret, det skal bare fungere! Soveposen regner jeg også med skal være af en rimelig kvalitet, ..hvad er bedst fiber eller dun?

Jeg jobbede som landpost tilbage i ´94, der havde vi Helly Hansen regntøj, ...det ikke bare sugede vand, det tog det ind og holdt på det!!! Man havde simpelthen været i karbad i 6 timer på en regnvejrs dag smiley
    Men jeg ved også at de selvfølgelig kan have ændret en masse siden, så et kig værd smiley

• #11   11. aug 2010 En del af lærerne er jo skiftet ud siden jeg gik der, men ja jeg var super glad for dem.
    Maden var ok -jeg husker at kokken kom fetaost i næsten ALT (og jeg kan ikke fordrage fets *G*), men bortset fra det var det helt ok.
    Vores forstander døde kort efter jeg var startet på 2. år derude, og vi fik så en ny, som osse er der i dag. jeg var ikke begejstret for ham -som sådan var der ikke noget galt med ham, men der sker jo rigtig mange ændringer når en ny forstander kommer til, så jeg følte ikke rigtigt at den "nye" skole var det jeg troede jeg var gået ind til.
    Så det er ikke fordi han er dårlig eller dum -han var bare ikke den forstander vi kendte;o)
    Vandet kræver tilgengæld tilvænning -de har egen borring og det smager af h... til... men man lærer at leve med det *G*

Ang dun vs fiber så ville jeg vælge fiber. Den er lettere og det betyder altså noget når man er på tur. Og køber man en sovepose af rimelig kvalitet, er en fiber-sovepose bestemt ikke ringere.
    -og det behøver ikke være den dyreste på markedet. Det skal bare heller ikke være de billige sommer-soveposer man kan få på tilbud mange steder.

En god cykel er osse værd at have med deroppe. Der er bakker, bakker og flere bakker der skal overvindes hver gang man kæmper sig vej til brugsen, og alt efter hvilket naturfag hun vælger/har valgt, vil der jo osse komme nogen km på cykel.

Kommentér på:
Vildmarks shopping krise

Annonce